[MKIII] Problem ze skrzynią...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

[MKIII] Problem ze skrzynią...

Post autor: dzikgtc » pt lis 03, 2006 22:33

Witam, na początek przepraszam że otwieram nowy temat skoro o skrzyniach temat jest parę linijek niżej. No ale cóż na gwałt potrzebuję info, gdyż jutro golfsztrom zajeżdża do mechanika.
W skrócie: golfik stoi w ciepłym garażu i nic mu nie dolegało ze skrzynią. Pojechałem na święta do rodziny [300km w jedną stronę] i tam postał sobie dobę przy temperaturze 0/-1. Po wspomnianej dobie wsiadam, odpalam wbijam 1 bieg (wchodzi bez problemu) wbijam dwójkę i weszła bardzo ciężko pomyślałem sobie że olej musi się rozgrzać i pojechałem dalej. Po 20km gdy musiałem wbić dwójkę nadal bardzo mocno się trzymała i weszła pod mocnym naciskiem z mojej strony. Golf został zapakowany do garażu i dzisiaj znowu to samo. Dwójka wchodzi ale jak wszystko robię bardzo delikatnie lub wbijam ją z biegu jałowego. Jak chcę zmienić szybko z 1 na 2 to blokuje się w sposób taki metaliczny i wogóle nie wchodzi lub wchodzi pod silnym oporem, muszę wyjść mieszkiem na bieg jałowy i wbić jeszcze raz delikatnie wtedy normalnie wchodzi. Inne biegi wchodzą bez problemu, 2 zresztą też jak wbijam ją z biegu jałowego gdy stoję w miejscu na zapalonym silniku.
Teraz pytanko [sens tego wątku] Co to może być?
- synchronizatory ? (oby nie)
- olej w skrzyni ? (wątpię, jest zalany syntetyczny ELF 75W90)
- wodziki od biegów ? (oby)

Ofkorz dla pomocnych będą punkty gdyż każda racjonalna sugestia (nawet nie wymieniona wyżej) bardzo mi pomoże. Tym bardziej że na forum kilkanaście osób boryka się ze skrzynią. Dla tych co nie patrzą w profile to: 1,8 ABS, skrzynia 5 biegów, rocznik 94.


Pozdrawiam
dzikgtc

Awatar użytkownika
maciek 1.8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pt cze 03, 2005 10:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: maciek 1.8 » pt lis 03, 2006 22:51

no to powiem tyle ze najprawdopodobniej synchronizator 2 biegu. ja miaBem to samo mk2 silnik rp skrzynia ath ty prawdopodobnie masz taka sama skrzynie


kupię alternator do mk2 1.8 RP bez wspomagania

Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Post autor: dzikgtc » pt lis 03, 2006 23:49

Ale czy to możliwe że w ciągu 24h stania w mrozie rozwalił mi się synchronizator? Jak wyjechałem było ok, jak dojeżdżałem też było ok. Jak zapaliłem po 24h to już 2 nie wchodziła jak przedtem. To co on się od stania w miejscu popsuł? :goof:


Pozdrawiam
dzikgtc

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » sob lis 04, 2006 00:06

Na początek sprawdź, czy nie ma luzów w zewnętrznym mechanizmie zmiany biegów.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
mtworus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 04, 2006 21:21
Lokalizacja: Ośvwięcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » wt lis 28, 2006 14:35

a nie szarpałeś się z biegami jak był ten mróz lekki-olej wtedy gęsty i cos się skrzywiło i od tej pory tak zostało....ale też obstawiam synchronizator......


było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach

[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]

Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Post autor: dzikgtc » wt lis 28, 2006 15:56

mtworus teraz jakoś to się uspokoiło, tzn skrzynia po nagrzaniu chodzi jak miodzio. Na zimnym silniku nadal jest problem.
Ja obstawiam olej, bo jak wymieniałem płyny to w skrzynie poszedł jakiś ELF (nawet nie wiem czy minerał czy syntetyk) Za 3tys km mam wymianę oleju w silniku to przy okazji zmienię też w skrzyni na jakiegoś Castrola z górnej półki.
BTW odgrzałeś topic z przed miesiąca...


Pozdrawiam
dzikgtc

Awatar użytkownika
bamber
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: śr sty 19, 2005 03:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bamber » pn gru 18, 2006 01:29

mam ten sam problem... dwojka wchodzi mi metalicznie ;/ ze zgrzytem.. reszta biegow OK miodzio!! miod malina!! co moze byc>???? i jakie koszta ??? :( olej swiezo zalany Castrol TAF-X = nic nie dala wymiana oleju :(((



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 307 gości