Strona 1 z 1

problem z termostatem

: czw lis 02, 2006 05:39
autor: robgr85
Witam!

W czym problem?

1.Otuz z tego co sie orientuje to mam popsuty termostat, ale teraz chciałbym sie was zapytać czy tylko... otuz auto kupowałem od starego dziadka majacego raka krtani i ze tak powiem mowil nie wyraznie, a na dodatek po kaszubsku... ciezko mi było czesc z tego zrozumiec, m in całą historię z termostatem. O co chodzi? Otuż wiem że termostat nie działa poprawnie gdyż cały czas pracuje pompka [tzn pompuje caly czas do zbiornika wyrownawczego]. I tu rodzi sie moje pytanie... czy to normalne że przy wzroście obrotów woda płynie szybciej? czy moze ktos kto to naprawiał zastosował jakies niekonwencjonalne rozwiazanie?

2. Mam instrukcje do wymiany termostatu z jakiegos manuala VW [po polsku], ale co z tego skoro nie ma obrazkow i nie potrafie go zlokalizowac... czy moglby ktorys z kolegow strzelic fotke i zaznaczyć go? Mam benzyniaka 1.6 [ez]

Pozdrawiam,
Robert

: czw lis 02, 2006 07:44
autor: misiek
robgr85 pisze:Otuż wiem że termostat nie działa poprawnie gdyż cały czas pracuje pompka [tzn pompuje caly czas do zbiornika wyrownawczego].
to jest normalne że woda jest przelewana do zbiorniczka - termostat tu nie ma nic do rzeczy
robgr85 pisze:I tu rodzi sie moje pytanie... czy to normalne że przy wzroście obrotów woda płynie szybciej?
tak jest to mormalne wraz ze wzrostem obr. pompka sie szybciej kręci i stąd ten wzrost przepływu
robgr85 pisze:czy moglby ktorys z kolegow strzelic fotke i zaznaczyć go?
termostat znajduje się na pompie wiodnej, jego obydowa jest przykręcona do pompy, od obudowy termostatu idzie gruby wąż do chłodnicy -- ten dolny

: czw lis 02, 2006 07:56
autor: truskawaa
Dokładnie tak... :-)

: czw lis 02, 2006 08:36
autor: GEORG
Witam. Kolega wyżej napisał dokładnie i na temat.
Żeby każda pomoc tak wyglądała :pub:

: czw lis 02, 2006 12:03
autor: robgr85
misiek10111 pisze:
robgr85 pisze:Otuż wiem że termostat nie działa poprawnie gdyż cały czas pracuje pompka [tzn pompuje caly czas do zbiornika wyrownawczego].
to jest normalne że woda jest przelewana do zbiorniczka - termostat tu nie ma nic do rzeczy
wow... to sie jakchs głupot naczytałem... gdzies tam pisali ze przy całkowicie zimnym silniku termostat powinien cos tam blokowac i woda nie powinna płynąć... [jakos dziwnie w poldku ktorego kiedys miałem było tak ze jak silnik był zimny to nie przelewało wody w układzie].

Wielkie dzięki! dzięki Tobie jestem pare złotych do przodu :)

pozdr,
Robert

: czw lis 02, 2006 13:22
autor: guli
robgr85 pisze:1.Otuz z tego co sie orientuje to mam popsuty termostat,
Awaria termostatu ma dwa podstawowe objawy. Albo silnik się przegżewa albo pozostaje zbyt zimny. Jeżeli po przejechaniu ok 10 kilometrów wskazówka wyraźnie odchyla się od pionu w jedną albo drugą stronę może to świadczyć o awarii termostatu. W przeciętnym silniku mk2 wskazówka stoi około pionu przy normalnej temperaturze pracy.

: czw lis 02, 2006 13:49
autor: siwik1
ktory z czujnikow ( kolor) odpowiada za wskaznik temp. plynu chlodzacego na desce rozdzielczej ? golf II 1.8 RH

: czw lis 02, 2006 14:01
autor: robgr85
guli pisze:
robgr85 pisze:1.Otuz z tego co sie orientuje to mam popsuty termostat,
Awaria termostatu ma dwa podstawowe objawy. Albo silnik się przegżewa albo pozostaje zbyt zimny. Jeżeli po przejechaniu ok 10 kilometrów wskazówka wyraźnie odchyla się od pionu w jedną albo drugą stronę może to świadczyć o awarii termostatu. W przeciętnym silniku mk2 wskazówka stoi około pionu przy normalnej temperaturze pracy.
rozumiem ze termostat struje wentylatorem, czyż nie?
odnosnie samego "przejechania 10 kiloretów" to w jakiej temp otoczenia, na trasie czy w miejskim ruchu?

: czw lis 02, 2006 14:57
autor: MaSa_Golf
wentylatorem steruje czujnik umieszczony na chlodnicy , ale termostat ma na wentylator pewien posredni wplyw, bo jesli termostat sie nie otworzy, to nie wlaczy obiegu przez chlodnice, i czujnik na chlodnicy nie wlaczy wentylatora(bo w chlodnicy bedzie ciagle zimny plyn)

Co do przejechania 10 km to jest taka odleglosc, po ktorej auto bez wzgledu na sposob jazdy i temperature na zewnatrz powinno osiagnac juz te 90 stopni (czyli wskazowka na srodku skali), np. u mnie w golfie po jakis 4-5 km juz jest wskazowka na srodku

: śr gru 12, 2007 22:25
autor: arovr6
a co zrobic jak wskazówka nie działa na liczniku caly licznik zmieniac.>?? nie moge odczytac emp. wody..dodam ze mi dwa węze juz pękły..

: czw gru 13, 2007 23:06
autor: Jozef
Węże pękły? To coś przykrego, może masz walniętą uszczelkę pod głowicą i kompresja idzie w węże i je rozwala. Sprawdź ręką jaka jest "twardość węży" na zgaszonym silniku, później to samo zobacz na silniku uruchomionym. Jeśli są bardzo twarde to można podejrzewać najgorsze - uszczelka. Obym się mylił. Do odczytu temperatury w zegarze potrzebne są dwie rzeczy - sprawny czujnik temperatury i prawidłowo podłączony do niego sprawny wskaźnik. Jeśli elektryka jest dla ciebie tabu, to wizyta u elektryka będzie konieczna.

: czw gru 13, 2007 23:38
autor: szyninho
POZYCJA NR 5
Obrazek

: czw gru 13, 2007 23:59
autor: zielu
co do wymiany termostatu mzoesz zajrzeć do FAQu..
są tam dwie porady...

jesli termostat jest popsuty i "zawiesił" sie na zamkniętym to po pewnym czasie bedzie Ci płyn zbiorniczkiem wywalać...