Strona 1 z 2

Dźwignia właczenia urządzenia rozruchowego- mk 3 1.9 TDI???

: śr lut 09, 2005 22:47
autor: Unicron
Witam

Ostatnio wpadła mi w łapy książka o golfie i vento, ta z forum i wyczytałem tam, że w dieslach jest dźwignia właczania urządzenia rozruchowego. Czy to jest też w 1.9 TDI??? Bo ja mam takowy i nic tam nie ma i nie wiem czy ktoś to wymontował czy to było tylko w dieslach i TD.

: śr lut 09, 2005 22:48
autor: Unicron
a oto owa dźwignia

: śr lut 09, 2005 22:56
autor: tucek
może tu chodzi o ręczne ssanie ??

: śr lut 09, 2005 22:58
autor: 1 6 D
To jest tzw. ssanie, którego raczej nie montowali z skomputeryzowanym silniku.

: śr lut 09, 2005 23:27
autor: MAREK 74
to po co byłby ten serownik jak chcesz ręcze regulować?

: czw lut 10, 2005 00:49
autor: Corvax
To nie ssanie, ssanie jest w benzynie :) W tdi nie ma dźwigni, tu wszystkim steruje ECU. W TDI jak się ECU uprze, to nawet gazu nie dodasz :P

: czw lut 10, 2005 00:53
autor: Unicron
no tylko, że ta instrukcja jest przeznaczona do diesli, mnie też to zdziwiło dlatego też pytam, bo mi się to raczej kojarzy z jakimś podgrzewaczem paliwa albo świec...

: czw lut 10, 2005 01:06
autor: Corvax
Instrukcja , którą masz to stare wydanie, nie było w niej opisanych silników TDI, te sa w ostatnim wydaniu jako dodatek.

: czw lut 10, 2005 02:58
autor: Unicron
to wydanie jest z tego forum, a masz może to z silnikami TDI??? jeśli masz to zeskanowane lub w innej postaci cyfrowej to poproszę abyś przesłał mi to na mojego maila unicron@o2.pl

:pub:

: pn lut 14, 2005 20:47
autor: bigozz
Jeśli ktoś dysponował by skanami tej "wkładki" o TDi to ja też się chętnie piszę.

Ssanie

: pn lut 14, 2005 21:49
autor: Mariusz D.
W tdi nie ma żadnego ssania to jest tylko w zwykłych dieslach. Tu steruje komputer.

: pn lut 14, 2005 21:49
autor: Qwerty.tarnow
Mam silnik TD - takiej dźwigni też tam nie ma.

Po edycji
Dziś dowiedziałem się, że w nowszych "trójkach" jest to elektronicznie sterowane. I dlatego nie ma takiej dźwigni.

: wt lut 15, 2005 11:09
autor: Pabloss
Witam a ja mam taka dzwignie. Mam 1.9 TD z 1993 roku i dzwigienka jest. Kolega powiedzial mi ze jest to zmiana kata wyprzedzenia zapłonu. Dla mnie dziala to jak ssanie. Jak silnik jest zimny to wyciagasz wajche do siebie i odpalasz. Po rozgrzaniu sie silnika wtykasz wajche do srodka. Podobno powinno sie wtykac nie do konca tylko troche a w miare jak sie silnik rozgrzewa sama sie chowa do srodka. Tak czy inaczej bez tego ciezko jest odpalić szczegolnie przy ostatnich mrozach -20 st.cel.

: wt lut 15, 2005 18:07
autor: Mariusz D.
Wajcha jest w TD ale nie w TDI a to jest zasadnicza różnica między tymi dwoma silnikami !!!!! W moim TDI nie ma żadnej wajchy i nawet nie ma miejsca na wajche ani po niej. A moj TDI teraz byłem koło Białegostoku było -29 stopni celcjusza i zapala jak w lato, a wszystko zależy od tego jak kto jeżdzi lub jeżdził samochodem. Mam drugiego golfa II 1.6 diesel zwykły bez turba i w Katowicach przy mrozie zapala bez żadnego problemu bez ssania. Silnik a silnik to tez jest różnica. Miałem kiedyś Sierre 2.3 D i jak było tak zimno to nawet ssanie jej nie pomagało.