Strona 1 z 1

[MK3 1.9D] problem ze wskaźnikiem i temperaturą

: sob paź 28, 2006 16:36
autor: stonefree
Witam .
Kolega ma problem z niedogrzanym i jak twierdzi zamulonym silnikiem.Termostat wydaje się być dobry,ale żeby go sprawdzić trzeba wyjąć będzie trochę roboty.Podejrzenie padło jeszcze na wskażnik temperatury który stoi na 70 stopniach albo czujnik.Rezystancje mierzone na czujniku ( 4 pinowy) silnik gorący po jeżdzie około 7 km były takie : 163 i 193 OHM.Napięcia na odpiętej kostce 4,5 i 8,2V.Czy to jest ok?

: sob paź 28, 2006 17:04
autor: dziejo
stonefree pisze:.Podejrzenie padło jeszcze na wskażnik temperatury który stoi na 70 s
ok ok wina chyba lezy po stronie TERMOSTATU !!!!!!

: sob paź 28, 2006 21:16
autor: stonefree
dziejo, Też mi się tak wydaje,ale jak przyjechjał dolny wąż był zimny przy chłodnicy,czyli trzymał...chyba że trochę puszcza i pierdzieli robote...A tych oporów nie pamiętasz?

: sob paź 28, 2006 21:23
autor: grzechu2410nn
tez mi sie wydaje ze termostat jest walnięty

: ndz paź 29, 2006 09:50
autor: dziejo
stonefree pisze:.A tych oporów nie pamiętasz?
przykro mi ale do diesla chyba sa inne wartości mam tylko do benzyny
stonefree pisze:przyjechjał dolny wąż był zimny przy chłodnicy,czyli trzymał..
a powinien byc ciepły termostat powinien się otworzyć

: ndz paź 29, 2006 11:06
autor: stonefree
dziejo pisze:stonefree napisał/a:
przyjechjał dolny wąż był zimny przy chłodnicy,czyli trzymał..
a powinien byc ciepły termostat powinien się otworzyć
No dobra,ale wtedy by się gotował, a ni niedogrzewał,no nie?

: ndz paź 29, 2006 11:54
autor: Grzesiekk1982
Też bym był za termostatem.
Jeśli chcesz sobie posprawdzać ten czujnik (raczej z ciekawośći) to tu są wartości rezystancji Obrazek
dla czujnika z silnika 1Z co prawda, ale wydaje mi sie, że powinny być podobne.
Pozdrwiam.

: ndz paź 29, 2006 13:53
autor: stonefree
dzieki Grzesiekk1982, Kojarzyłem,że to powinno być 200 - 300 ohm,nie 600.Juz miałem w swoim 1V taki chece ze świecami i czujnik leciał z rezstancją za dużo w góre.Wymieniamy najpierw czujniczek.mało z tym roboty.

: ndz paź 29, 2006 14:07
autor: Grzesiekk1982
Również dzięki. Ale jeszcze raz zaznaczam, że znalazłęm tylko dla 1Z. Ale looknąłem dane na kilka silników i są identyczne dla MK3 i MK4 z silnikami diesla, minimalnie różnią się np dla silnika 1.8T (ale tylko dla niektórych temp i o kilka ohm). Tak, że powinno się zgadzać :bigok: . Pozdrawiam.