Strona 1 z 2

[MK3 TD] Szum w skrzyni lub w sprzegle

: śr lis 01, 2006 13:58
autor: V12
Witam
Mój przypadek jest dosc dziwny
Na wolnych obrotach słychać szum jak by cos tarło jak odkrece ta zielona sróbe w pokrywie sprzegła słychać wyraźne tacie z tej komory.Jesli lekko dodam gazu to szum ustaje wystepuje tylko na wolnych obrotach.Jesli wcisne sprzegło do połowy to szum ustaje ale biegu jeszcze nie daje sie właczyć czyli skrzynia sie jeszcze obraca.Jesli puszczam delikatnie sprzegło jak chodzi na wolnych to nie zacznie hałasowac a tesli strzele gwałtownie to znów grechocze
Stawiał bym na sprzegło w 100% gdzyby nie to że jak na wolnych obrotach na nie wcisnietym sprzegle lekko spróboje poruszac lub delikatnie spróbowac właczyć bieg to szum ustaje
Dodam ze biegi właczaja sie idelnie sprzegło zreszta tez chodzi bez zarzutu
Olej w skrzyni jest i ti czysty nie zuzyty a wiec czego to moze być przyczyna??????????
pozdr

: śr lis 01, 2006 16:25
autor: dawid018
szumi łożysko oporowe.ja tak mam u siebie w II.nie szkodliwe ale czasem wkurzające.można sprówować popuścić linke od sprzęgla ale troszeczke.ja nic z tym nie robie.

[ Dodano: Sro Lis 01, 2006 15:45 ]
nie masz sie co martwić.podobno to norma w dieslach.ja robilem sprzęgło i na nowym też tak czasem zrobi

: śr lis 01, 2006 17:01
autor: V12
nom wkurzające to to jest :green_fuck:
ale zastanawia mnie fakt dlaczego jak rusze lewarkiem zmiany biegów to szum ustaje
A jak jest uządony ten mechanizm sprzegła bo ta dzwignia to idzie na sam koniec skrzyni i tam
dopiero jest zamocowana
WE skrzyni idzie jakiś bolec co popycha łozysko oporowe??????

: śr lis 01, 2006 18:12
autor: dawid018
tak tam jest taki bolec.idzie przez całą skrznie i popycha łożysko.szczerze powiem ze nie znam rozwiązania żeby zlikwidować to niby tarcie na dobre.pewnie po ruszeniu lewarkiem coś sie przestawia i tlatego ustaje.u siebie jeszcze nie patrzylem czy ruch lewarkiem coś da.

: śr lis 01, 2006 20:39
autor: Grzesiekk1982
Jak będziesz wymieniał sprzęgło to wymienisz komplet. Od szumu, do rozpadnięcia się łożyska jest daleeeeeeeko.
Pozdrawiam.

: czw lis 02, 2006 17:06
autor: V12
Nadal nie pokoi mnie ten dzwiek dlatego postanowiłem moim telefonem nagrać filmik z głosem(nie miałem dyktafonu) obrazujacy ten dzwiek wyraźnie na nim słychac ze jak dodam gazu to dzwiek ustaje a jak zwolnie obrot to znowu sie powtarza
Moze i to nie jest szkodliwe ale tam mnie wk**wia jak nie wiem co i chce to jakos zrobic
Oto link http://rapidshare.com/files/1685315/Video_0029.3gp.html
jest to format 3gp All player to odtwaza
aby ściagnać na dole strony nalezy kliknąć Free i poczekać na pojawienie sie kodu 3 cyfrowego który nalezy wpisać to ramki
pozdr

: czw lis 02, 2006 18:52
autor: preker20
jesli szumi przy puszczonym sprzegle to nie koneicznie loz oporowe tylko lozyska walka glownego i/lub napedowego w skrzyni

: czw lis 02, 2006 19:47
autor: ADi997
ja poprę zdanie prekera20, na biegu jałowym przy niewciśniętym sprzęgle łożysko oporowe nie pracuje, nie powinno się kręcić, możliwe że to bedzie łożysko na wałku sprzęgłowym.

: czw lis 02, 2006 19:50
autor: preker20
wiem bo mam to samo, tesh na poczatku wydawalo mi sie ze to oporowe ale po dokaldniejszej analizie wychodzi na lozyska w skrzyni, koszty rozebrania skrzyni rozne od 200 do nawet 600 PLN lozyska okolo 80 zl sa 2 na kazdy walek czyli w sumei 4

: czw lis 02, 2006 19:57
autor: ADi997
W warsztacie w którym od czasu do czasu dorabiam sobie koszta naprawy skrzyni wyglądają następująco:

montarz i demontarz - 180
naprawa skrzyni - 220
+ części

(zajmujemy się głównie grupą fiata)

: czw lis 02, 2006 19:59
autor: preker20
a nie wiedzialem ze Fiaty tesh maja skrzynei biegow:P

: czw lis 02, 2006 20:50
autor: V12
w moim przypadku to nie skrzynia bedzie poniewaz jak do połowy wcisne sprzegło do szum ustaje wałek skrzyni jeszcze sie obraca wiem to stad ze próbuje wtedy właczyć wsteczny bieg
(nie jest synchronizowany i zgrzyta) a wiec to cos w zespole sprzegła
Szczeze mówiac od kiedy mój ociec kupił ten samochód to same problemy:(
Wprawdzie moje BMW ma 20 lat ale jedyna jego wada to spalanie :grin:

: czw lis 02, 2006 21:12
autor: preker20
a jesli jest tak ze jak nacisneisz do polowy sprzeglo to walek sie obraca wolno i wtedy nei slychac lozysk, sprawdz olej w skrzynce czy czasem nie jest z opilkami, u mnie ejst:]

: czw lis 02, 2006 21:47
autor: V12
nie jest zapaprany ale jak ja odkrece ta zilona śrube-zaślepke to wuraźniej słysze to tarcie-szum a przecie ta zaslepka zamyka otwór to komory sprzegła na nie do skrzyni wałek
W połowie sprzegła obraca sie sie tak samo szybko jak na puszczonym wsteczny bedzie zgrzytał tak samo