Strona 1 z 3

[MK3 AAM] Jaki olej silnikowy itp

: śr lis 01, 2006 21:33
autor: kaktus1
witam
mam golfa 3 z 96roku 1.8benzin.wg licznika ma 148tys przebiegu ale nie mam udokumentowanego wiec nie wiem tak naprawde czy nie ma 248tys.mam pytanie w zwiazku z tym.jakie oleje lejecie do tych silnikow?jakie parametry wg ksiazki obslugi sa polecane jako najbardziej odpowiednie do tego motoru?
oprocz tego ile miesci sie oleju ile plynu chlodniczego i jaka jest pojemnosc zbiornika paliwa?to na razie tyle
z gory dzieki

: śr lis 01, 2006 21:36
autor: dziejo
ja mam MOBILA 1 15W40 OLEJU WCHODZI 4L wymiana co 10tys świece ngk v line 3elektrod, płyn chłod DYNAGEL 2000

[ Dodano: Sro Lis 01, 2006 20:37 ]
kaktus1 pisze:plynu chlodniczego
JAK SIę NIE MYLę to ok 7 albo równe7l http://vw2.info/galerie/mk3/

: śr lis 01, 2006 21:43
autor: luckash
co prawda mam silnik RP ale ja leje Shell Helix Super 15W40:)

: śr lis 01, 2006 21:45
autor: dziejo
wiadomo kazdy według uznania :bigok:

: śr lis 01, 2006 21:50
autor: luckash
Racja :pub:

: śr lis 01, 2006 23:21
autor: vwarek
kaktus1 pisze:jaka jest pojemnosc zbiornika paliwa?
55 litrów.

: śr lis 01, 2006 23:56
autor: Grzesiekk1982
Programik mówi:
Miska olejowa silnika, razem z filtrem 3.8 (l)
Układ chłodzenia 5.5(l)

5W30, 5W40,
10W30, 10W40
5W50
10W50, 10W60
To oleje dopuszczone przez producenta dla wszystkich tempetarur/pór roku.
Zalej jakieś dobry, nie bedziemy tu dyskutować nad marką. Najlepiej, któryś z tych pierwszych czterech.
Jeśli już był lany półsyntetyk, to nie wracaj do syntetyku. Jeśli masz 100% pewności, że syntetyk, to przy nim zostań i obserwuj stan czy ewentualne wycieki. Jeśli nie będzie "znikać" to bardzo dobrze.
Przebieg na 100% cofnięty, bo kto pozbywa się książki serwisowej bez powodu, tym bardziej przm małym przebiegu? Pytanie retoryczne, nie dyskutujmy na ten temat.
Jeśli motor okaże się dobry, autko nie rdzewieje, to przebieg jest mało ważny.
Pozdrawiam.

: czw lis 02, 2006 17:12
autor: kaktus1
jaka jest roznica miedzy 10W40 a 10W30? 10 to znaczy polsyntetyk tak?a reszta?
syntetyk ma poczatek 5 a mineralny 15 dobrze mowie czy jak to jest?

: czw lis 02, 2006 17:58
autor: Grzesiekk1982
Co do klasyfikacji (te numerki to ptzeczytaj tutaj: http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplo ... _oleje.htm
Jest wytłumaczone po kolei i jest wykres.
Co do syntetyku, mineralnego czy półsyntetyku to chodzi o bazę oleju.
Klasyfikacja lepkościowa i jakościowa nie jest od tego uzależniona.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 02 Lis 2006 17:10 ]
A reszta olejów to rzadko się stoduje, ale są dopuszczone przed producenta. Głównie się stosuje właśnie te pierwsze co wymieniłem. Zachęcam do przeczytania tego textu (link).
Jak wytrwasz i przeczytasz wszystko (nei tylko klasyfikację) to Ty san będziesz mógł szkolić wszystkich pytających o olej ;)
Pozdrawiam :pub:

: czw lis 02, 2006 18:50
autor: kaktus1
jesli nie wiem jaki byl lany olej to lac polsyntetyk czy syntetyk?

: czw lis 02, 2006 20:01
autor: vwarek
jesli nie wiem jaki byl lany olej to lac polsyntetyk czy syntetyk?
Bezpieczniej będzie półsyntetyk...

: czw lis 02, 2006 20:17
autor: ADi997
Najważniejsza jest klasyfikacja wg API, niestety mało kto zwraca na to uwagę. Nie powinno się zawyżać klasy oleju, jeśli producent przewidział daną klasę to się jej trzymajmy. Kwestia syntetyk, półsyntetyk czy mineralny zależy od zużycia silnika. Oznaczenia 0W50 czy 15W40 będzie zależało czy jeździmy np w turcji gdzie temp są wysokie albo w norwegii gdzie są niskie.

: czw lis 02, 2006 22:33
autor: Atomic10
U mnie tez AAM 183kkm i nadal syntetyk. tak jak koledzy napisali wg uznania. Kazdy leje to co uwaza za stosowne.

Pozdrawiam

: czw lis 02, 2006 23:26
autor: Grzesiekk1982
Atomic10, ale po 1. kolega nie wie co było wcześniej lane, po 2 nie zna rzeczywisyego przebiegu. To wystarczający powód by lać półsyntetyk.