Strona 1 z 3
[MK2] Problem z temp silnika
: śr lis 01, 2006 23:34
autor: KUSTO
czy widoczna na zdjęciu temp silnika jest w normie?? 1,3 MH gaźnik
dodam ze termostat wymieniony a wentylek sie załącza ale nie wiem co dalej z tym fantem zrobić
moze jakiś czujnik siadł potrzebuje pomocy
: śr lis 01, 2006 23:49
autor: Paweł NPI
No nie jest to normalna temperatura... Być może czujnik od wskaźnika siadł...
[ Dodano: 2006-11-01, 22:50 ]
a przy takim wskazaniu dolny wąż od chłodnicy jest ciepły??
: śr lis 01, 2006 23:52
autor: dawid018
taka temp.jest bardzo nie normalna.pewnie tak jak kolega pisze czujnik albo w najgorszym wypadku uszczelka pod głowicą.
: czw lis 02, 2006 00:03
autor: Paweł NPI
A przed wymianą termostatu było inaczej?? No wskazówka powinna być normalnie w pionie... Uszczelkę narazie wykluczam bo płynu raczej ci nie wyrzuca? A płyn masz między min a max??
: czw lis 02, 2006 00:13
autor: KUSTO
płyn jest ok przed wymianą było tak samo
wąż na dole jest gorący a uszczelka pod głowicą ok nie ubywa żadnego z płynu a no i jeszcze wspomne że jak lece na trasie to właśnie wskazówka sie trzyma w pionie ale jak tylko stane na światłach to podnosi sie do takiego wskazania to co jest na zdjęciu to max dalej nie idzie
: czw lis 02, 2006 00:23
autor: Paweł NPI
No ja zastanawiam się czy nie warto spróbować z drugim czujnikiem temperatury... tylko albo dla wiatraka albo dla wskaźnika...
[ Dodano: 2006-11-01, 23:24 ]
Bo albo wiatrak włącza się za późno albo czujnik od wskaźnika szwankuje... a przy jakim wskazaniu wyłącza się wiatrak??
: czw lis 02, 2006 00:27
autor: dawid018
na 99% czujnik albo ten wskaźnik który jest w liczniku
: czw lis 02, 2006 00:33
autor: KUSTO
po wymianie termostatu od zimnego to właczył sie chwile przed jak jeszcze wskaźnik nie wskazał pionowej pozycji,
odnoście czujnika od wskaźnika gdzie on jest umieszczony i jak najprostrzym sposobem mozna go sprawdzić nie uszkadzając go przy okazji
: czw lis 02, 2006 06:47
autor: bodzio_j
KUSTO, najprawdopodobniej to wina czujnika. U siebie mam podobnie po wymianie ( jakiś taki firmy HP) silnik się nie grzeje, wiatrak włącza normalnie.
: czw lis 02, 2006 07:51
autor: truskawaa
jesli wentylator się włącza, ogrzewanie działa i płyn chłodniczy sienie gotuje to na pewno bedzie to czujnik.
ten bliżej chłodnicy sprawdz jesli masz tak samo w swoim
: czw lis 02, 2006 09:33
autor: Łyskacz
KUSTO pisze:płyn jest ok przed wymianą było tak samo
wąż na dole jest gorący a uszczelka pod głowicą ok nie ubywa żadnego z płynu a no i jeszcze wspomne że jak lece na trasie to właśnie wskazówka sie trzyma w pionie ale jak tylko stane na światłach to podnosi sie do takiego wskazania to co jest na zdjęciu to max dalej nie idzie
Mam to samo
tylko że u mnie wskazówka (na przykad jak stoje w korku) nie wycyla sieaz tak bardzo jak u Ciebie.. Jak lece po trasie to często nawet do połowy wskażnika nie dojdzie
: czw lis 02, 2006 11:42
autor: jopasek
Łyskacz, ty masz w normie wszytsko
KUSTO, Tobie bym polecil zmienic czujnik....
moze pomoze
: czw lis 02, 2006 12:11
autor: robgr85
widze ze u mnie cos tez moze byc nie tak z czujnikeim... juz raz mi to podjezanie wygladalo to wzielem term. elektroniczny do zbiorniczka wyrównawczego i przy wskazaniu o jakim mowicie czyli wskazowka w pionie płyn miał temperature ok 65 st, a to chyba nawet nie jest nominalna wartosc... co nie zmienia faktu ze kontrolka działa w pełnym zakresie i troche dziwne aby była popsuta...
Pozdrawiam,
Robert
edit: czasem jak jade w korku to wychyla mi na maxa, jak uda mi sie rozwinac predkosc to znowu wraca do normy...
: czw lis 02, 2006 12:28
autor: MrUkAs
Mam to samo
Przed wymiana termostatu wskazowka byla w pionie. Teraz dopoki sie silnik nie rozgrzeje wychodzi za polowe, po rozgrzaniu wraca do pionu, lecz jest troche poza pionem. Mechanior, ktory mi wymienial termostat mowil, ze to normalna rzecz, bo sa 2 rodzaje termostatow. Jezdze juz tak rok i nic sie nie dzieje, silnik chodzi prawidlowo, plynu w chlodnicy nie ubywa. Drugi mechanior mi mowil, ze to normalna rzecz w golfach. Mowil, ze u niego w golfie III tez sie wyhyla troche za polowe.