Strona 1 z 1

[MK3] Wymieniać jeden czy dwa amortyzatory?

: pt lis 03, 2006 09:59
autor: MAW68
Ostatnio robiłem badanie techniczne. Okazało się, że trzy amortyzatory mają 72% sprawności, a jeden (lewy tylny) 64%. Diagnosta zaleca wymianę tego słabszego. I tu rodzi się pytanie: wymieniać tylko jeden amortyzator - czy też parę (tylną).

Czy amortyzatory gazowe wyglądają "na oko" inaczej niż olejowe? Nie chcę popełnić gafy przy zakupie, bo później mogę mieć problem ze zwrotem...

: pt lis 03, 2006 10:21
autor: Elwis
Jak już wymieniasz to dwa nie jeden, pozatym jeden to mozesz kupić uwywany. owy też ale żadko kto się bawi wtakie rozkompletowanie. A tak np bilsteiny http://moto.allegro.pl/item139112115_am ... eina_.html
Opłaca się moim zdaniem, ja kupiłem na przód tylko że do polo i sprawują się naprawde dobrze.

: pt lis 03, 2006 10:45
autor: Grzesiekk1982
MAW68 pisze:72% sprawności, a jeden (lewy tylny) 64%
To ładny wynik i nie wymagają wymiany :bigok:
Fabrycznie nowe amortyzatory nigdy nie mają 100% na szarpaku. Przeważnie jest to około 80%. Jeśli spada do kooło 30-40 to można wymieniać. Jest wszystko OK a różnica z zapasemmieści się w normie.
Pozdrawiam

: pt lis 03, 2006 10:53
autor: kiss
Moim zdaniem te wyniki są jak najbardziej akceptowalne.
Amortyzator 100% by nie amortyzował tylko to by był sztywny pręt.

: pt lis 03, 2006 11:05
autor: jacumba
daj sobie spokuj z wymianą...no chyba że masz za dużo pieniędzy...

: pt lis 03, 2006 11:30
autor: twardy
To od jlu trzeba wymieniać 50% ? , tak żeby uściślić. :wink:

: pt lis 03, 2006 11:40
autor: pszczyna
Jeżeli diagnosta ci powiedział że potrzebna wymiana to chciał cię naciągnąć na robociznę , zawsze to dla nich pieniądz.
Daj sobie spokój z wymianą dobrych amorów.

: pt lis 03, 2006 11:41
autor: marekos
mi diagnosta na przeglądzie powiedział że zaleca się wymianę amortyzatorów poniżej 60% a wymiana jest przymusowa poniżej 40%. W tym roku na przeglądzie jak byłem to roczne Delphi olejowe miały po 90% a tył miał po 57% 59% jeszcze oryginał. Tak jak koledzy piszą jeszcze można pojeździć.

: pt lis 03, 2006 11:43
autor: kiss
wymieniamy gdy jego sprawność spada do 30 proc, lub dla jednej osi różnica skuteczności przekracza 15 proc.

: pt lis 03, 2006 12:15
autor: grzechu2410nn
wymienia sie zawsze parami przud , tył , robi sie to gdzy ich tlumienei wynosi cos koło 30% pozdrawiam

: śr lis 08, 2006 17:37
autor: specWROC
mam pytanie mam problem z tym ze na dziurach...nierównej drodze drga mi kierownica tak czuc jakby jakies metalowe kulki podskakiwaly w kolumnie....juz pisalem o tym na forum, i nie idzie znaleźc przyczyny lecz przy wymianie opon zauważyłem że przedni prawy amor leje.....czy to może byc przyczyna????

jak wymienia sie amorki to juz wiem ze 2 ale jesli te z przodu to prawda ze trzeba geometrie robic?

[ Dodano: 08 Lis 2006 16:43 ]
acha i ile sie placi za sprawdzenie amorkow? :bajer: :bajer: :bajer:

: czw lis 16, 2006 09:37
autor: specWROC
a ile kosztuja do mk2 przednie amorki sachs? :bajer: