Dolot do stożka
: sob paź 28, 2006 18:46
Witam chce zrobic dolot do filtra stożkowego w moim golfie3 1.6 97r. AEE, chce sie dowiedziec jak to zrobic. 

no dokładnie albo "wkłądasz " storzek w nadkole i po kłopocie wazne zeby nie dostawał ciepłego powietrza na forum jest porada jak zrobić taki wlot powietrza z pod zderzaka zagaraj do urzytkownika "Ryrzu" on chyba zamiescił taka porade albo jest u niego na stroncelutek pisze:O ile dobrze rozumiem pytanie to zasada jest prosta - zabudowujesz stożek(osłaniasz) od silnika żeby ciepłe powietrze miało trudniej i przy okzaji próbujesz skierować zimne powietrze spod zderzaka czy jak tam sobie wymyślisz bezpośrednio na filter.
źle rozumiesz albo kolega źle pyta, bo dolot to jest przewód juz za stozkiem i przed przepustnicą, a nie to co ty piszesz, a kolega pytał o dolot, tzw uklad dolotowy, który jezeli zmieniamy jego długosc i/lub średnice wymaga ponownego obliczenia wzorem (juz raz byl liczony w fazie projektowania w fabryce) w zależnosci od tego co chcemy zmienic w charakterystyce przebiegu mocy i momentu, czy polepszyc dół czy góre....inny sposób to dobór odpowiedniej długosci dolotu na hamownii....lutek pisze:O ile dobrze rozumiem pytanie to zasada jest prosta - zabudowujesz stożek(osłaniasz) od silnika żeby ciepłe powietrze miało trudniej i przy okzaji próbujesz skierować zimne powietrze spod zderzaka czy jak tam sobie wymyślisz bezpośrednio na filter
ale (o ile mówisz o g60) zdaje mi sie ze mówisz o silniku doladowanym gdzie pojemnosc ukł dolotowego nie gra roli....takze poprawa która zauważyłeś u siebie moze wynikac z czegos innego, np z faktu ze filtr bawełniany jest lepszym filtrem od papierowegolutek pisze:chociaż z moich "doświadczeń" wynika że przy stożku lepszy efekt daje minimalne wydłużenie dolotu
tu sie zgodze, dlatego montuje sie intercooler, ale zauważ ze on przeciez bardzo znacznie zwiększa pojemność układu dolotowego a nie powoduje spadku ciśnienia!!, zgodnie z prawami fizyki nie ma miejsca sytacja której piszesz i niestety musze zaprotestowac bo to co zacytowałem nizej kloci sie z prawami fizykilutek pisze:stopniowego ocieplania powietrza, a co za tym idzie zmiana jego gęstości.
(rozumiem ze chodzi ci o spadek cisnieia na dlugosci...)lutek pisze: Pojemność dolotu ma znaczenie w przypadku każdego silnika nie tylko wolnossącego chociażby z powodu utraty ciśnienia przy doładowaniu