Strona 1 z 1

[mk3] 1.8 AAM - spadają obroty podczas jazdy i gaśnie

: sob paź 28, 2006 23:13
autor: vw_vw
Wszystko zaczęło się po odbiorze od mechanika. Zmieniał rozrząd i naciągał pasek od alternatora bo strasznie piszczał.
Auto normalnie można odpalić, wrzucam jedynkę - rozpędzam się i jak wcisnę sprzęgło to zazwyczaj gaśnie.
Jak jest zimny to po odpaleniu chwilkę chodzi normalnie a po ok 10sek spadają obroty do ok 800 i za chwilkę auto gaśnie. Po tym można je bez problemu odpalić.
W nocy po otwarciu maski zauważyłem iskrzenie na alternatorze między rolką a paskiem.

: sob paź 28, 2006 23:55
autor: marek2907
mi to wygląda na wadliwy czujnik temperatury (ten od kompa ) tak jakby za wcześnie wyłączał "ssanie"
vw_vw pisze:Jak jest zimny to po odpaleniu chwilkę chodzi normalnie a po ok 10sek spadają obroty do ok 800 i za chwilkę auto gaśnie. Po tym można je bez problemu odpalić.
na zimnym silniku powinien mieć około tysiąca obrotów

: ndz paź 29, 2006 01:12
autor: vw_vw
wskazania temperatury moim zdaniem są w normie (jak jest rozgrzany wzorowo wskazuje ok 90st) a obroty na zimnym na starcie są powyżej 1000obr

: ndz paź 29, 2006 11:16
autor: marek2907
marek2907 pisze:mi to wygląda na wadliwy czujnik temperatury (ten od kompa )
w silniku ABS są dwa czujniki temperatury cieczy jeden od komputera sterującego pracą silnika a drugi od wskaźnika na desce rozdzielczej.
więc nawet jeśli pokazuje Ci 90 stopni to nie znaczy ze czujnik od komputera jest OK

: ndz paź 29, 2006 13:23
autor: radek_GL
marek2907 pisze:
marek2907 pisze:mi to wygląda na wadliwy czujnik temperatury (ten od kompa )
w silniku ABS są dwa czujniki temperatury cieczy jeden od komputera sterującego pracą silnika a drugi od wskaźnika na desce rozdzielczej.
więc nawet jeśli pokazuje Ci 90 stopni to nie znaczy ze czujnik od komputera jest OK
w silniku AAM tez są dwa ale pytanie czy zdjęcie wtyczki z czujnika coś pomorze aby sprawdzic czy to czujnik czy trzeba kupić nowy (niebieski)

: ndz paź 29, 2006 16:00
autor: gkon
sory że sie podpinam ale wiecie gdzie mogę znaleźć oznaczenia silników lub jakieś zdjęcia, bo jak do tej pory nie znalazłem nic na ten temat

: ndz paź 29, 2006 17:13
autor: malpastaryrower
Spróbuj przepustnice wyczyścić bo ona lubi też płatać takie figle jak brudna jest

: sob lis 04, 2006 00:42
autor: pit_ar
a moze to silniczek korkowy buja ci oborotami ??

: sob lis 04, 2006 00:54
autor: vw_vw
zauwważyłem że nad przepustnicą na łączeniu z tą czarną "patelnią" pojawił się olej - mechanik mówi że tam nie ma uszczelki :goof: ale nie bardzo chce mi się wierzyć.
Czy demontaż i czyszczenie przepustnicy niesie za sobą duże ryzyko?

: sob lis 04, 2006 01:40
autor: malpastaryrower
jak nie masz rąk górnika czyli wszystko na drucie strzałowym i jak coś nie da rady to młotem, to czyszczenie nie niesie ryzyka chyba że jej nie wykręcisz i by coś ci przypadkiem wpadło do środka np. śrubka a jak odkręcisz to sam zobaczysz czy uszczelka jest

: sob lis 04, 2006 09:47
autor: marek2907
jak odepniesz czujnik teperatury odkompa obroty powinny wzrosnąć o ok 600 obr ale najlepiej jakbyś mu zmierzył opornosć przy danej temp. gdzieś na forum jest pałęta sie tabelka