Strona 1 z 1

[MK2] jak jest polaczony katalizator z rura przednia?

: sob paź 28, 2006 09:30
autor: rjka
golf II 1.6 PN '92

musialem przeciac sruby laczace katalizator z przednia rura wydechu idaca do silnika bo wszystko bylo przerdzewiale.
jest miedzy nimi pierscien uszczelniajacy. od strony rury jest blacha z dziurami na sruby. chyba wyjmowana druga strona rury (od strony silnika) bo od strony katalizatroa rura sie rozszerza. ta blache mam tez przerdzewiala wiec nie wiem co z nia zrobic bo zdjac sie jej nie da zeby wsadzic nowa. poza tym laczenie przy katalizatorze chyba nie mialo dziur na sruby tylko tworzace jedna calosc z reszta katalizatora nakretki. chyba bede musial przewiercic na wylot i jakos tak to zamontowac bo nie ma szans wykrecic tych przecietych resztek srub.
ma ktos jakies doswiadczenia z tym zwiazane?

: sob paź 28, 2006 09:41
autor: Duber
powiem ci ze przeczytalem to 3 razy i niedokonca kapuje co chcesz.jak nie mozesz czegos odkrecic to podgrzej palnikiem i wybijaj,tylko wyciagnij to spod auta.

[ Dodano: Sob Paź 28, 2006 10:03 ]
pokaz na podstawie fotki oco ci chodzi

: sob paź 28, 2006 10:32
autor: grzechu2410nn
ja tez tego nie kumam napisz troszke jasniej to napewno dostaniesz odp:)

: sob paź 28, 2006 10:40
autor: Paweł Marek
rjka pisze:nie mialo dziur na sruby tylko tworzace jedna calosc z reszta katalizatora nakretki
nie mogę być pewien jak tam masz u siebie ale u mnie były to tylko śróby z nakrętkami, nie połączone na stałe z katem. Owszem przyrdzewiały ale wystarczył młotek, nie sądze aby były u ciebie na stałe. Co do trójkątnej blachy od przodu jeśli skorodowała to nic nie zrobisz, nie nałożysz nowej z żadnej strony. Trzeba będzie kombinować. Np przeciąć rurę, założyć nową blachę i zespawać rurę na nowo. Tłumikarz da sobie z tym radę bez problemu, ale samemu bez umiejętności spawania i sprzętu nie zrobisz..

[ Dodano: Sob Paź 28, 2006 10:42 am ]
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... &year=1991

: sob paź 28, 2006 22:19
autor: rjka
sprawa ma sie tak:
faktycznie to sa osobne sruby z nakretkami a w kacie sa tylko dziury. u mnie byly tak skorodowane i zespolone z katem ze wygladaly jak by byly jednoscia :)
bo godzinie walki udalo mi sie je wybic. co do trojkatnej blachy to pytalem w intercarsie i kupuje sie ja z cala przednia rura. ale wyciagniecie przedniej rury to juz jest wyzsza szkola jazdy bo ona jest specjalnie mocowana przy kolektorze. pomijajac fakt kiepskiego dostepu do niej w gornej czesci. poza tym te nakretki kosztuja 9 zeta za szt a srub wogole nie idzie kupic. ale jakies sobie dopasowalem. zalozylem stara trojkatna blache i nowy pierscien uszczelniajacy (17 zeta) mimo ze byl troche inaczej wyprofilowany niz ten co mialem. po tej operacji samochodzik jakby nabral troche wiecej mocy :)
kupilem przy okazji wezyki podcisnieniowe (9 zeta za metr) bo juz mam sparciale i rozciagniete. wciaz szukam przyczyny tego ze na wolnych obrotach mi silnik troche rzuca od czasu do czasu. juz sprawdzalem swiece przewody kopulke palec, wymienilem podstawe gaznika filtr powietrza olej rozebralem alternator i nie wiem co by mozna jeszcze sprawdzic. ma ktos jakis pomysl?

: ndz paź 29, 2006 04:44
autor: bewerber39
poziadam golfa mk2 WE 1.8 ostatnio wymatowalem z niego katalizator ktory byl juz nie sprawny i wydawal dziwne odglosy. W miejsce niego mechanik wspawal mi rure z kwasuwy jednak mam problem z sada lambda ktora udeza o tunel. problem ten postaram sie rozwiazac w tym tyg. ale ogolnie autko wydaje z siebie duzo przyjemniejszy dzwiek i jesli masz jakiegos znajomego od przegladow to warto sie pozbyc katalizatora ktory w kazdym starszym auciei tak nie spelnia swojej roli. :)