Strona 1 z 1

mk3 potężne drganie kierownicy przy hamowaniu

: pn paź 30, 2006 14:39
autor: keta
witam
prblem jak w temacie czyli drganie kierownicy przy ostrym hamowaniu .Na pierwszy rzut oka wydaje sie że to tarcze hamulcowe lecz wymieniłem tarcze i klocki 120 km temu czyli dopiero sie docierają .Wymieniałem je dlatego ,że kierownica napierd.... więc myślałem że są krzywe tarcze ,ale po wymianie jest to samo proszę o podpowiedz co tam może być .

: pn paź 30, 2006 14:57
autor: mariog60
mam dokladnie to samo w golfie 3 1,6 AEE przy hamowaniu z ok 120-150 szarpie kierownicą i dlatego przymierzam sie do wymiany kompletu tarcz i klocków, tutaj jest link Tarcze

: pn paź 30, 2006 20:11
autor: Adamtd
keta, ja myślę tak:
- sprawdzić czujnikiem bicie tarcz
- spradzić na szarpku zawieszenie
Jeśli to nic nie zmieni trzeba zainteresować się oponami - ale w to wątpię
Aha - czy masz ABS??

: pn paź 30, 2006 20:13
autor: bomberxl
Ja bym sprawdził amorki,tuleje,właściwie całe zawieszenie.Coś nie trzyma,ale z jednej strony.

: pn paź 30, 2006 20:28
autor: keta
abs-u nie mam ,ale jeszcze mi coś sie przypomniało że jadąc prosto przekręcając lekko w lewo lub prawo (nie pamiętam) kierownicę czuje bicie na kierownicy

: pn paź 30, 2006 20:45
autor: bomberxl
Może przegub Ci się kończy(prawy,albo lewy).

[ Dodano: 30 Paź 2006 19:46 ]
Przed walnięciem przegubu miałem ten sam głupi efekt.

: pn paź 30, 2006 21:23
autor: czyś
Może to być też zużyte łożysko z przodu albo źle (za słabo) skręcone. Koło będzie miało luz na łożysku (i piaście), a efekt będzie taki sam jak przy krzywych tarczach, bo tarcza jest przykręcana do piasty i ustawia się nierównolegle do płaszczyzn ciernych klocków, zmiana będzie odczuwalna m.in. przy niewielkiej zmianie kierunku jazdy (lekkie skręcenie kierownicy).

: pn paź 30, 2006 21:37
autor: cosmaty1986
A ja bym oddał koła do wyważania....

: pn paź 30, 2006 21:39
autor: bomberxl
cosmaty1986 pisze:A ja bym oddał koła do wyważania....
Bo przy hamowaniu telepie?

: wt paź 31, 2006 15:41
autor: keta
byłem dzisiaj na szarpaku i okazało się że są duże luzy na 2 tulejach wahacza od strony kierowcy i teraz małe pytanie: czy wymieniane są same tulejki czy trzeba wymienić cały wahacz w golfiku mk3 2.0 gti

: wt paź 31, 2006 17:06
autor: dziejo
keta pisze:wymieniane są same tulejki
wymienić i ustawić zbiezność