Strona 1 z 4
: wt paź 24, 2006 20:54
autor: stonefree
Na zgaszonym silniku olej będzie juz w misie z wyjątkiem tego 0,4 l w filtrze.Odkręć i zmień filtr,a na dolewkę wlej czystego świeżego oleju i gitara.
: wt paź 24, 2006 21:00
autor: vwarek
w76marko pisze:Witam wszystkich i bardzo proszę o porade
Dlaczego zakładasz nowy temat a nie kontynuujesz poprzedniego
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68843
: wt paź 24, 2006 21:25
autor: vwarek
w76marko pisze:czy mineralne oleje można mieszać ?
Tak ale muszą mieć te same właściwości.
: wt paź 24, 2006 22:05
autor: Atomic10
Tak jak koeledzy napisali jeśli wszystkie czujniki sa OK to wina mzoe leżec po stronie filtra oleju. Te firmy filtron powodowały w wielu przypadkach takie usterki. Co do samej wymiany to przeprowadz ja na zimnym silniku zmien filtr a nastepnie dolej oleju najwazniejsze zeby było to olej minerlany. Jesli olej wymieniał Ci warsztat to warto podjechac i zapytac sie jakiego oleju uzywaja.
Pozdrawiam
: śr paź 25, 2006 10:24
autor: Jarecki26
aż sprawdzę u siebie. mi coś takiego zdarzyło się kilka razy. po ostrej jeździe ile fabryka dała przez dłuższą chwilę, kiedy zwalniałem też zaczynała migać kontrolka i pojawiał się sygnał. po zatrzymaniu sie i odczekaniu chwili można było jazdę kontynuować. jak spytałem o to mechanika to powiedział że czasem tak jest i nie ma czym się przejmować. ale w takim razie sprawdze co mam za filtr. pytanie tylko jeszcze jakie czujniki ewentualnie sprawdzić ??
: śr paź 25, 2006 10:30
autor: RobertP
Jarecki26 pisze:aż sprawdzę u siebie. mi coś takiego zdarzyło się kilka razy. po ostrej jeździe ile fabryka dała przez dłuższą chwilę, kiedy zwalniałem też zaczynała migać kontrolka i pojawiał się sygnał. po zatrzymaniu sie i odczekaniu chwili można było jazdę kontynuować. jak spytałem o to mechanika to powiedział że czasem tak jest i nie ma czym się przejmować. ale w takim razie sprawdze co mam za filtr. pytanie tylko jeszcze jakie czujniki ewentualnie sprawdzić ??
często tak jest a jest własnie tak w takich przypadkach że olej mocno się nagrzewa
a tym samym rozrzedza i mimo sprawności silnika zaczynają się cyrki
często przyczyną są filtry, nie wyrabiające się czujniki (bo oleje nie spełniają norm),
i wreszcie za niski poziom oleju, często więc przy dość niewyczuwalnie pod nogą
czy okiem zużytych silnikach wlewano bardzo dobrej jakości minerala, dawano dobry
filtr i pomagało, a czasami był i problem z zapachanymi smokami i czasami
nawet z panewkami w silnikach
[ Dodano: Sro Paź 25, 2006 10:32 ]
w76marko pisze:Są dwa czarny i jeszcze jakiś , nie pamiętam koloru ... w każdym razie różnią się kolorystyką ... nie pomylić !
czarny i biały
: śr paź 25, 2006 13:02
autor: sfiq
awaryjnie sprawdz tez cisnienie pompy oleju
, bo mialem podobny przypadek w golfie 1.6 ciotki
i okazalo sie ze to pompa oleju byla wadliwa mimo ze auto chodzilo dobrze ale silnik przez ten czas troche oberwal
: śr paź 25, 2006 13:10
autor: RobertP
sfiq pisze:awaryjnie sprawdz tez cisnienie pompy oleju
to może opisz dokładnie jak się to robi
: śr paź 25, 2006 14:02
autor: marcin.r
Witam.
Gdyby u mnie po remoncie silnika zaczęła się palić dioda ciśnienia oleju zgłosiłbym się do mechanika, który wykonywał remont, z reklamacją.
: śr paź 25, 2006 16:33
autor: sfiq
wnioskuje z pytania ze sam tego nie zrobisz a wiec udaj sie do mechanika i po sprawie