Strona 1 z 1

[MK2] Oslona przegubu

: pt paź 27, 2006 23:36
autor: irekczek
Witam. Wymieniał zawieszenie w golfiku, sworznie, końcówki drążków , łożyska i zauważyłem, że osłony przegubów(gumowe) nie są w najlepszym stanie(te przy zwrotnicy). Proszę o podpowiedzi jak się je wymienia. Zwrotnicę mam wyciągniętą bo jadę jutro na prasę więc wszystko na wierzchu. Proszę o porady czy trzeba wymontować przegub aby wymienić tą gumę?? Z GÓRY DZIĘKI ZA SZYBKIE ODPOWIEDZI!!

P.s na razie nie działa wyszukiwarka więc napisałem nowy temat
P.s 2

Nie wiem czy to jest przegub wewnętrzny czy zewnętrzny, chodzi mi o ta gumową osłonę, którą widać zaraz przy zwrotnicy.

: pt paź 27, 2006 23:44
autor: Siara
Musisz zdjac przegub, bo inaczej nie zdejmiesz oslony.
Rozepnij te opaski, zdejmij oslone, pozniej zdejmij przegub, zamontuj nowa oslone w odwrotnej kolejnosci. :)

: pt paź 27, 2006 23:51
autor: irekczek
hm.. a moglbys opisac dokladniej jak zdemontowac przeguby aby wymienic te osłony?? Bo nie chce nic na pale robic zeby nie spieprzyc.
Tam chyba jest jakis smar w tych oslonach tak? Cczy kupic rownież smar z tymi oslonami??

: sob paź 28, 2006 00:00
autor: Siara
Ja kupilem oslony ze smarem i wszystkimi podkladkami i nakretkami za ok 20 zł.
Jak juz odepniesz opaski, to sciagnij gume na poloske tak zeby odktyc przegub, przytrzymaj poloske i postaraj sie sciagnac przegub, ewentualnie lekko wybic. Pozniej zdejmujesz stara gume z poloski, zakladasz nową, uzupelniasz smar w przegubie, wkladasz przegub, naciagasz oslone i zaciskasz opaski. :)

: sob paź 28, 2006 07:38
autor: De'D
smar (grafitowy) i opaski są już w komplecie z osłona więc wszystko co bedzie ci potrzebne to masz w kartoniku.

Przeguby trzeba zbić... najszybciej we dwójke... jeden trzyma w poziomie a drugi z kanału uderza młotkiem przez drugi (!!) młotek... tak żeby nie zniszczyć przegubu od uderzeń.

najlepszym wyjściem jest rozebrać cały przegub i wyczyścic wszystkie syfy i sprawdzic stan wieńca i koszyczka ... ale to pewnej wprawy wymaga i trzeba to jeszczze umieć zrobić (miałem w planach zrobić FaQ porade jak wymieniałem u siebie.... ale jeszcze zrobie :) )

jeśli masz kogoś kto wie jak przegub rozebrać i złozyć to warto to wyczyścić przy okazji i skontrolować.

nowy smar zawsze dawaj w przegub (ok.50 g - 1 saszetka) nie smaruj osłony bo ciężko sie potem zakłada (ślizga sie) jak nabijesz smaru w przegub to on sam sobie potem wyciśnie i bedzie git.

Przy składaniu przekonasz sie ze osłona jest "wredna" więc staraj sie nie przebić osłony .. np.śrubokrętem.. jak będziesz sobie nim pomagal przy montażu.
powodzenia :bigok:

: sob paź 28, 2006 21:16
autor: RobertP
double-d pisze:Przeguby trzeba zbić... najszybciej we dwójke... jeden trzyma w poziomie a drugi z kanału uderza młotkiem przez drugi (!!) młotek... tak żeby nie zniszczyć przegubu od uderzeń.
można wyjąć łącznie ze skrzyni biegów całą półoś tylko dobrze uderzyć
lub szarpnąć i wyjdzie i przegub zewnętrzny i wewnętrzny, i masz wszystko
na warsztacie powymieniać co trzeba poskładać drugi z gumą i włożyć całość
spowrotem
to prosta robota i nic nie pomylisz popatrz jedynie na pewne podkładki plastikowe
jak będziesz wyciągał stary przegub
i masz tak samo składać nowy w odwrotnej kolejności
double-d pisze:Przy składaniu przekonasz sie ze osłona jest "wredna" więc staraj sie nie przebić osłony .. np.śrubokrętem.. jak będziesz sobie nim pomagal przy montażu.
powodzenia :bigok:
o tak trzeba uważać i dobrze zacinąć opaski aby nie spadły podczas jazdy albo
już podczas montażu piasty etc .... :okej:

: sob paź 28, 2006 21:22
autor: irekczek
Wymieniłem gumy. Prawy przegub wyskoczył już gdy próbowałem wybić zwrotnicę, uderzyłem zwrotnicę i wyskoczył przegub, śćiagnęłem gumę i później na stole wybiłem przegub.

Nie wykręcałem przeguibu ze skrzyni bo ściągałem całe zwrotnice aby wymienić łożysko więc przegub miałem na wierzchu.
Dzieki za odp. pozdrooo