Strona 1 z 1

[MK2] MFA - co gdzie mam podłączyc?

: ndz paź 29, 2006 21:33
autor: guti
porownujac te schematy niech mi ktos wytłumaczy jak krowie na granicy gdzie co mam podpiac zeby mi sie funkcje na MFA zmienialy i jak podpiac czujniki do ktoergo kabelka itd?

http://vw2.info/vwforum/mfa_mk2/mfa.html , ja mam licznik na jeden wtyk , wiazka zostala stara (bez MFA mam , teraz załozylem licznik z MFA i manetke tez mam w zasiegu wiec chcialbym to jakos poukładac)

Tu jest Pinout licznika na jeden wtyk http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=735

czy ja dobrze kojarze ze bialy kabelelek od manetki mam wepchnac w pin 15 w kostce? niech mnie ktos poprawi zebym niczego nie spapral :) , wtedy bede mial mozliwosc przełączania funcji tym guziczkiem z boku manetki?
gdzie podpiac reszte kabelkow? i gdzie czujniki?
dzieki za pomoc , wszelkie porady i poprawki mile widziane. Długie wieczory jesienne jakos trzeba zajac, prawda? :) bo pic juz nie moge :)

: ndz paź 29, 2006 22:13
autor: maciek.wroc
a co to jest MFA

: ndz paź 29, 2006 22:21
autor: guti
taki komputerek mierzacy spalanie , temp zew, temp oleju tylko nie wiem co oznacza KM i KM/H

: ndz paź 29, 2006 22:23
autor: bomberxl
KM to ilość przejechanych kilometrów,ą KM/H to średnia prędkość.

: ndz paź 29, 2006 22:26
autor: guti
a cyferki 0, 1,2, 0 na menetce co oznaczaja?? domyslam sie ze to jakies tryby pracy licznika ale nic dokladniej nie wiem, zero to mi sie wydaje kasuje ( to zero po lewej kasuje 1 a zero po prawej 2)

: ndz paź 29, 2006 22:29
autor: bomberxl
0-zerowanie
1-licznik dzienny,zeruje się,gdzy po zgaszeniu temp.oleju spada poniżej 50 stopni
2-samemu sie zeruje,żeby widzieć w dłuższym okresie czasu.

[ Dodano: 29 Paź 2006 21:30 ]
0 po prawej też kasuje,ale licznik 2

: pn paź 30, 2006 00:17
autor: inek01
bomberxl pisze:1-licznik dzienny,zeruje się,gdzy po zgaszeniu temp.oleju spada poniżej 50 stopni
Lipa wymyslona przez kogos ze strony corrado.....

Prawda jest taka, ze 1 kasuje sie jesli jazda nie bedzie kontynuowana 2 godziny po wylaczeniu zaplonu - http://kololowieckielas.info/instrukcja ... e.htm?28,0

: pn paź 30, 2006 09:44
autor: pawel1987
Ja też mam MFA ale prawie wszystkie informacje są błędne :/ (prawie czyli dobrze chodzi: zegarek i przejechane km...) Co mam zrobić żeby mi wszystko działało poprawnie? w którym miejscu jest czujnik temp oleju odpowiadający za poprawne wskazanie na MFA? Proszę o pomoc...

: pn paź 30, 2006 10:17
autor: puma21
Witam wszytkich ja tez mam wielki problem z mfa a ze dopiero od nie dawna mam golfine bardzo prosze o pomoc a mianowicie orginalnie mialem szerokie przeloczniki pare dni temu kupiłme manetke mfa waska razem z kierunkami waskimi i ja zalozyłme tylko w kombinacji waska manetka mfa i szeroki kierunke kabelek mialem od mfa bialy bez problemu znalazlem gdzie go wpiac problem polega tylko na tym ze na wyswietlaczu wyswietla mi sie tylko temperatura powietrza i oleju a reszte takie jak spalanie srednie co mnie najbardziej interesuje i kilometry na godzinnie prosze o pomoc ktora czesc w golfie jest ewentualnie odpowiedzialan za te funkcje i czy moze mi ktos pomoc bardzo prosze dodam tylko ze mam golfa GT z 89 a i jeszcze jendo czy da sie do niego zalozyc szerokie manetki bo tam juz jest inna wtyczka prosze o pomoc i z gory dziekuje

: pn paź 30, 2006 10:26
autor: guti
puma21 pisze:Witam wszytkich ja tez mam wielki problem z mfa a ze dopiero od nie dawna mam golfine bardzo prosze o pomoc a mianowicie orginalnie mialem szerokie przeloczniki pare dni temu kupiłme manetke mfa waska razem z kierunkami waskimi i ja zalozyłme tylko w kombinacji waska manetka mfa i szeroki kierunke kabelek mialem od mfa bialy bez problemu znalazlem gdzie go wpiac problem polega tylko na tym ze na wyswietlaczu wyswietla mi sie tylko temperatura powietrza i oleju a reszte takie jak spalanie srednie co mnie najbardziej interesuje i kilometry na godzinnie prosze o pomoc ktora czesc w golfie jest ewentualnie odpowiedzialan za te funkcje i czy moze mi ktos pomoc bardzo prosze dodam tylko ze mam golfa GT z 89 a i jeszcze jendo czy da sie do niego zalozyc szerokie manetki bo tam juz jest inna wtyczka prosze o pomoc i z gory dziekuje
jakbys uzyl jakis znakow interpunkcyjnych to wydaje mi sie ze latwiej byłoby czytac :)
Witamy nowego uzytkownika, mnie sie wydaje ze powinienes zobie kostki zmienic we wtyczce szerokiej , kable maja pewnie te same znaczenie jak w waskiej , nie wiem czy dobrze zrozumialem o co Ci chodzi ale to przez to ze to jest NIECZYTELNE.

: pn paź 30, 2006 22:09
autor: puma21
Witam pzrepraszam za zament w tekscie postaram sie to wytłóumaczyc prosciej mam 1.8 gt z 89 kupiłem do niego waskei manetki dwie z prawo z mfa załozylem tylko wąsko z mfa,po prawej. A zostawilem orginalna szeroka po lewej, ale to nie jest wazne wazne jest ze wyswietla mi sie tylko temperatura oleju i powietrza. A co najwazniejsze dla nie czyli sredeni spalanie nie i predkosc co moglem spitoli.
Mi się zdaje ze nic ponieważ wszytkie wtyczki pasowały idealnie może mi ktos powie co jest odpowiedzialne za te pomiary. SERDECZNIE DZIEKUJE