Strona 1 z 1

[mk3] dziura w intercoolerze

: czw paź 26, 2006 19:20
autor: JD
Witam
jestem posiadaczem golfika Tdi o oznaczeniu 1z i mam dziurawy intercooler.zauwazylem to dzisiaj choc wczoraj cos dziwinie mi autko chodzilo jakbym mial gdzies tlumik dziurawy.pekla mi plastikowa obudowa (ta na gorze patrzac na niego od gory) I pytanie klejenie raczej odpada
kuupowac nowy czyli szrot i allegro wzglednie a moze jakis inny wstawic ??

I czy mozna jezdzic jesli to pekniecie jego jest ??bo wpiernicza mi paliwo jak glupia i kopa nie takiego wiadomo :) ale czy jezdzic mozna??
pozdrawiam

JD

: czw paź 26, 2006 20:41
autor: grzechu2410nn
JD pisze:bo wpiernicza mi paliwo jak glupia i kopa nie takiego
sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie chyba ze masz kupe kasy na paliwo :)

Re: [mk3] dziura w intercoolerze

: czw paź 26, 2006 22:48
autor: RobertP
JD pisze:I pytanie klejenie raczej odpada
kuupowac nowy czyli szrot i allegro wzglednie a moze jakis inny wstawic ??
jak uważasz możesz wstawić albo próbować wstawić inny większy,
albo ten próbowac skleić a czym, najlepiej klejem SIKAFLEXEM do wklejania
szyb samochodowych z użyciem odtłuszczacza i obowiązkowo specjalnego
podkładu PRIMERA bo bez tego ani rusz i nie warto sklejać ani nakładać kleju

: pt paź 27, 2006 20:10
autor: JD
dzieki chlopaki a powiedzcie mi jeszcze taka rzecz
ja to pekniecie zauwazylem wczoraj lecz to moglo byc pekniecie mniejsze az teraz je wyrwalo na dobre i teraz to jest odczuwalne lecz nasuwa mi sie pytanie czemu na intercoolerze zaczyna mi sie pojawiac olej ?? czyzby turbo mi padalo ??

pozdrawiam

: sob paź 28, 2006 21:04
autor: RobertP
JD pisze:lecz nasuwa mi sie pytanie czemu na intercoolerze zaczyna mi sie pojawiac olej ?? czyzby turbo mi padalo ??
a dużo tego oleju , prawie zawsze no mo,że nie często ale jest
zawsze jakiś delikatny film olejowy
jak jest dużo to może świadczyć o powoli padającej turbinie, na razie chyba
nie masz co sie martwić ! ma kopa, nie kopci,
jak oleju nie bierze, to jeździj aż padnie albo jedź do fachowców od pomiarów
bo należałoby jeśli masz duzo tego oleju pomierzyć ciśnienia na cylindrach
z włącznie tzw. próbą olejową silnika
dużo wyjdzie w czym należy szukac problemu,
póki co najważniejsze pozbądź się nieszczelności one też mogły spowodować
pojawienie się oleju w dolocie turbiny

: sob paź 28, 2006 21:14
autor: yoobi
nie masz co sie martwić ! ma kopa, nie kopci,
Czy intercooler znajduje się pomiędzy sprężarką a kolektorem dolotowym ?? Bo jeśli tak to skoro ma dziure w intercoolerze to raczej kopa mieć nie będzie bo sprężarka będzie dmuchać pod maskę.

Co do dziury to chyba lepiej ją szybko załatać, żeby coś Ci tam do tego układu dolotowego nie wpadło, bo jak się znajdzie to coś w silniku to może być poważniejszy problem. Nim skleisz to zobacz czy intercooler jest czysty i czy jakaś część obudowy nie wpadła do środka.

Pozdrawiam
yoobi

: sob paź 28, 2006 21:45
autor: RobertP
yoobi pisze:Czy intercooler znajduje się pomiędzy sprężarką a kolektorem dolotowym ?? Bo jeśli tak to skoro ma dziure w intercoolerze to raczej kopa mieć nie będzie bo sprężarka będzie dmuchać pod maskę.
sprężarka a raczej trurbo dmucha nie pod maske a do silnika i łopatki ma tak
ukierunkowane że dmuchają tylko do silnika więc zasysa powietrze co najwyżej spod
maski a nie wypycha, sam intecooler znajdjue sie gdzies z przodu autka, obok chodnicy
lub nawet przed nią, nie sądzę żebyś miał na górze pod maską jak w oryginale w
fordach mondeo (strasznie kiepskie rozwiązanie bo nie ciągnie powietrza
zimnego a te z komory silnika)
z przodu wygląda to tak (ten jasniejszy kawałek chłodnicy to intercooler przed
chłodnicą, w oryginale u Ciebie yoobi może być z boku z lewej strony
druga mniejsza chłodniczka :okej: ) (patrząc od przodu, albo inaczej pod prawym
refletotrem)
zdjęcie zapożyczone od spons-a
Obrazek

: sob paź 28, 2006 23:28
autor: yoobi
Mówiąc "pod maskę" miałem na myśli "nie do silnika" :-). Nigdy nie rozbierałem układu dolotowego na tyle żeby się przekonać gdzie dokładnie w obieg dolotu jest wpięty intercooler. Dzięki za sprostowanie :-). Moja hipoteza nawet (po dłuższym zastanowieniu) nie ma sensu bo i po co w intercoolerze duże ciśnienia (pewnie by były ciągle nieszczelności na tych gumowych łączeniach).
Co do umiejscowienia intercoolera to oczywiście masz rację. Znajduje się on (w oryginale) pod prawym reflektorem przednim (ładnie go widać jak się ów reflektor zdejmie).

Dzięki raz jeszcze za sprostowanie i pozdrawiam
yoobi