Strona 1 z 3

Jak rozpedzac auto?

: pt paź 27, 2006 11:30
autor: SmokIT
Witam,

nie jestem doświadczonym kierowcą, autko mam niedlugo.
ogólnie jeżdze codziennie na różnych trasach ale czuję, że chyba za mało z niego wyciągam.

Jak ogólnie najlepiej rozpędzać autko?

ponieważ 80km osiągam w chyba 9 sekund, natomiast 100km w 15 sek.

jak operować biegami?

kolejna granica to około 140, dalej to już mojemu golfikowi ciężko i mało miejsca,
licznik ma przedziałkę 220, czy to autko na to stać?

pozdr.

: pt paź 27, 2006 11:37
autor: tchopz
Zazwyczaj opłaca się ciągnąć do około 90% maksymalnych obrotów na każdym biegu. To tak baaardzo na oko.
Zależy to oczywiście od wykresu mocy i przełożeń.
Teoretycznie trzeba się trzymać w zakresie obrotów pomiędzy max momentem obrotowym a max mocą (jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi).

Jak chcesz dokładnej analizy to polecam programik cartest. Jak wprowadzisz wszystkie dane wozu to pokaże teoretycznie optymalne zmiany biegów, teoretyczny czas do 100 km/h, itp.

Pozdrawiam

: pt paź 27, 2006 12:15
autor: grzechu2410nn
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... d1c#734480 tu nie chodzi dokąłdnie o to o co piszesz ale przeczytaj to napewno twoje wontpliwosci znikna :) pozdro

: pt paź 27, 2006 13:37
autor: Bart
SmokIT pisze:licznik ma przedziałkę 220, czy to autko na to stać?
Zapomnij o tym. Poprzedni właściciel mojego golfa mówił, że wyciągnął z niego 170km/h, ale dalej nie cisnął bo sie bał.

: pt paź 27, 2006 16:28
autor: Danielo85
SmokIT pisze:kolejna granica to około 140, dalej to już mojemu golfikowi ciężko i mało miejsca,
ale napewno pojedzie wiecej niz 140 km/h. Ja swoim 1.3 jechalem 150 na prostej wiec 1.6 powinien sie lepiej zbierac chyba.

: pt paź 27, 2006 23:13
autor: ppoll27
To zależy czy masz obrotomierz czy nie :

> jeśli tak to proste, jeśli chcesz wydobyć z golfa maksymalne osiągi to kręć go do takich obrotów żeby po zmianie biegu w górę obroty spadały do okolic obrotów maksymalnego momentu obrotowego - czyli np dla silnika 1,6PN do ok. 2700 obr/min
tu można dodać że obroty mocy maksymalnej dla przyspieszenia nie mają nic do gadania, duuużo ważniejsza jest jazda w okolicach maksymalnego momentu obrotowego :)

> jeśli nie masz obrotomierza to zasada zostaje ta sama tylko musisz sobie przeliczyć te obroty na prędkości na poszczególnych biegach (to zależy od rodzaju silnika i od skrzyni), np dla 1,6 PN
na jedynce ciągniesz do 40 km/h (4800 obr/min) zmieniasz na 2,
na dwójce do 60 (4100 obr/min) zmieniasz na 3,
na trójce do 87 km/h (3900 obr/min) zmieniasz na 4 i
na czwórce do 105 km/h (3200 obr/min) zmieniasz na 5

wzór jest taki:

V = 60 * obwód koła * obroty/min / (P * S)

obwód koła dla 175/70 R 13 = 0,0017807 km
P = przełożenie przekładni
S = przełożenie skrzyni (dla konkretnego biegu)

Oczywiście maksymalną prędkość mierzą w instrukcji na 4 biegu - przy dokręceniu silnika do obrotów mocy maksymalnej - jesli masz silnik w idealnym stanie to powinneś wykręcić maksa (ok. 165 km/hdla silnika 1,6) zarówno na 4 biegu jak i na 5. Jeśli tak jest to nawet zakładając przekłamania prędkościomierza to autko jest OK

Dodam jeszcze od siebie że ja jeżdżąc normalnie ;) obracam silnik maksymalnie do 3,5 tys obr/min i wtedy zmieniam bieg dla PN gdzie maks moment jest przy 2700 to chyba ideał a i nie schodzę z obrotami poniżej 2200 - dzięki temu człowiek jest mocno zaskoczony zarówno przyzwoitymi osiagami jak i np spalaniem w mieście sporo niższym niż podane w instrukcji :)

: sob paź 28, 2006 00:11
autor: daaroo
hmm..1.6 napewno mialy licznik wyskalowany do 220km/h ?? :>

: sob paź 28, 2006 10:23
autor: Bart
daaroo pisze:hmm..1.6 napewno mialy licznik wyskalowany do 220km/h ?? :>
Mój ma...

: sob paź 28, 2006 10:41
autor: MarCons
daaroo pisze:hmm..1.6 napewno mialy licznik wyskalowany do 220km/h ?? :>
Tak, ma tak wyskalowany licznik :)

: sob paź 28, 2006 11:57
autor: Atomic10
Ja w 1,6 silnik PN i licznik miałem do 200km/h za to motory od 1,8 powinny miec 220km/h i wgore zaleznsci od silnika. Jesli ktos ma 1,6 motor i licznik do 220km/h to chyba była robiona przekładka.

Pozdrawiam

: sob paź 28, 2006 14:18
autor: Piechciu
Zalezy jaki silnik 1.6. Ja mam silnik 1.6 oznaczenie aek 101 km i mam oryginalnie licznik wyskalowany do 220 km/h. Jakbym miał licznik wyskalowany do 200 to mogłbym go prawie zamknąć:)

: sob paź 28, 2006 14:41
autor: Bart
Atomic10 pisze:chyba była robiona przekładka.
Chyba żartujesz !!! Ja mam wersję Madison i mam licznik do 220km/h oryginalnie. Może jakieś podstawowe wersje CL miały do 200 i były bez obrotka...

: sob paź 28, 2006 14:47
autor: maryjan112
Chyba jednak nie.
Mój ojczulek ma MK III z 1994 roku, 1,6 (75ps), wersja GL i ma na osi 200 (auto z obrotomierzem)

Pozdrawiam

: sob paź 28, 2006 14:55
autor: Bart
maryjan112 pisze:Chyba jednak nie.
Mój ojczulek ma MK III z 1994 roku, 1,6 (75ps), wersja GL i ma na osi 200 (auto z obrotomierzem)

Pozdrawiam
No widzisz, a MK2 Madison 1,6 ma do 220 !!!