[MK3....1Z] SYNCRO + KLIMA + INNE- pytania do fachowców ;)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

[MK3....1Z] SYNCRO + KLIMA + INNE- pytania do fachowców ;)

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz paź 29, 2006 23:21

Witam.
Rzadko zadaję pytania na forum, ale tym razem potrzebuję fachowej informacji.
Postanowiłem zakonserwować Golfa. Tak porządnie, jak starożytni Egipcjanie faraonów- czyli żeby przetrwał wieki (o ile nie zostanie, tak jak oni zdewastowany i okradzoiny) :D
Ze względu na w/w powód, nie mam zamiaru oddać go na warsztat, bo nie zrobią tego tak dokladnie, jak ja sam (zdejmowanie zderzaków, być może przednich błotników, pasa przedniego, wykładzin bagażnika i szukanie każdego rudawego punktu na podwoziu). Nie mam kanalu, ani podnośnika kolumnowego, tylko kołyski :(
Wszystko zajmie kilka dni. Przez kilka dni więc samochód by musiał stać obrócony na kołyskach na bok. Kolega powiedzial, że nie można przweracać samochodu, więc pytam o co mu chodzi?
Czy położenie samochodu na kołyskach ma wpływ na:

1. Napęd SYNCRO - tylne półosie, most itp.

2. Klimatyzacja - odchylenie od poziomu na dość długi okres czasu. Klima działa i jest sprawna, więc R134a jest pod ciśnieniem, także w układzie niskiego ciśnienia, więc specjalnie nie rozumiem co by się mogło "przelewać" jak to kumpel ostrzegał.

3. Silnik - olej, a turbosprężarka, odma, filtr powietrza? Czy nie wyleje się którędyś?

4. Wspomaganie?

5. Temat wolny :helm: (autko dobrze wyposażone, ponadto poduszki, ABS i ogólnie- MK3 1Z- kto coś wie na temet innych przeciwwskazań to proszę).

-kolejność dowolna,
-czas pisania dowolny,
-system ocen- jeden punkt za fachową i wnoszącą do tematu odpowiedź,
-punktacja: od 0 do 5 (tylko pełne stopnie, nie ma połówek),
-nie wolno ściągać,
-mile widziane szkice i rysunki ;)
Żarcik oczywiście :bigok:

A tak serio.
Z tego co pamiętam to by było na tyle, jeśli coś sobie przypomnę, to dodam do tych pytań.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i sugestie.
Pozdrawiam wszystkich.
Ostatnio zmieniony pn paź 30, 2006 14:58 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn paź 30, 2006 03:18

Grzesiekk1982 pisze:3. Silnik - olej, a turbosprężarka, odma, filtr powietrza? Czy nie wyleje się którędyś?
znajomy kupił bitego MB Sprintera. Auto leżało na boku, nad tłoki dostał się olej, nikt tego nie sprawdził, odpalili i poszła jedna "korba" - wygięła się. Ogólnie myślę, że położenie auta na boku może być nieco ryzykowne ( olej może się ewakuować) ale przechylenie o 45st. nie powinno zaszkodzić.Dla bezpieczeństwa możesz spuścić olej z silnika.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: [MK3....1Z] SYNCRO + KLIMA + INNE- pytania do fachowców

Post autor: RobertP » pn paź 30, 2006 10:44

Grzesiekk1982 napewno wylewać Ci sie będzie paliwo i płyn chłodniczy jak
za mocno będzie na boku



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn paź 30, 2006 10:57

Witam wszystkich.
To jedno już wiemy. A czy ktoś jeszcze zna jakieś przeciwwskazania co do pozostałych rzeczy?


Dzięki za info z tym bardzo się przyda (Audi już mam przewrócone, więc zanim odpalę, pokręcę go rozrusznikiem bez świec zapłonowych) :bigok: Z Golfa już będę zlewać.
A co do wszystkich innych płynów, to mam włożone folie pod korkiem, tam gdzie jest z odpowietrzeniem :) Inną drogą chyba się nie wyleje?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pn paź 30, 2006 10:59 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.



cosmaty1986
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 23:31
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: cosmaty1986 » pn paź 30, 2006 10:57

Opróżnij go ze wszystkich płynów eksploatacyjnych tj. olej, paliwo, plyn chodzący, plyn hamulcowy? i koniecznie wyjmij akumulator. Nic nie powinno sie stać oby nie stał za długo bez oleju bo pożniej może np. turbina nie ruszyć....



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn paź 30, 2006 12:49

O akumulatorze wiem, płyn hamulcowy, chłodniczy są zabezpieczone. A co do klimy, napędu i wspomagania?



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » pn paź 30, 2006 13:15

W tylnym napędzie nic nie pocieknie. Odpowietrzenie jest na samej górze i to na wystającej rurce. Przy takim przechyle nie powinien olej polecieć. Wspomaganiu nic się nie stanie, byle przez korek wlewu nie pociekło.

Acha... przetłumaczyłem coś o syncro...
http://rapidshare.de/files/37054889/syncroPL.pdf.html


Konto usunięte.

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn paź 30, 2006 14:52

Cefaloid pisze:Acha... przetłumaczyłem coś o syncro...
http://rapidshare.de/file...ncroPL.pdf.html
Cefaloid
Dzięki, dzięki jesteś wielki :okej: !!!!! Miałem to tylko po niemiecku!!! Nareszcie sobie doklądnie poczytam. :) Tak ciężko znaleźć coś o tym napędzie :(
P.S.
Jeszcze nie próbowałem łączyć tych kabelków w elektrozaworze w tylnym moście. Trochę się boję, że Niemcy je specjalnie odcięli, bo coś na wstecznym nie hulało.... :(

Czyli zostały tylko wątpliwości co do klimy oraz tego, czego jeszcze nie wiem ;).
Jeśli jeszcze ktoś coś wie na temat przewracania takiego Golfa, proszę pisać, temat nie jest zamknięty

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
lemax
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 17, 2004 21:35
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: lemax » wt paź 31, 2006 10:15

Witaj grzesiekk1982,
te kabelki co masz obcięte do elektrozaworu to tak na prawde nie są obcięte :D ,
tam jest to tak zrobione że w jednej koszulce idzie sztywny przewód podciśnienia do mostu i przed elektrozaworem wychodzą te dwa kabelki do niego,jest to dośc napięte i one sie po prostu przecieraja !!! nawet nie widac skąd wychodzą.....
Rozetnij koszulke delikatnie,wyciągnij dwa przewody, sprawdź miernikiem czy jest podane napięcie jak masz załączony wsteczny,część z przewodami elektrozaworu łatwo zdjąć i można dolutować nowe przewody..Podaj napięcie do zaworu i usłyszysz jak klika.Pozostaje tylko rozpiąć przewód podciśnienia i przy zapalonym silniku sprawdzić czy ssie.
Dwie zimy się męczyłem zanim na to wpadłem...poprzednia była już ze zrobionym sprzęgiem tynego mostu i niema porównania ...idzie do tyłu aż miło.
Życzę powodzenia i pozdrawiam,
Paweł



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt paź 31, 2006 18:01

lemax, Niestety są obcięe :( Looknij tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=45
To z resztą Twój temet :)Tam na końcu kolega Cefaloid tłumaczył mi dokłądnie co i jak. Ja tam napisałem jak to- niestety- wygląda u mnie. Przewody są odcięte zaraz przy elektrozawirze, rurka odpowietrzająca jest z niego wyjęta. Rurka razem z przewodami jest przyłapana opaską zaciskową. Jest tak jeszzce od Niemca. Wątpię, żeby serwis niemiecki tego nie przylutował- to zerowt koszt, w porównaniu do nowiutkiego kompletnego wydechu (oryg VW) z 2 katalizatorami, za który ktoś niźle zabulił. Gdyby to było proste, to serwis by to zrobił, zamiast spinać opaską. Zobacz ten link, tam są fotki moje i Cefaloida.
Pozdrawiam.



rafek81

Post autor: rafek81 » śr lis 01, 2006 22:04

grzesiu... kilma nie wycieknie... na 100%... jedynie to wylej olej.. i najlepiej benzynke tez..



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr lis 01, 2006 23:31

rafek81 pisze:grzesiu... kilma nie wycieknie... na 100%... jedynie to wylej olej.. i najlepiej benzynke tez..
Oczywiście, wiem,że nie wycieknie, ale coś kumpel (za pośrednictwem brata) mnie ostrzegał... Co chciał, to nie mam pojęcia.
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły??????????????????????????????????



greg

Post autor: greg » sob lis 04, 2006 18:16

wszystko zależy od kąta przewrócenia przechylenia auta na bok - bo załóżmy 90stopni - co z płynem hamulcowym i ewentualną pompą ABS jeśli masz?. Płyn chłodniczy - folia pod korek i nie wycieknie. Klima - załóżmy że faktycznie coś się tam z tymi środkami zrobi - znaczy stosuj zasadę z lodówek - nie uruchamiać przez 8 godzin od postawienia w pion. Półosie - nie ma problema, skrzynia biegów - myślę że też nie problem - ciekawe czy nie wykapie nic odpowietrznikiem. Akumulator wyjmiesz wiec też nic się nie stanie. pozostaje spuścić olej i to bym zrobił raczej na pewno + zabezpieczyć a najlepiej spuścić paliwo (odpowietrznik czy nie puści?)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 227 gości