Strona 1 z 2
vw golf - chlodzenie
: wt wrz 28, 2004 09:11
autor: czarnyjk
Mam problem z moim starym (czytaj vw golf 1.3 - 1990). Od niedawna pod maska mam fontanne, jak jade wolno lub stoje w korku ze zbiorniczka wylewa sie plyn. Myslalem ze moze przegrzalem go na trasie i dolalem plynu, lecz sytuacja sie powtaza i to coraz czesciej. Myslalem ze moze uklad jest zapowietrzony. Przez chwile bylo ok, lecz po pewnym czasie powtorka z rozrywki. Aha jak zaczyna sie dziac zle wtedy nagrzewnica jest zimna. Moze zle sie zabralem za odpowietrzenie ukladu ???
: wt wrz 28, 2004 10:32
autor: Groszek
Słyszałem o takim przypadku i wtedy była wina termostatu.
: wt wrz 28, 2004 11:10
autor: bandit
nie chce cie martwić ale czeka cie wymiana uszczelki pod głowicą!!!
: wt wrz 28, 2004 11:19
autor: Zenith
ja bym najpierw zprawdził termostat a pózniej w jakim jest stan oleju(kolor i stan)
: wt wrz 28, 2004 11:38
autor: czarnyjk
Olej jest w jak ok niedawno byl wymieniany i nie zmienia koloru. Nie zaowazylem rowniez by plyn dostawal sie do oleju nigdzie nie zaobserwowalem osadu. W sumie nie jestem pewien ale czy jak by byla nieszczelnosc pod glowica, to poziom plynu powinien sie podnosic od razu po uruchomieniu silnika, a tak sie nie dzieje.
: wt wrz 28, 2004 11:51
autor: bandit
powiem tak; pierwsze dwa objawy że nadszedł kres uszczelki pod głowicą to właśnie wybijanie płynu do zbiorniczka i brak ogrzewania. do oleju nie musi się od razu dostawać w takich ilościach żeby to było widać
pozdro
: wt wrz 28, 2004 12:27
autor: Groszek
Z tą uszczelką to bym odrazu czarnego scenariusza nie pisał ale jest tak że są takie objawy jak piszesz.
Sprawdż:
- czy leci biały dymek w róże ( oznacza to że woda dostaje się do cylindra )
- czy w zbiorniczku wyrównawczym są slady ( białej śmietany)
- czy w oleju nie robi się (smietanka) czyli woda + olej
Jak tego nie będzie = 95% termostat się zawiesza
: wt wrz 28, 2004 12:39
autor: czarnyjk
objaw I wystapil lecz w tej chwili ustapil, pozostale objawy nie mialy miejsca. Czy wystapienie bialego dymu moze byc spowodowane jeszcze jakimis innymi czynnikami ???
: wt wrz 28, 2004 12:52
autor: Groszek
Zły skład mieszanki paliwowej, świece do

, albo złe spalanie wina swiecy.
Ale biały dymek ma prawo lecieć na zimnym silniku. Wydaje mi się że termostat zawiesza Ci się sporadycznie
: wt wrz 28, 2004 12:58
autor: czarnyjk
Szczerze mowiac mysle ze moze cos tu psocic gaz gdyz gdy jezdze tak jak Bog przykazal na benzynce to nie leci bialy dymek.
: wt wrz 28, 2004 13:14
autor: Groszek
czarnyjk pisze:Szczerze mowiac mysle ze moze cos tu psocic gaz gdyz gdy jezdze tak jak Bog przykazal na benzynce to nie leci bialy dymek.
Może bo na gazie jest niższa temp. silnika ale jak jest ciepły to nie powinien ani na gazie ani na paliwie kopcić o ile silnik jest zdrowy.
: wt wrz 28, 2004 13:21
autor: czarnyjk
Hm wiec to by sie zgadzalo, Mam jeszcze pytanie, czy moze miec wplyw na zapowietrzanie sie ukladu chlodzenia zbiorniczek wyrownawczy, podejrzewam ze nie trzyma cisnienia.
: wt wrz 28, 2004 15:18
autor: TAZ
Na gazie to temperatura silnika jest wyższa bo gaz spala się w temperaturze o 150 stopni wyższej niż benzyna. A termostat to wymień.
: śr wrz 29, 2004 13:18
autor: czyś
Jeśli wszystko jest w normie, to układ chłodzenia sam się odpowietrza.
zacząłbym od najbardziej banalnej rzeczy - wymiany termostatu. Ewentualnie na próbę czy efekty specjalne się powtórzą można spróbować wyjąć termostat w ogóle i odpalić silnik bez termostatu - wtedy trzeba jakoś uszczelnić obudowę i oczywiście napełnić układ, silnik będzie przechłodzony, ale jeśli wydmuchało uszczelkę pod głowicą to będzie to od razu widać.