Strona 1 z 2
[MK3 AAM] co wchodzi w sklad kompletnego rozrzadu?
: czw lis 02, 2006 17:19
autor: kaktus1
witam
jak w temacie.mk3 1.8benzyna AAM z 96roku.w sklepie powiedzial gosc ze jest pasek i napinacz a rolki nie ma w rozrzadzie ale jest w alternatorze?czy jak kupilem auto z niemiec to wystarczy wymienic pasek i napinacz?ta rolka moze cos z paskiem zrobic niedobrego?
: czw lis 02, 2006 17:35
autor: juby
kaktus1, tak może być. Nie znam dokładnie tego silnika, ale jest to prawdopodobne. U mnie w mkII 1.8 jest w komplecie tylko pasek i napinacz.
: czw lis 02, 2006 17:49
autor: kaktus1
czy ten komplet sie nadaje?
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=137627860 dobra firma?oplaca sie to zakladac?czy cos jeszcze do tego by sie przydalo?
: czw lis 02, 2006 17:56
autor: juby
Pasek Gates jak najbardziej daje rade, nie znam tej firmy od napinacza. Cena jest OK
: czw lis 02, 2006 18:12
autor: barteKKK03
Też mogę polecieć paski Gates, są niezłe
: czw lis 02, 2006 20:34
autor: tomyart
A ja polecam pasek ContiTech a napinacz SKF
: czw lis 02, 2006 20:43
autor: juby
tomyart pisze:A ja polecam pasek ContiTech a napinacz SKF
Jak większość ludzi na tym forum. Tylko że za 50zł takiego zestawu nie opędzisz.
Re: [MK3 AAM] co wchodzi w sklad kompletnego rozrzadu?
: czw lis 02, 2006 20:51
autor: ADi997
kaktus1 pisze:witam
jak w temacie.mk3 1.8benzyna AAM z 96roku.w sklepie powiedzial gosc ze jest pasek i napinacz a rolki nie ma w rozrzadzie ale jest w alternatorze?czy jak kupilem auto z niemiec to wystarczy wymienic pasek i napinacz?ta rolka moze cos z paskiem zrobic niedobrego?
w skład kompletnego rozrządu (mówiąc o napędzie) wchodzą wszystkie koła zębate, rolka napinająca i pasek zębaty. z regóły zmienia się sam pasek z rolką napinającą i można sobie do tego zafundować pompe wodną dla świętego spokoju. koła zębate na wale i na wałku(ach) mało kto zmienia ale powinno się.
: czw lis 02, 2006 21:18
autor: Fabian LDZ
w AAM wymieniasz pasek i rolke
co do firm paska polecam GATES albo Contitech a rolka SKF, Ruville, INA
ten rozrząd co pokazałeś na upartego można wziąśc tylko ta rolka to jakaś kiszka musi być bo sama rolka SKFu do tego rozrządu kosztuje 45zł
: czw lis 02, 2006 22:45
autor: Atomic10
Rolka i pasek. ja za pasek bosch i rolke (nie pamietam) zapłaciłem 85zł uwazam ze taki zestaw nie powinien kosztowac wiecej bo bedzie porostu przepłacony. Co do pompy to powinno sie ja wymienic ale jesli jest ok to nie warto ruszac.
Pozdrawiam
: pt lis 03, 2006 10:40
autor: GRIsha
kaktus1 pisze:ta rolka moze cos z paskiem zrobic niedobrego?
Pewnie, że może. Jak jest badziewna może uszkodzić nawet najlepszy pasek przed upływem jego gwarantowanego terminu. Dlatego warto i tu włożyć trochę więcej kasy - np. w SKF jak radził
Fabian . W rozrząd inwestujesz raz na ok. 60 tys km. Nie warto oszczędzać
I zgodzę się z
Atomic10 - pompę wody zostaw jak działa. Wymienia się tylko rolkę i pasek
pozdr
: pn maja 03, 2010 11:00
autor: kaktus1
GRIsha pisze:kaktus1 pisze:ta rolka moze cos z paskiem zrobic niedobrego?
Pewnie, że może. Jak jest badziewna może uszkodzić nawet najlepszy pasek przed upływem jego gwarantowanego terminu. Dlatego warto i tu włożyć trochę więcej kasy - np. w SKF jak radził
Fabian . W rozrząd inwestujesz raz na ok. 60 tys km. Nie warto oszczędzać
I zgodzę się z
Atomic10 - pompę wody zostaw jak działa. Wymienia się tylko rolkę i pasek
pozdr
Sory za super odkop ale wymieniam znow rozrzad i mam pytanie co do pompy wody.
piszecie że jak dziala to zostawic, ostatnio nie wymienialem jej i mi 60tys walnelo nastepne.wymienic pompe czy nie?co znaczy jak dziala to zostawic?po czym to poznac?jak wymienie pasek i rolke to w ciagu nast 60tys moge wymienic sama pompe czy to sie wszystko razem wymienia?
: pn maja 03, 2010 11:36
autor: Paweł Marek
Pompa w Twoim silniku jest niezależnie od rozrządu, wymieniasz jak sie "posypie", co oznacza że zacznie cieknąć. Fabryczne pompy działają 250-300 tysięcy, możesz się nie martwić tym na zapas.
: pn maja 03, 2010 12:40
autor: kaktus1
A pasek SKF tez polecacie czy lepszy gates?