Strona 1 z 1

[MK3 1.8 LPG] Uszczelka pompa wody czy coś innego?

: pn paź 30, 2006 10:23
autor: hipek_ohw
Cześć.
Mam pewien problem nie moge bardzo zdjagnozować o co chodzi.Jechałem w piątek wszystko spoko nagle zaświeciła mi się kontrolka od płynu chłodzącego otworzyłem maske a tu w zbiorniczku wyrównawczym nie ma plynu. Podjechałem szybko na stacje zalałem do pełna.Przejechałem z kilometrr i to samo cały plyn który zalałem wyciekł plama wody pod silnikiem.Patrzyłem po przewodach ale nic nie zauważyłem. Jeśli byłaby to uszczelka pod głowicą to chyba jakoś wolniej by ten plyn uciekał.Z chłodnicy na pewno nie cieknie jest dobra. Może to pompa wody ale czy by takie objawy były?A i jak kiedyś dolewałem do zbiorniczka płyn to zawsze trzeba było wolno odkręcać korek od zbiorniczka bo ciśnienie wywalało płyn teraz jak odkręcam koreczek to nic nawet nie syknie tak jakby nie było tam ciśnienia.Bardzo proszę o rade. Mam nadzieje tylko że nie uszelka :(

: pn paź 30, 2006 10:26
autor: bodzio_j
hipek_ohw pisze:Przejechałem z kilometrr i to samo cały plyn który zalałem wyciekł plama wody pod silnikiem.Patrzyłem po przewodach ale nic nie zauważyłem.
sprawdź raz jeszcze, to wygląda na wyciek nie na uszczelkę.

: pn paź 30, 2006 10:28
autor: sp1808
może ci lecieć pompą .

: pn paź 30, 2006 10:38
autor: tekcop
Z tego co piszesz to wychodzi na to że wyrzuca ci płyn zpod koła pompy wody cieżko to zobaczyc dopiero po demontażu pomy -koszt naprawy to jakies 63 zł za pompe -ja tyle dałem i tez tak właśnie gubiłem płyn bo tylko z tamtąd tak szybko wylatuje.










pomogłem -zapunktuj mnie.!

: pn paź 30, 2006 10:48
autor: hipek_ohw
oby tak było bo ostatnio już nie ma siły do golfika cały czas mnie po kiermanie ciągnie. Tylko teraz żeby przetransportować cara do mechanika to musze lawete zamówić bo inaczej nie da rady?Czy może te 2-3 km da rade podjechać?

: pn paź 30, 2006 11:34
autor: RobertP
hipek_ohw pisze:oby tak było bo ostatnio już nie ma siły do golfika cały czas mnie po kiermanie ciągnie. Tylko teraz żeby przetransportować cara do mechanika to musze lawete zamówić bo inaczej nie da rady?Czy może te 2-3 km da rade podjechać?
jak Ci od razu nie wywala wody na zewnątrz to możesz
zalac i podjechac z 1km, później odczekać aż wystygnie
sprawdzić stan znowu dolać i dojechać,
a może lepiej na holu, za lawete gość krzyknie ze 100- 150zł !
a tak z kolesiem na holu pojedziecie i wieczorem kilka piwek zaliczycie :-) :okej:

: pn paź 30, 2006 15:53
autor: czyś
Jak wygląda że w silniku sucho, sprawdź nagrzewnicę, tj. czy aby pod dywanikami z przodu nie jest mokro (jak jest mokro, walnęła nagrzewnica, a plamy pod autem będą, bo w podłodze są otwoty odpływowe).

W ogóle to do sprawdzania zalej zimne auto płynem, uruchom i patrz co się dzieje. Czasem jak sprawdzasz na gorącym silniku, to przy mniejszych stałych wyciekach po prostu odparowuje i trudno zauważyć (poza tym nalanie dużej ilości zimnego płynu do gorącego silnika grozi pęknięciem bloku lub głowicy, jeśli już to wlewa się b. powoli wąską strużką).

Sprawdź króćce na głowicy, czy spod nich nie leci (ten z przodu z czujnikami i ten z boku nad sprzęgłem - najlepiej podłożyć palec pod króciec). Oringi mogły paść. Słabo widać wycieki stamtąd.

Jeśli miałbyś wymieniać pompę, to kup porządną (za ok. 120 zł), ale najpierw zdemontuj starą, bo możesz nie odkręcić główki od korpusu (śruby się często rwą). Jak się uda, wymieniasz główkę z uszczelką, jak się nie uda, kup od razu całą pompę z korpusem za ok. 150-160 zł (wtedy sprawdź czy jest oring pod pompę w komplecie).

Jeśli leci w okolicach pompy, najpiew sprawdź, czy to nie przez ten oring pod korpusem pompy (między pompą a blokiem), albo przez oring termostatu. Ewentualnie sama uszczelka pompy (między główką a korpusem), ale z jej wymianą też jest związane ryzyko zerwania śrub (zostaje kupić korpus albo jak się da przewiercić i dać sruby przelotowo z nakrętką).


Raczej nie będzie to uszczelka pod głowicą (chyba że na bagnecie poza odrobiną oleju są hektolitry wody). Silnik nie paliłby.

: wt paź 31, 2006 14:17
autor: hipek_ohw
ufff a więc juz wszystko wiadomo pęłkło kolanko od głowicy ciężko było to zobaczyć najważniejsze że małe koszty :)

: wt paź 31, 2006 16:54
autor: czyś
czyś pisze: Sprawdź króćce na głowicy, czy spod nich nie leci (ten z przodu z czujnikami i ten z boku nad sprzęgłem - najlepiej podłożyć palec pod króciec). Oringi mogły paść. Słabo widać wycieki stamtąd.
Byłem blisko :)

: wt paź 31, 2006 20:13
autor: adrian228
Spoko Mi tez pełkło to kolanko ale nie wiem czemu juz 3 razy kupowalem i wymienialem w miesiący nie wiem co jest ze to peka 3 razy mi juz plyn wyzucilo,juz wymienilem uszczelke pod glowica pompe wody,termostat.

: czw lis 02, 2006 17:53
autor: czyś
Ja miałem ostatnio problem z tym drugim króćcem, z boku głowicy, nad sprzęgłem. Było zmurszałe, więc kupiłem nowe, w zamienniku, z oringiem, renomowana firma, 12 zł. Założyłem, przejechałem przez miesiąc 4 tysiące km i już się lało. Powyginał się. Oryginał VW 25 zł i spox.

Moze to pod czujniki też jest w przystępnej cenie w ASO?

: pt lis 03, 2006 23:16
autor: macbu
Ja mialem to samo z bocznym krucem wymienialem go chyab ze 4 razy az wkoncu poszedlem do czlowika kroy wystrugal mi to z mosiadzu dalem to na uszczelke i po bolu zero plynu. a za mosieznego krucca zaplacilme 50zl ale jestem pewny ze juz nie bedzie sie lao. a co do oryginakuch kruccow w za 25 zl gdzoie mozna dostac bo u mnie to kosztuja z 80 zl kurde blade.

: czw lis 16, 2006 16:02
autor: hipek_ohw
kurde blade już myślałem że będzie wszystko luz a tu jednak nie mineły 2 tygodnie od wymiany i musiałem dolać do zbiorniczka wyrównawczego z 0,5 l płynu.Chyba będę musiał pomyśleć również nad jakimś lepszym materiałem :( bo widać że jednak te standardowe są mało trwałe