Strona 1 z 1

[MK2 1.8RP] nierówne obroty po rozgrzaniu zwłaszcza na PB

: pn paź 30, 2006 12:52
autor: pawelek1987
witam! niestety szukajka nie działa ale próbowałem szukać podobnego tematu "ręcznie" i nie znalazłem !
otóż mam problem z moim RP-kiem jestem miesiąc po założeniu lpg . Do tej pory wszystko działało jak trzeba ! a od niedawna silnik po rozgrzaniu nie chce pracować na PB , obroty są nie równe silnik się trzęsie , czasami potrafi zgasnąć obroty na PB są w geanicach 300-400 ! na lpg około 900 ale silnik się trzęsie ale dużo mniej niż na PB . Jeśli chodzi o jazdę to na obywdu paliwach jeździ normalnie z tym że gaśnie na PB na jałowych obrotach ! wymieniłem czujnik temp niebieski i nic ! przewody i świece są OK ! dodam, że na PB tylko odpalam i prawie odrazu przełączam na lpg ! pewien mechanik z ASO Forda powiedział mi, że to właśnie przez brak jazdy na PB silnik tak źle pracuje ! czy to prawda ? czy wtrysk można czyścić ? czy wystarczy dodać uszlachetniacza do wtrysku ?
proszę o pomoc !

: pn paź 30, 2006 19:15
autor: rross
Temat w RPkach rzeka wałkowany na chyba ze sto razy i nic nikomu nie udało sie wymyslić, ciężko z tym jest, dla mnie jest cenne info że wymieniłeś czujnik i nic, ja muszę sprawdzić jeszce lambde

A napisz jak u ciebie z temperaturą płynu?
Jak zachowuje sie podczas jazdy i jak szybko sie nagrzewa?
I czy gasnie tylko na rozgrzanym czy na zimnym tez potrafi zgasnąć??

: pn paź 30, 2006 19:20
autor: EverFrost
Na obroty RP-ka nie ma mocnych.

: pn paź 30, 2006 20:14
autor: pawelek1987
u mnie wogule nie ciągnie na benzynie jak się rozgrzeje ! a rozgrzewa się szybko ! jeśli chodzi o sondę to gazownicy sprawdzali mi na przeglądzie gazwowym i była OK ! nie wiem juz co robić chyba rozbirę wtrysk i wyczyszczę co się da... podobno za te obroty jest odpowiedzialny czujnik położenia przepustnicy ( a książce napisali żeby go nie rozbierać ) ale jednak chyba się skuszę ! pozdro

[ Dodano: Pon Paź 30, 2006 19:15 ]
aha i gaśnie tylko po rozgrzaniu na zimnym jest ok !

: pn paź 30, 2006 21:42
autor: rross
szcze z krokowcem różnie bywa, warto spróbować ale czy to cos da ???
powodzenia

: pn paź 30, 2006 21:51
autor: homsky
pawelek1987, wiem że to już sto razy było wałkowane na forum, ale piszesz że po założeniu gazu zaczeły sie kłopoty z pracą na Pb, na początek zrób prosty test - odepnij akumulator na chwilke (reset komputera benzynowego)i pojeździj tylko i wyłącznie na benzynie, sprawdź po resecie czy na benzynie chodzi jak dawniej.

jeszcze byś mógł napisac jaka masz instalację LPG, z komputerem, bez komputera , jaki komputer ewentualnie itp - czyli więcej szczegółow

: wt paź 31, 2006 10:11
autor: pawelek1987
mam instalację II gen. z komputerem bingo - m instalacja firmy BRC ! musze zrobic reset ... ale wiem do czego zmierzasz chcesz sprawdzić czy mam emulator sondy ? zgadłem-- a wogule to jak on wygląda czy to jest jakiś mechanizm czy tylko oprogramowanie ??

[ Dodano: Sro Lis 01, 2006 15:18 ]
dodam jeszcze, że jak wykręciłem świece to są pokryte czarnym nalotem co wskazuje na bogatą mieszankę ! chyba sonda do wymiany? czy ktos ma inne pomysły

: sob lis 04, 2006 00:30
autor: rross
dziś byłem u znajomego mechaniora i okazało się ze u mnie problem z obrotami i spalniem tzn jak odpiłem sonde to pali 12 l natomiast z sądą jest ok do momentu kiedy silnik sie nie nagrzeje wtedy obroty spadaja zaczyna kopcić i czasami gasnie. Powiedział mi że sonda jest padnięta. Test zrobił w następujący sposób silnik sobie pracował z sondą i jak się nagrzał i zaaczą kopcić i obroty mu zaczęły spadać a kopić jak smok to odpiął sonde i co się stało???????????????? obroty się wyrównały i momentalnie przestał kopcic i spytał mnie co o tym sadzę. Co mogłem sądzi jak nie to że sonda jest padnięta, alepowiedział żeby się nie bawić w kupowanie sondy tylko właśnie kupić i załozyć emulator. Mogę mu wierzyć bo gość jest mechanikiem i sam ma 4 VW i to w dodatku golfy wszystkie.

Co wy o tym sądzicie????????????

: sob lis 04, 2006 18:49
autor: homsky
pawelek1987 pisze:mam instalację II gen. z komputerem bingo - m instalacja firmy BRC ! musze zrobic reset ... ale wiem do czego zmierzasz chcesz sprawdzić czy mam emulator sondy ? zgadłem-- a wogule to jak on wygląda czy to jest jakiś mechanizm czy tylko oprogramowanie ??
Emulator sondy wbudowany jest w komputer LPG czyli w Twoje Bingo. Te zakopcone świece moga wskazywac na padnieta sonde, albo na "rozstrojenie" komputera benzynowego niewłasciwą emulacją sondy.
Robiłes juz ten reset ??? I co ????

: sob lis 04, 2006 18:59
autor: Duber
ja wtrace swoje trz grosze.z obrotami rp to juz mam swoja teorie.wine za wszystko ponosi sterownik.jesli po zresetowaniu jest ok przez kilka dni potem znow jazda na calego z obrotami to nie moze byc wina zadnego czujnika,czujnika sie nie resetuje.czujnik jest caly czas taki sam,resetuje sie kapa.kiedys kolega mial cos podobnego w wektrze z obrotami.wszystkie czujniki wymienial.. i wymienil wszystkie kondensatory kwarce w sterowniku i jak reka odjol.mysle ze nasze rp juz swoje lata maja i one sie juz (kondens,kwarce)zuzywaja,najmlodszy sterownik ma juz 15 lat.i co tu szukac przyczyny.ja wywalam krokowca ustawiam 900obr. tylko jestem w fazie robienia ssani na przycisk regulowanych

[ Dodano: Sob Lis 04, 2006 18:02 ]
pawelek1987, gazownicy przy potencjometrze przepustnicy grzebia

: pn lis 06, 2006 16:10
autor: pawelek1987
mój problem obortów jest już rozwiązany !! zapchana odma i uszkodzony przewód podciśnieniowy od pompy hamulcowej !! to była przyczyna nieskich wolnych obrotów u mnie !! ASO FORD w którym mam praktyki jednak na coś się zdało !! :bajer:

: wt lis 07, 2006 22:11
autor: rross
pawelek1987

czy mógbyś zrobić fotki i to pokazac

THX

: wt lis 07, 2006 22:40
autor: pawelek1987
postaram się ale musze najpierw załatwić aparat !!

[ Dodano: Sro Lis 08, 2006 17:50 ]
a do czego w zasadzie Ci fotki nie wiesz co to odma ? czy gdzie jest pompa hamulcowa ?