[mk2] problem ze swiatlami (przekaznikami?)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

BanekX
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: czw sie 31, 2006 16:43
Lokalizacja: Bolesławiec

[mk2] problem ze swiatlami (przekaznikami?)

Post autor: BanekX » śr lis 01, 2006 12:39

Witam, okolo miesiac temu zalozylem sobie przekazniki do swiatel. Osobny do krotkich i osobny do dlugich. Wszytko dzialalo OK a nawet lepiej niz orginalna instalacja az do dzisiejszej nocy.

Wczoraj wrocilem sobie autkiem grzecznie do domku. Wylaczylem swiatla (mam bzyczek podlaczony do swiatel wpiety do bezpiecznikow obok kierownicy). A dzisiaj rano sie okazalo ze mam rozladowany akumulator i swiatla mi sie swieca, ale tylko i wylacznie z przodu mijania. Akuska juz podlaczylem do ladowania a jedynym sposobem na wylaczenie swiatel bylo wyciagniecie wtyczek z zarowek. Co sie moglo stac? czyzby PRZEKAZNIK SIE SPALIL?? Przekazniki zastosowalem z poloneza.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » śr lis 01, 2006 12:49

pewnie sie skleil za duzy pobor poszedl przez styki i sklejone sa.wymien przekaznik na mocniejszy i daj po dwa na kazda lempe czyli 4 szt razem,to najlepsze rozwiazanie bo ty pewnie jeden na dlugie przekaznik na obie lampy i jeden na krutkie na dwie lampy dales



BanekX
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: czw sie 31, 2006 16:43
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: BanekX » śr lis 01, 2006 12:52

tak 1 na krotkie drugi na dlugie, czyli pracowaly pod obciazeniem ok. 110wat



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » śr lis 01, 2006 12:55

idzie ok 10A przez niego,mogl sie skleic a raczej napewno sie skleil



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » śr lis 01, 2006 12:56

czyli co? ja tez musze u siebie przerobić z dwoch na cztery? :|


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » śr lis 01, 2006 13:05

a jak ci padnie przekaznik jeden to niemasz wcale swiatel wtedy bezpieczniej na 4 jest



milek72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt paź 27, 2006 00:21
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: milek72 » śr lis 01, 2006 13:09

piotr2 pisze:daj po dwa na kazda lempe czyli 4 szt razem
Bez sensu
Standardowe instalacje są robione tak że po 1 przekaźniku jest na długich i na krótkich światłach. To zdecydowanie wystarcza. Po prostu trafiłeś na jakiś wadliwy przekaźnik. Wymień go na inny i powinno wszystko działać. Każdy elektryk samochodowy ci to powie. CHyba że coś podłączyłeś nie tak jak trzeba.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » śr lis 01, 2006 13:13

a jak ci jeden padnie po srodku nocy i niemasz w dwuch lampach swiatel krutkich lub dlugich,a tak najwyzej niemasz w jednej lampie



Awatar użytkownika
okulik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr sty 05, 2005 01:37
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: okulik » śr lis 01, 2006 13:23

piotr2 pisze:a jak ci jeden padnie po srodku nocy i niemasz w dwuch lampach swiatel krutkich lub dlugich,a tak najwyzej niemasz w jednej lampie
Dlatego nie lutujemy wszystkiego na stale do przekaznikow, tylko robimy, polaczenie na konektorach/zlaczkach, zeby wrazie czego powrocic do oryginalnego stanu.


Sprzedam; [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=178273][b]zestaw, mono-wtrysk, na przerobienie z gaźnika[/b][/url]

milek72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt paź 27, 2006 00:21
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: milek72 » śr lis 01, 2006 13:28

piotr2 pisze:a jak ci jeden padnie po srodku nocy i niemasz w dwuch lampach swiatel krutkich lub dlugich,a tak najwyzej niemasz w jednej lampie
Jak mi padnie jeden przekaźnik np. od krótkich to nic prostszego tylko wyciągam z długich świateł i przekładam na krótkie bo to ten sam jest i ot cała filozofia.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » śr lis 01, 2006 13:40

macie racje jesli chcecie zaoszczedzic 30zl. tylko powodzenia jak wieczorem na zakrecie wam padnie jeden przekaznik przy 110km/h,mysle ze niemamy co sie spierac ile zastosowac ich to jest indywidualna sprawa kazdego z nas.praktyka a fabryka to .....



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » śr lis 01, 2006 13:41

milek72, No dokładnie :bigok:
Ja miałem jeden przekaznik na mijania i nadal tam jest bo teść nim jeżdzi i jest ok.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lis 01, 2006 13:41

Moze jakiś elektronik bardziej doświadczony się wypowie, ale takie nieporządane zwarcie styków przekaźnika (bo niemożliwe jest sklejenie przy takim obciążeniu) może być spowodowane jakimiś błądzącymi pradami które powodują zadziałanie cewki przekaźnika. Dlatego często zwykły przekaźnik samochodowy (np ten od pompy paliwa) ma jeszcze dołożony opornik pomiędzy wyjściami cewki który przed tym chroni.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
okulik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr sty 05, 2005 01:37
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: okulik » śr lis 01, 2006 13:45

Paweł Marek pisze:...Dlatego często zwykły przekaźnik samochodowy (np ten od pompy paliwa) ma jeszcze dołożony opornik pomiędzy wyjściami cewki który przed tym chroni.
Nie jest to opornik a dioda prostownicza,


Sprzedam; [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=178273][b]zestaw, mono-wtrysk, na przerobienie z gaźnika[/b][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 272 gości