Strona 1 z 2
MK3 skrzynia, problemy z biegami
: śr paź 25, 2006 11:32
autor: kupszczelisty
Problemy są takie że nie da się normalnie wżucać biegów, trzeba po kilka razy próbowac, 1 zgrzyta, sprzegło mam hydrauliczne dopiero co wymieniłem uczczelke na tłoczku i odpowietrzyłem, wszystko fajnie działało po kilkudziesięciu kilometrach od odpowietrzenia przestały biegi wchodzić. Co trzeba wymienić żeby biegi zaczeły mi normalnie dziłać, przy drążku od biegów nie trzeba czegoś wymienić?? Może te "przewody" zmieniające biegi, nie wiem co robić, już kiedyś miałem problemy z 1 i 3 ale to spordycznie auto to 1,9 TDI 1Z 94R
: śr paź 25, 2006 11:40
autor: Chmielu
A wysprzęgla Ci do końca
Może jednak nie jest dobrze odpowietrzone
Wrzuć 1-kę, i trzymając wciśnięte sprzęgło przegazuj go delikatnie.
Jak będzie podjeżdżał do przodu mimo wciśniętego sprzęgła to znaczy, że nie wysprzęgla dobrze.
: śr paź 25, 2006 12:10
autor: kupszczelisty
OK sprawdze, a jak nie odjeżdza to gdzie dalej szukać przyczyn, sprubuje jeszcze raz odpowietrzyć sprzegło, a jak to nie pomoże to już nie wiem
: śr paź 25, 2006 12:12
autor: Chmielu
kupszczelisty pisze:sprubuje jeszcze raz odpowietrzyć sprzegło,
Najpierw sprawdź czy jest taka potrzeba (właśnie w ten sposób co napisałem).
Jeżeli jest odpowietrzone to będziemy dalej kombinować
Re: MK3 skrzynia, problemy z biegami
: śr paź 25, 2006 12:42
autor: RobertP
kupszczelisty pisze:trzeba po kilka razy próbowac, 1 zgrzyta, sprzegło mam hydrauliczne dopiero co wymieniłem uczczelke na tłoczku i odpowietrzyłem,
można deczko inaczej niż napisał
Chmielu
na wyłączonym silniku wrzuć 1, wcisnij sprzęgło i zapalaj samochód
jak na wciśniętym sprzegle przy zapalaniu będzie chciał jechać
to masz raczej źle odpowietrzone, przygotuj się na hamowanie
bo jak załapie to będzie chciał jechac
zgaś go i sprwdź jak masz odpowietrzone, masz dwa zaworki (odpowietrzniki)
do odpowietrzania, jeden przy pompce "sprzęgłowej" drugi przy wysprzęgliku
przy skrzyni, dolej płynu i odpowietrz dokładnie.
a moze przy składaniu jak zmieniałeś gumki uszkodziła się jakas nowa, albo
źle złożyłeś i zaciąga powietrze ???
nie sądzę żebyś miał problem w samej skrzyni skoro przy wymianą gumek było OK
więc sprzegło, wycisk itd. odpadają ...
przemyśl co i jak i pytaj dalej
: śr paź 25, 2006 12:45
autor: Chmielu
RobertP pisze:na wyłączonym silniku wrzuć 1, wcisnij sprzęgło i zapalaj samochód
jak na wciśniętym sprzegle przy zapalaniu będzie chciał jechać
to masz raczej źle odpowietrzone, przygotuj się na hamowanie
bo jak załapie to będzie chciał jechac
Inny sposób - ale o to samo chodzi
: śr paź 25, 2006 12:50
autor: RobertP
Chmielu pisze:Inny sposób - ale o to samo chodzi
o tak dokładnie o to samo chodziło
powiem ciekawostke (już gdzies pisałem)
mój synek (wtedy niecałe 3 latka miał) wziął klucz ode mnie bo myślałem
że dla mamy a było to w roku ubiegłym samochód był na jedynce
zapalił samochód ruszył i starnował ok 40m. płot z mocnych kształtowników
płot pięknie się położył na 3/4 jego długości, po prostu zapomiał przed ruszeniem
wcisnąć sprzegła
: śr paź 25, 2006 14:34
autor: kupszczelisty
Więc tak, nie rusza mi auto na 1 biegu nawet jak go mocno gazowałem, sprzęgło chyba dobrze odpowietrzone, bo łapie wyżej niż przed naprawą, dziś jeździłem to mam nawet biegi OK ale dalej czuje że coś się blokuje, a jak się likwiduje luzy drążka, może mam za duże luzy i to powoduje że te linki które dochodzą do skrzyni nie przesuwają do końca, ide jeszcze raz odpowietrzyć. Teraz założe wężyk kumpel wciśnie sprzęgło a ja dodatkowo pociągne, ja odpowietrzam na wysprzęgliku, nie wiem gdzie jest to drugie miejsce
: śr paź 25, 2006 22:47
autor: RobertP
kupszczelisty pisze:nie wiem gdzie jest to drugie miejsce
to drugie a raczej pierwsze powinno się odpowietrzyć jest to
jak masz wężyk gumowy w parcianej otylinie z tyłu ze zbiorniczka
płynu hamulcowego do pompki, to na końcu tej pompki powinien
być ten zaworek odpowietrzajcy, chyba masz u siebie bo raczej
nie jest podłączone to wszystko od razu do wysprzeglika
możliwe też że jedna z linek nadpękła lub nawet pękła
i jest problem z wrzuceniem biegu, po bokach tuż nad wybierakiem
jest taka biała końcówka linki, poodkręcaj i zobacz jak szarpniesz za linkę
czy nie wyjdzie z pancerza
a może przestawiło ci sie w wybieraku to wszystko i też może dlatego
biegi nie wchodzą,
pewnie odkręcałeś cały wybierak żeby zdemontować wysprzęglik ?
zdjęcia wybieraka i linek i śruby reglacyjnej (2 fot), udostępnione dzięki
BruceLee30
: czw paź 26, 2006 11:11
autor: kupszczelisty
RobertP, nie odkręcałem całego wybieraka, linki są dobre, na tej jednej lince jest regulacja, troche pomogło, na drugiej nie widziałem, za to podniosłem ten plastikowy kapsel który jest zaraz obok regulacji linki, nie wiem do czego on jest, jest lużny ale nie spada
: czw paź 26, 2006 11:32
autor: RobertP
kupszczelisty pisze:za to podniosłem ten plastikowy kapsel który jest zaraz obok regulacji linki, nie wiem do czego on jest, jest lużny ale nie spada
ten kapsel plastikowy (ta puszeczka) to czujnik świateł wstecznych,
tam nic nie rusz
: czw paź 26, 2006 12:02
autor: kupszczelisty
ten mniejszy obok, jak podniesiesz to jest otwór do środka tego automatu i zastanawia mnie czy to nie jest miejsce do smarowania
: czw lis 02, 2006 12:48
autor: RobertP
kupszczelisty pisze:ten mniejszy obok, jak podniesiesz to jest otwór do środka tego automatu i zastanawia mnie czy to nie jest miejsce do smarowania
no tak piszesz o tym co na zdjęciu poniżej, sam nie wiem,
podniosłem go także jest tam otworek ale do czego to nie wiem ...
może nam ktoś pomoże ?????
: czw lis 02, 2006 14:45
autor: kupszczelisty
możliwe ze tem jest odpowietrznik, ja tam wlałem oliwoarką olej i biegi lżej chodzą