Strona 1 z 2

<mk3> Blokada przed włamaniem

: sob lis 04, 2006 14:12
autor: piotrekkk22
Mam taki problem: kupiłem niedawno Golfa mk3 1,9 TDI i nie mam w nim jeszcze żadnego zabezpieczenia przed złodziejami. Planuje założenie blokady drązka zmiany biegów (bear lock) i jakiegoś eletrozaworu z odcięciem paliwa. Problem taki że na razie nie mam kasy na to i czekam do wypłaty. Chciałbym sie poradzić użytkowników mk3 czy mozna w jakis sposób zabezpieczyć auto np. wyciągając jakis bezpiecznik, przekaźnik lub odłączając jakąś wtyczkę, tak żeby to źle nie podziałało na auto (myślałem o przekażniku sterownika silnika, ale jeszcze nie próbowałem) . Nie mam żadnego doświadczenia w tym zakresie wiec proszę o pomoc. Często zostawiam auto w mieście, czy pod supremarketem na parę godzin i troche sie o niego boję. Dziekuje za odpowiedzi.

: sob lis 04, 2006 16:55
autor: greg
BearLock kupisz w Krakowie za 245złotych , poszedł priv

[ Dodano: Sob Lis 04, 2006 3:56 pm ]
co do przekaźnika od silnika - tu bym się zastanwawiał bo wielokrotne wyjmowanie i wkłądanie tego do gniazda moze sie skończyć albo uszkodzeniem przekaźnika albo wyrobieniem gniazda

: sob lis 04, 2006 17:35
autor: Elwis
możesz wyjąć przkaźnik od pompki. nie jestem pewien czy masz wszytko identycznie jak w beznynie ale spróbuj nic się nie stanie. Patrząc na skrzynke w prawym dolnym rogu u mnie kolor szary z numerem 167.A jak nie poszkukaj na tym deklu od bezpieczników lub instrukcji.
Mój brat w polo robił tak przez 6 lat i nic się nie stało. A bez przekaźnika go nie odpalisz.
Ja też tak robiłem, tyle że to troche uciążliwe. ale wole tak niż rano zejść pod blok i zobaczyć puste miejsce po mk. Takie czasy

: sob lis 04, 2006 18:04
autor: greg
Elwis pisze:Mój brat w polo robił tak przez 6 lat i nic się nie stało.
a mój kumpel przez jakieś 6 imesięcy wyciągał przekaźnik świec żarowych i trzeba było kupić nowy - coś się w nim porozlatywało.

: sob lis 04, 2006 18:13
autor: pszczyna
NR. 15- 10A elemęty elektryczne slinika liczac od lewej
NR. 18- 20A pompa paliwa , sąda lambda

Przekaznik NR.3-sterowanie silnikiem pierwszy rząd trzeci od lewej
NR 12-sterowanie pompa paliwa, świece żarowe na dole ostatni z prawej

: sob lis 04, 2006 18:15
autor: Duber
a jesli masz drazek zmiany biegow na precie to zlodziej podnosi maske rozlancza drazek wbija 2 bieg i jedzie mimo blokady drazka w aucie

: sob lis 04, 2006 18:17
autor: greg
piotr2 pisze:a jesli masz drazek zmiany biegow na precie to zlodziej podnosi maske rozlancza drazek wbija 2 bieg i jedzie mimo blokady drazka w aucie
chyba w twoim - on ma na linkach

[ Dodano: Sob Lis 04, 2006 5:19 pm ]
to raz a dwa - musi najpierw wypchnąć wycofać auto, potem otworzyc maskę, potem rozkręcic zmimeniacz, potem wbić wcelować odpowiedni bieg zamknąć maskę i dopiero jechac z maksymalną 60km/h - no nie wiem... strata czasu= duuże ryzyko wpadki.

: sob lis 04, 2006 18:19
autor: Duber
greg, dlatego napisalem "a jesli"

: sob lis 04, 2006 18:20
autor: greg
kumpel złamał kluczyk w bblokadzi ei powiem szczerze że do warsztatu było około 1 kilometra - sezon zimowy - szybciej zrobilismy jadąc to na wstecznym niż walczyc z dawno nie używanymi śrubami

[ Dodano: Sob Lis 04, 2006 5:22 pm ]
piotr2, w mk3 miałem blokadę auta nie wyjęli, w mk4 też mam - auto jak na razie stoi - w mk2 miałem "własne odcięcia" bez bearlock- auto poszło z zamkniętego, ogrodzonego, strzeżonego terenu.

: sob lis 04, 2006 18:32
autor: bomberxl
A żeby pojechać normalnie,to wystarczy potraktować brzeszczote(a to jest moment),tylko nie blakadę,ale skrócić drążek.
Nie ma jak ukryty wyłącznik.Dobrze przemyślany tak,żebyś tylko wiedział Ty.

: sob lis 04, 2006 18:32
autor: Duber
najlepsze jest wlasnej roboty odciecie,nie firmowe a zwlaszcza jak jeszcze naklejaja nakleji jakiej firmy ma zabezpieczenie to juz porazka

: sob lis 04, 2006 18:33
autor: bomberxl
Ale dobrze jest zapodać np SCORPIONA,a nalepić CHITACH

: sob lis 04, 2006 18:55
autor: piotrekkk22
Dzieki za odpowiedzi, na pewno zastosuje których z tych "patentów" w moim mk3. A jesli chodzi o to ciągle wyciąganie przekaźnika to w moim przypadku by to wyglądało tak ze bym go wyciągał bardzo rzadko, np 1-2 razy w tygodniu porzed jakis miesiąc dopóki nie kupie jakies blokady.
Co do Bear lock to zauważyłem ze jezeli tylko z kims rozmawiam o tej blokadzie to każdy stara sie mi udowodnic ze bardzo łatwo jest odjechać autem z Bear Lock. Czyzby ona byla naprawde taka nieskuteczna? Czytałem wiele na jej temat i wydawało mi sie ze to dobre rozwiązanie. Ja bym do Bear Lock dolozyl jeszcze jakies odcięcie paliwa i/lub zaplonu(tez jakis własny patent i niestandardowe miejsce włącznika) i mysle ze auto byloby dobrze zapezpieczone, jak uwazacie?

: sob lis 04, 2006 18:59
autor: bomberxl
Bear Lock akurat miałem założoną przy kupnie,a czasem ją zakładam,bo jak napisałem nie jest ona problemem.Dołożyłem jeszcze wyłącznik zapłonu i można sobie kręcić i kręcić i......nie zapali.

[ Dodano: 04 Lis 2006 18:01 ]
A złodzieje to już z przekaźnikami na szyi łażą.....Stary numer jak świat.Co sprytniejsi,to nawet ze swoimi komputerami.