[MK2] zawieszenie przód - problem
: pn paź 30, 2006 00:13
Witam! Chciałem się was poradzić w temacie. Słabo znam się na tych elementach które mi szwankują, więc mogę trochę błędów zrobić. Opiszę cały problem.
Trzy miesiące temu byłem na stacji diagnostycznej bo wyczuwałem "wytłuczenie" przedniego zawieszenia. Diagnosta nic nie stwierdził. Od tygodnia czy dwóch zauważyłem że przy hamowaniu kierownica drga. Nie zawsze, przy nawet lekkim wyhamowywaniu. Pojechałem do tego samego diagnosty. Stwierdził że do wymiany końcówki sworzni i drążek kierowniczy od strony pasażera. Zakupiłem więc części i udałem się do znajomego warsztatu. Mechanik podniósł auto, zdjął koła i po wypięciu końcówek powiedział że problem jest w czymś innym. Mianowicie luzy są na listwie w belce. (wspomagania nie mam). Tę listwę można ponoć regenerować. Trzeba wymienić uszczelkę czy podkładkę, z drugiej strony wyregulować i będzie ok. jednak on takich rzeczy nie robi. Przy okazji zauważyłem pęknięcie tej belki kilka cm. od miejsca gdzie się łączy z wachaczem. Moje pytanie brzmi. Czy dawać do regeneracji listwę, czy całą belkę, czy to się spawa, czy kupić i co nowe czy używane. Autem napewno jeszcze ze dwa lata muszę polatać. Liczę na waszą pomoc!
Trzy miesiące temu byłem na stacji diagnostycznej bo wyczuwałem "wytłuczenie" przedniego zawieszenia. Diagnosta nic nie stwierdził. Od tygodnia czy dwóch zauważyłem że przy hamowaniu kierownica drga. Nie zawsze, przy nawet lekkim wyhamowywaniu. Pojechałem do tego samego diagnosty. Stwierdził że do wymiany końcówki sworzni i drążek kierowniczy od strony pasażera. Zakupiłem więc części i udałem się do znajomego warsztatu. Mechanik podniósł auto, zdjął koła i po wypięciu końcówek powiedział że problem jest w czymś innym. Mianowicie luzy są na listwie w belce. (wspomagania nie mam). Tę listwę można ponoć regenerować. Trzeba wymienić uszczelkę czy podkładkę, z drugiej strony wyregulować i będzie ok. jednak on takich rzeczy nie robi. Przy okazji zauważyłem pęknięcie tej belki kilka cm. od miejsca gdzie się łączy z wachaczem. Moje pytanie brzmi. Czy dawać do regeneracji listwę, czy całą belkę, czy to się spawa, czy kupić i co nowe czy używane. Autem napewno jeszcze ze dwa lata muszę polatać. Liczę na waszą pomoc!