Strona 1 z 2

MK3 nie zapala podczas wilgoci

: wt paź 31, 2006 20:13
autor: raf51
witam. mam problem podczas wilgoci- silnik nie odpala, rozrusznik kreci ale zachowuje sie jakby miał odcięty zapłon. dzieje się tak tylko podczas wilgoci. jak jest sucho lub zimno nie ma żadnego problemu z odpaleniem. świece, kable,kopułka wymienione. . byłem raz u elektryka podłączyl pod komputer i wszystko OK. dziś byłem w serwisie skody podpieli pod komputer i znów wszystko OK. POMOCY.

: wt paź 31, 2006 20:19
autor: Duber
czesto o padajacych cewkach w mk3 tu czytalem,i bardzo podobne objawy byly

: wt paź 31, 2006 20:27
autor: Duber
suaweq pisze:ja swoją zalałem i nie było bata żeby odpalił,
a co zalales?

: wt paź 31, 2006 20:44
autor: dziejo
suaweq pisze:raf51
witaj na forum !!!!! z ta wilgocia to jest tak jak
czesto o padajacych cewkach w mk3 tu czytalem,i bardzo podobne objawy byly
kolega pisze ale można to zdiagnozowac ktoś na forum juz tak sprawdzał jak juz silnik chodzi (ale wieczorem jak jest ciemno) wtedy weż spryskiwacz zastosuj mgiełkę wokół układu zapłonowego mozna zaobserwowac wiele ciekawych zjawisk !

: wt paź 31, 2006 20:49
autor: Paweł Marek
Po prostu gdzieś jakieś kable są niedobrze zaizolowane, ale gdzie? trzeba szukać. Od czujnika halla zacznij, wtyczki przepustnmicy, przepływomierza jeśli masz, idż po kablach aż do komputrera na podszybiu, jego wtyczkę wyciąg i obejrzyj, tak samo kable sygnałowy zielony od komputera do cewki. Wiem że to ciężka sprawa bo kable są w wiązkach owiniętych izolacją, ale może coś znajdziesz. Można by jeszcze zrobić taki teścik: gdy jest sucho spryskiwać wodą delikatnie ze zraszacza pozczególne miejsca, może w ten sposób dojdziesz które jest źle zaizolowane.

: wt paź 31, 2006 20:49
autor: raf51
dziejo pisze:
suaweq pisze:raf51
witaj na forum !!!!! z ta wilgocia to jest tak jak
czesto o padajacych cewkach w mk3 tu czytalem,i bardzo podobne objawy byly
kolega pisze ale można to zdiagnozowac ktoś na forum juz tak sprawdzał jak juz silnik chodzi (ale wieczorem jak jest ciemno) wtedy weż spryskiwacz zastosuj mgiełkę wokół układu zapłonowego mozna zaobserwowac wiele ciekawych zjawisk !
sprawdzałem-nie ma zadnych przebic

: wt paź 31, 2006 20:51
autor: Duber
suaweq pisze:musiałem kupic nowa ok 220 zł
nie jestem pewien ale kolega od poloneza za 70 zl kupil nowa w polmozbycie i smiga bez problemow,niewiem jak a jest u kolegi bo nie napisal jaki ma silnik

: wt paź 31, 2006 20:54
autor: raf51
Paweł Marek pisze:Po prostu gdzieś jakieś kable są niedobrze zaizolowane, ale gdzie? trzeba szukać. Od czujnika halla zacznij, wtyczki przepustnmicy, przepływomierza jeśli masz, idż po kablach aż do komputrera na podszybiu, jego wtyczkę wyciąg i obejrzyj, tak samo kable sygnałowy zielony od komputera do cewki. Wiem że to ciężka sprawa bo kable są w wiązkach owiniętych izolacją, ale może coś znajdziesz. Można by jeszcze zrobić taki teścik: gdy jest sucho spryskiwać wodą delikatnie ze zraszacza pozczególne miejsca, może w ten sposób dojdziesz które jest źle zaizolowane.
próbowałem już ze spryskiwaczem.wszystkie wtyczki sprawdzałem i wyczysćiłem. ale do komputera i od komputera nie sprawdzałem. może akurat tam coś bedzie nie tak. dzięki

: wt paź 31, 2006 20:54
autor: dziejo
sprawdzałem-nie ma zadnych przebic
to jeszcze jedno sprawdz masę na cewce ! i kabelki z czujnika halla na aparacie zapłonowym

: wt paź 31, 2006 20:55
autor: raf51
piotr2 pisze:
suaweq pisze:musiałem kupic nowa ok 220 zł
nie jestem pewien ale kolega od poloneza za 70 zl kupil nowa w polmozbycie i smiga bez problemow,niewiem jak a jest u kolegi bo nie napisal jaki ma silnik
silnik 1.4 AEX