Strona 1 z 2

[MK3] Problem z chłodzeniem

: ndz paź 29, 2006 16:44
autor: adrian228
Witam!

Mam problem z chlodzeniem.Gdy jechalem zoslala zagotowana woda w układzie
chlodzacym wode wyzucilo wezem przy głowicy go silnika dokladnie jest taka
nasadka plastikowa przy silniku na ktora nachodzi waż od ukladu chlodzacego
i ta nasadka pękla i woda sie wylala nie wiem co jes juz raz wymienilem ten
waż i znowu sie to stalo myslalem ze moze uszczelka pod glowica to tez
wymienilem uszczelke pod glowica i znowu sie tak samo stalo.Prosze o rade
czy to moze pompa wodna,moze termostat a moze cos innego prosze o
rade!Jest to silnik 1.8 GOLF 3 z LPG Rok 93

: ndz paź 29, 2006 17:02
autor: Adamtd
adrian228, a jaką masz wtedy temperaturę cieczy na zegarach???

: ndz paź 29, 2006 17:06
autor: marek2907
sprawdż korek zbiorniczka wyrównawczego . korek ma zazadanie wypuszczać nadmiar cisnienia przy gorącym silniku a zasysać gdy silnik stygnie.

: ndz paź 29, 2006 17:25
autor: adrian228
Jak jezdzilem to temperatura byla okolo 90-100 stopni gdy zagotowalo wode skoczyla do okolo 110-120 stalo sie to po ujechaniu okolo 1kilomerta na zimnym silniku zaciekawilo mnie ze obroty silnika byly wysokie 2000 i nie spadaly.

: ndz paź 29, 2006 17:45
autor: Adamtd
adrian228 pisze:Jak jezdzilem to temperatura byla okolo 90-100 stopni
Więc trzeba by sprawdzić temp w komputerze, sprawdzić czy termostat się otwiera, no i tak jak pisał marek2907 - zaworek

: ndz paź 29, 2006 18:33
autor: truskawaa
ZWRÓĆ UWAGE NA TO CZY WENTYLATOR SIĘ WŁĄCZA JAK WSKAŹNIK JEST POZA ŚRODKOWĄ KRESKĄ.BYĆ MOŻE CZUJNIK WENTYLATORA POSZEDŁ. SPRAWDZ JESZCZE CZY DOLNA RURA OD CHŁODNICY NAGRZEWA SIE W TYM SAMYM CZASIE DO TAKIEJ SAMEJ TEMPERATURY CO TA RURA GÓRNA. bYĆ MOŻE ŻE TERMOSTAT SIE NIE OTWIERA. KOREK OD ZBIORNICZKA TEŻ WARTO SPRAWDZIĆ.
POZDRAWIAM

: pn paź 30, 2006 16:09
autor: adrian228
Jak sprawdzic korek zbiorniczka,gdy go odkrecam na goracym silniku to tak jakby zasysalo powietrze.

: pn paź 30, 2006 17:47
autor: el Kopyto
truskawaa pisze:ZWRÓĆ UWAGE NA TO CZY WENTYLATOR SIĘ WŁĄCZA JAK WSKAŹNIK JEST POZA ŚRODKOWĄ KRESKĄ.BYĆ MOŻE CZUJNIK WENTYLATORA POSZEDŁ.
No tak ale jeśli mu się termostat nie otwiera to wentylator się nie włączy bo czujnik jest na chłodnicy.
Sprawdź czy ci się otwiera termostat i sprawdź jeszcze czy masz bąbelki w zbiorniczku wyrównawczy, bo być może że to nie uszczelka ci padła ale np głowica i dmucha do układu chłodzenia.

: pn paź 30, 2006 18:15
autor: adrian228
Wiec tak termostat sie otwiera i jest dobry,czyjnik na chlodnicy wlacza wentylator i dziala sprawnie

: pn paź 30, 2006 18:30
autor: Jolero
ale co jest grane z tym korkiem? jak go mozna sprawdzic? tzn kiedy jest sprawny a kiedy nie?

: pn paź 30, 2006 18:51
autor: Paweł Marek
MarcinWro pisze:ale co jest grane z tym korkiem? jak go mozna sprawdzic? tzn kiedy jest sprawny a kiedy nie?
ma w środku zaworek który puści powietrze znad płynu luyb płyn przy za dużym ciśnieniu. w układzie. To się lubi zapaprać. Trzeba umyć wodą po rozebraniu i powinno działać, lub kupić nowy korek. A dokładnie żeby sprawdzić zaworek to trzeba mieć manometr - w praktyce jest to niepotrzebne

: pn paź 30, 2006 20:46
autor: adrian228
Czyli mam rozumiec ze korek jak nie puszcza cisnienia gdy jest wysokie moze wyzucac plyn.

: pn paź 30, 2006 23:38
autor: Jolero
ja wymienilem wlasnie korek, ale jakies roznicy nie zaobserwowalem, pozostala kwestia dokrecenia tego... tzn czy ma znaczenie dokrecenia korka?

u mnie sytacja wyglada nastepujaco, juz 3ci raz wymieniałem króciec ten z boku bloku silnika co jest dokladnie pod czujnikiem cisniania oleju... za kazdym razem jak wymienialem ten króciec to tydzien byl spokoj, potem zaczaol lekko cieknac az wkoncu go strzelala kaplica, to kupa pod wplywem ciepla sie wygina, kazdy wyglada tak samo wygiety :crazy: teraz zalozylem jak jeden kolega z forum doradzal tzn ze starszego VW aluminiowy, i teoretycznie nie ma prawa cieknac, bo alu przeciez nie wygnie, ale pytanie czy nie znajdzie sobie teraz innego miejsca do wycieku? korek mam nowy, choc wg mnie stary byl ok...

: pn paź 30, 2006 23:49
autor: RobertP
kogut pisze:Sprawny korek powinien upuszczac cisnienie,oczywiscie w jakims zakresie-ale nie pamiętam jakim.Zas gdy jest niesprawny nie bedzie tego robił,az cisnienie wzrosnie nadmiernie i znajdzie ''słaby element'' którym wywali ciecz.
mi jak poszła uszczelka pod głowicą to rozerwało węże bo korek trzymał jak głupi
rozerwalo 3 gumowe i jeden taki metalowy, który musiał być nadrdzewiały że tak
łatwo puścił, chociaż ciśnienie w cylinrach w dieslach jest nawet 1,5raza większe
niż w benzyniach stąd taka siła

[ Dodano: Pon Paź 30, 2006 22:51 ]
MarcinWro pisze:zalozylem jak jeden kolega z forum doradzal tzn ze starszego VW aluminiowy, i teoretycznie nie ma prawa cieknac,
no to miałeś farta, taki aluminiowy krocieć jest nie do zdobycia !
MarcinWro pisze:korek mam nowy, choc wg mnie stary byl ok...
podobno stare wygotowują w wodzie z octem który powoduje że kamień odpada
i korki sa nadal dobre ... :okej: