Strona 1 z 3

temperatura pracy silnika Golf II 1.6 TD 91 r

: wt lut 08, 2005 13:01
autor: marcin503
mam pytanie jaka odczytac temp z tej skali?? podczas jazdy wskazówka jest na srodkowej kresce jaka to temperatura ?? i kiedy powinna włonczyc sie dmuchawa ??

Re: temperatura pracy silnika Golf II 1.6 TD 91 r

: wt lut 08, 2005 14:09
autor: paulox
marcin503 pisze:mam pytanie jaka odczytac temp z tej skali?? podczas jazdy wskazówka jest na srodkowej kresce jaka to temperatura ?? i kiedy powinna włonczyc sie dmuchawa ??
Ja mam 1,6 benzyna (PN) i wygląda to tak:
Mi się włącza dmuchawa jak wskazówka jest jakiś milimetr za środkową kreską. Ale obecnie na trasie nie dochodzi mi wskazówka do pierwszej kreski , tzn. jest między tą grubą białą a tą cienką - częściej blizej cienkiej niż grubej to dobrze czy źle????? Tak jak na zdjeciu niżej na czerwono:

: wt lut 08, 2005 15:41
autor: Boo_Boo
u mnie jest identycznie

: wt lut 08, 2005 16:56
autor: dziomal
Na środku skali jest 90 stopni. A dokładniej sprawdz termometrem na pracującum silniku wskazania temperatury.

: wt lut 08, 2005 20:37
autor: Krzylu
zamalo troche niedogrzany moze byc niesadzisz ze zaduzo ci pali?
wg ksiazki otwarcie termostatu jest 88st.C wentylator wlacza sie 98st.C
a na srodku jak bedzie wskazowka tzn ze ma prawidlowa temperature

: wt lut 08, 2005 20:58
autor: Dziadoo
dziomal pisze:Na środku skali jest 90 stopni. A dokładniej sprawdz termometrem na pracującum silniku wskazania temperatury.
A jak to sprawdzic? Gdzie wetknac ten termometr?

: wt lut 08, 2005 21:53
autor: Krzylu
jak kto gdzie do zbiorniczka wyrownawczego

: śr lut 09, 2005 09:22
autor: dziomal
Jeśli na zewnątrz będzie mniej niż -20 stopni i będziesz miał włączony nawiew to bedzie mu ciężko się nagrzać w trasie, ale jak będziesz jechał np. pod górke to temp. powinna podskoczyć od razu do właściwej.

: wt lut 15, 2005 00:09
autor: marcin503
Kolego Krzylu a na ktorej kresce włancza ci sie wentylator ?

: wt lut 15, 2005 00:22
autor: MaLiBU
Krzylu pisze:jak kto gdzie do zbiorniczka wyrownawczego
do zbiorniczka wyrownawczego przy 90 stopniach :crazy: przeciez to jest uklad cisnieniowy i przy tej temperatzurze wywali mu plyn od razu.... i poparzy przy okazji

: wt lut 15, 2005 00:26
autor: MaLiBU
Krzylu pisze:zamalo troche niedogrzany moze byc niesadzisz ze zaduzo ci pali?
wg ksiazki otwarcie termostatu jest 88st.C wentylator wlacza sie 98st.C
a na srodku jak bedzie wskazowka tzn ze ma prawidlowa temperature
wg. mojej ksiazki dokladnie to jest tak:

Temperatura wlaczenia wentylatora 93- 98 stopni
Temperatura wylaczenia wentylatora 88 - 93 stopnie

Poaczatek otwarcia termostatu
1,1 i 1,3 - 92 stopnie
1,6 i 1,8 - 85 stopni

Całkowite otwarcie termostatu 102 stopnie

: wt lut 15, 2005 00:29
autor: MaLiBU
dziomal pisze:Jeśli na zewnątrz będzie mniej niż -20 stopni i będziesz miał włączony nawiew to bedzie mu ciężko się nagrzać w trasie, ale jak będziesz jechał np. pod górke to temp. powinna podskoczyć od razu do właściwej.
ja mam zawsze na srodkowej kresce, czy trasa czy miasto. Jest jakies 2 mm w prawo. Jak wlaczy sie dmuchawa jest na sztorc ale i tak za chwile wraca na kreske pionowa....(ta 2mm w prawo od pionu). Jak uklad jest drozny, termostat sprawny powinien trzymac temperature. No chyba ze kolega gaz ma to wtedy dochodzi jeszcze grzanie reduktora.

: wt lut 15, 2005 00:50
autor: paulox
Dokładnie tak jak napisał MaLiBU. Reduktor dość skutecznie chłodzi płyn bo przy odparowywaniu gazu powstaje temperatura minus kilkadziesiąt stopni.

: wt lut 15, 2005 02:22
autor: dukem
A co moze byc przyczyna ze u mnie w TD temperatura ledwo sie wychyla za biale pole nawet przy dluzszej jezdzie?