Strona 1 z 3
[mk3] 1.8 ABS - sprint do 100km/h
: sob paź 28, 2006 20:44
autor: vw_vw
Witam
Jak kręcić 1.8 ABS (u mnie akurat w Vento) aby osiągnąć jak najlepszy czas?
Na których przełożeniach osiągacie setkę i przy jakich obrotach ewentualnie zmieniacie biegi?
PS czy duże znaczenie ma pełen bak i koła 195/60/R15?
: sob paź 28, 2006 20:50
autor: lutek
Jeśli nie masz możliwości zhamowania swojego silnika to na podstawie wykresu fabrycznego sprawdz jak przebiega moment obrotowy i przyspieszaj według tego. Zasada jest prosta - przełożenia zmieniasz nieco powyżej maksymalngo momentu żeby kolejnym trafić w jego okolice. A co do kwestii baku-każy kg ma znaczenie tak samo jak opony(a raczej opory toczenia) im mniejsze koła założysz tym wiecej zyskasz na przyspieszeniu a szerokość to juz kwestia złotego środka miedzy oporem a przyczepnością.
: ndz paź 29, 2006 00:40
autor: JayT
1. Masz niewłaściwy rozmiar opon, jak na felgi 15" - powinno być 195/50/15, bo w tym momencie masz większą średnicę kół, a więc gorsze przyspieszenie niż VW podaje fabrycznie. W dodatku większe oponki powodują przekłamanie licznika!
2. Jeśli chodzi o zmianę biegów - mój ADZ osiąga maksymalny moment około 2500 obr/min - więc kręcę go trochę powyżej 3000 obr/min, wrzucam następny bieg i obrotek spada w okolice 2500 obr/min - i tak w kółko
ABS to starszy brat ADZ - parametry mają prawie identyczne, więc możesz wypróbowac moją metodę i powinno Ci się udac dobrze przyspieszać. Musisz jednak pamiętać, że Vento z silnikiem 1.8 to nie jest jakaś rakieta i do setki rozpędza się w ponad 12 sekund...
3. Pełnym bakiem bym się nie przejmował - ja tam nie czuję różnicy w przyspieszaniu, gdy mam 55 l benzyny i wtedy, gdy zostaje jej tylko 5 l. Może przy pełnym baku jest to jakieś 0,1-0,2 s więcej w sprincie do 100 km/h - ale czy to ma aż tak duże znaczenie?
: ndz paź 29, 2006 10:55
autor: Bilstein
JayT pisze:1. Masz niewłaściwy rozmiar opon, jak na felgi 15" - powinno być 195/50/15, bo w tym momencie masz większą średnicę kół, a więc gorsze przyspieszenie niż VW podaje fabrycznie. W dodatku większe oponki powodują przekłamanie licznika!
2. Jeśli chodzi o zmianę biegów - mój ADZ osiąga maksymalny moment około 2500 obr/min - więc kręcę go trochę powyżej 3000 obr/min, wrzucam następny bieg i obrotek spada w okolice 2500 obr/min - i tak w kółko
ABS to starszy brat ADZ - parametry mają prawie identyczne, więc możesz wypróbowac moją metodę i powinno Ci się udac dobrze przyspieszać. Musisz jednak pamiętać, że Vento z silnikiem 1.8 to nie jest jakaś rakieta i do setki rozpędza się w ponad 12 sekund...
3. Pełnym bakiem bym się nie przejmował - ja tam nie czuję różnicy w przyspieszaniu, gdy mam 55 l benzyny i wtedy, gdy zostaje jej tylko 5 l. Może przy pełnym baku jest to jakieś 0,1-0,2 s więcej w sprincie do 100 km/h - ale czy to ma aż tak duże znaczenie?
Najwyrazniej parametry tych sinikow sa inne (ale nie wydaje mi sie ) jak Tobie ciagnie od 2500 obr/min ja musze tak krecic zeby obroty spadły przynajmniej do 3000 obr/min nie nizej takze no nie wiem hamownia zaprasza pozd. acha autko mam sprawne zeby nie było
: ndz paź 29, 2006 10:58
autor: PinkFloyd
co ty masz za opony poczytaj tu jak zmienic opony aby zachować to samo przełożenie- takie jak masz możesz mieć gorsze przyspiecho nawet o 1,5s.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=69700
: ndz paź 29, 2006 12:34
autor: kijannaa
JayT pisze:mój ADZ osiąga maksymalny moment około 2500 obr/min - więc kręcę go trochę powyżej 3000 obr/min, wrzucam następny bieg i obrotek spada w okolice 2500 obr/min
JayT mam pytanie: w jakim czasie osiągasz swoim Golfem 100 km/h oraz czy sprawdzałeś prędkość maksymalną ? Pytam bo mamy ten sam silnik
: ndz paź 29, 2006 13:21
autor: Dawca_Nerek
kijannaa, mój w 5 osób na gazie zatrzymał się przy 180 km/h licznikowo oczywiście a do 100 to nie wiem ile ma
: ndz paź 29, 2006 13:27
autor: kijannaa
Dawca_Nerek pisze:kijannaa, mój w 5 osób na gazie zatrzymał się przy 180 km/h
u mnie przy 4 osobach i całym załadowanym bagażnikiem też 180 licznikowe na gazie. Czyli silnik mam nadzieję że jeszcze ok bo po tym jak niektórzy piszą że z tym silnikiem rozpędzają się do ponad 195 to się zacząlem obawiać czy z moim silnikiem jest coś nie tak. Dzięki
: ndz paź 29, 2006 13:29
autor: fuldi
Dawca_Nerek pisze:kijannaa, mój w 5 osób na gazie zatrzymał się przy 180 km/h licznikowo oczywiście a do 100 to nie wiem ile ma
Niezle ja jeszcze swojego nie testowałem a mam taki sam silniczek:P może w przyszłym tygodniu uda mi się zmierzyć od 0-100
: ndz paź 29, 2006 13:31
autor: JayT
kijannaa pisze:
JayT mam pytanie: w jakim czasie osiągasz swoim Golfem 100 km/h oraz czy sprawdzałeś prędkość maksymalną ? Pytam bo mamy ten sam silnik
Czasu do 100 km/h nie mierzyłem i raczej w najbliższym czasie tego nie zrobię, chyba, że stoperem w zegarku - tylko po pierwsze taki pomiar jest raczej mało wiarygodny, a po drugie nie mam stopera w zegarku
Co do Vmax: kiedyś licznik pokazał mi ok. 185 km/h, ale to tylko wskazanie licznikowe. Ile było w rzeczywistości, tego nie wiem - jakieś przekłamania na liczniku zawsze są. Dodam, że jechałem wtedy na oryginalnych 14" felgach stalowych + oponki 185/60/14 - więc rozmiar koła był w normie. Gdzieś kiedyś czytałem, że standardowe MK3 z silnikiem ADZ nie powinno tyle pojechać - więc albo przekroczyłem zakładaną przez producenta prędkość maksymalną, albo licznik tak bardzo oszukuje.
: ndz paź 29, 2006 13:36
autor: fuldi
to co piszą często odbiega od rzeczywistości...
: ndz paź 29, 2006 13:42
autor: JayT
fuldi pisze:to co piszą często odbiega od rzeczywistości...
To fakt... i pewnie zawsze zostawiają sobie jakiś margines, żeby nie było wtopy w stylu: "napisaliście, że pojedzie 180, a mój tylko 179 wyciąga!"
Tak czy inaczej patrząc na Wasze (lub raczej nasze) wyniki w granicach 180 km/h wykluwają mi się 2 hipotezy:
1. To co wyczytałem to gwarantowana Vmax, co nie znaczy, że nie można więcej.
2. Wszystkim nam liczniki przekłamują podobnie.
: ndz paź 29, 2006 13:42
autor: Pinhead
A jak Wy chcecie mierzyć ten sprint 0-100 ?
: ndz paź 29, 2006 13:51
autor: JayT
Pinhead pisze:A jak Wy chcecie mierzyć ten sprint 0-100 ?
Ja myślałem o jakimś GPS-ie... Albo - tańsza opcja - młodsza siostra ze stoperem w dłoni na siedzeniu pasażera
- a potem wyciagamy średnią z 10 pomiarów