Strona 1 z 1

[mkII] zaparowane szyby

: pn paź 23, 2006 14:24
autor: mosquitosound
witam
czytałem troche na forum o chodzeniu itp. idoczytałem się że jesli szyby parują to nagrzewnica jest walnieta.
czy kiedy nagrzewnica jest parowanie objawia sie po kazdej nocy? czy tylko niekiedy
u mnie jest tak:
szybki parują czasem, tak jak np ostatnio było pare chlodnych nocek i wtedy parowały a teraz nie parują, albo w zimie ale też nie zawsze bo objawiało sie to w zależności od temperatury i wilgotności powietrza.
mam instalację gazową, czasami dolewam płynu do zbiorniczka bo ubywa, ale nie wiem czy z powodu instalacji, ogrzewanie jest sprawne,czy to co napisałem czyli te parowanie szyb, i ubytki w płynie chlodzącym, mogą być przyczyną zepsutej nagrzewnicy.
czy ubytki mogą być spowodowane czymś innym a takie parowanie szyb zdaza sie kazdemui z moją nagrzewnicą jest wszystko ok???
dużo pytań jak na jeden temat ale chciałbym to wszystko sie dowiedzieć

: pn paź 23, 2006 14:34
autor: dziejo
jezel masz zaparowane po nocy- to oznaka tego że masz wilgoc wewnątrz auta
mosquitosound pisze:czy to co napisałem czyli te parowanie szyb, i ubytki w płynie chlodzącym, mogą być przyczyną zepsutej nagrzewnicy
tak ,oczywiście to moga być objawy rabniętej nagrzewnicywszystkie znaki na niebie wskazuja ze gromadzi ci sie wilgoc

: pn paź 23, 2006 14:38
autor: mosquitosound
dodam ze zadnych oznak mokrego wnętrza nie ma a szyby nie soą zawsze zaparowane.
czyli wychodzi na to ze szyby nie powinny wogóle parować

[ Dodano: Pon Paź 23, 2006 14:39 ]
a jeśli już parują czasem to powili trzeba bedzie nagrzewnice wymieniać tym bardziej ze są ubytki płynu

: pn paź 23, 2006 14:43
autor: wegi
Jeśli ta para na przedniej szybie jest tłusta to może być uszkodzon anagrzewnica (opary płynu dostają sie w kanały nawiewu) ale jeśli to tylko woda to tak jak wyżej : wilgoć w aucie

: pn paź 23, 2006 14:44
autor: dziejo
czyli wychodzi na to ze szyby nie powinny wogóle parować
owszem moga parowac ale wtedy kiedy jest parę osób w aucie , podczas deszczu , dużej wilgotności powietrza , ale poto jest wentylator (nawiew ) aby zlikwidowac parowanie szyb !!

: pn paź 23, 2006 14:48
autor: mosquitosound
a jak jeszcze można sie upewnic na 100% ze to nagrzewnica jesli teraz mam wode w układzie i nie jestem w stanie wyczuc po zpach ani po tłustej szybi

[ Dodano: Pon Paź 23, 2006 14:48 ]
a jak jeszcze można sie upewnic na 100% ze to nagrzewnica jesli teraz mam wode w układzie i nie jestem w stanie wyczuc po zpach ani po tłustej szybie

: pn paź 23, 2006 16:47
autor: PAWEL89
poprostu odłącz ją przy silniku odłącz wszystkie rurki i wtedy sprawdzisz jeśli płyn nie będzie ubywał to nagrzewnica 110% Sprawdź jeszcze dobrze dywaniki przy konsoli środkowej, przy nogach może tam jednak wycieka ci płyn sprawdzić nie zaszkodzi Powodzenia

: wt paź 24, 2006 07:35
autor: mosquitosound
wczoraj sprawdzałem te dywaniki i nic nie wygląda na to żeby miało coś tam wyciekać, ale jeszcze odłączę nagrzewnice i sie zobaczy

[ Dodano: Wto Paź 24, 2006 08:27 ]
dziejo pisze:
czyli wychodzi na to ze szyby nie powinny wogóle parować
owszem moga parowac ale wtedy kiedy jest parę osób w aucie , podczas deszczu , dużej wilgotności powietrza , ale poto jest wentylator (nawiew ) aby zlikwidowac parowanie szyb !!
przy sprawnej nagrzewnicy szyby mają prawo zaparować od różnych czynników ale wentylator włączam i powinny odparować- u mnie tak jest,

przy niesprawnej nagrzewnicy dmuchawa da rade czy szyby bedą cały czas parować podczas jazdy

u mnie gdzieś płyn ucieka, dywniky sprawdzałem nie sa mokre, szyby odparują i jest ok

: wt paź 24, 2006 10:06
autor: PAWEL89
Szyby odpawują jak włączysz wentylator nawet na odłączonej nagrzewnicy bo to nie zależy od tego tylko od obiegu powietrza jeśli nie masz tłustej szyby to szukaj może jakiś przewód albo zbiorniczek pęknięty

: wt paź 24, 2006 10:08
autor: mosquitosound
chodzi mi o to czy gdy nagrzewnica cieknie to czy szyby cały czas parują nawet wtedy gdy włączysz wentylator

: wt paź 24, 2006 10:16
autor: PAWEL89
wtedy szyba nie paruje tylko pokrywa się takim tłustym nalotem którego ciężko się pozbyć

: wt paź 24, 2006 10:31
autor: mosquitosound
teraz jezdze na wodzie bo robiłem silnik w wakacje wiec chwilowo wlalem wode teraz bede wymieniac ale wczesniej wogóle nie miałem takich objawów wiec to chyba nie nagrzewnica, to gdzie może ubywać płynu, dodam ze z sporo go ubywa

: wt paź 24, 2006 16:21
autor: dziejo
mosquitosound pisze:to gdzie może ubywać płynu, dodam ze z sporo go ubywa
wiesz z tym ubytkiem wody moze byc tak że : gdziues na łączeniu węży nie koniecznie moze to byc związek z parowaniem szyb ) a raczej napewno nie !!!! jezeli masz wodę w układzie pod wpływem wysokiej temperatury woda bardzo szybko odparowuje tym bardziej tam gdzie jest łaczenie z korpusem silnika, po odparowaniu wody nie widać tego wycieku ponieważ układ jest ciśnienieowy(p[od wpływem wysokiej temp wycieka ) a jesli ostygnie to nie. co innego jesli układ zalany jest płynem wtedy na łaczeniach widać jeśli jest nieszczelny swego rodzaju nalot (proszek)

: śr paź 25, 2006 14:36
autor: mosquitosound
szyba u mnie nie jest tłusta, wcześniej przed remontem miałem płyn i też nie była tłusta, dywaniki suchę, wiec wczoraj wsypałem kwasek cytrynowy do zbiorniczka pojeździłem troche i spuścilem tą wode i jeszcze raz zalałem wodę, a dzisiaj wymieniam termostat (kupiłem whlera)+nowy korek od zbiorniczka +oring pod obudowe pompy wody która jest przykrecana do bloku(jak robiłem silnik śruby były poluzowane i rozszczelnilo się a ja to skreciłem tak i może przez to cieknąć)+płyn do-35
wahler-35zł,
oring pod pompe wody-1zł,
korek zbiorniczka-10zł,
płyn 6lx6zł
suma=82
po tych zabiegach może się okaże ze wszystko w porządku bedzie.
mam taką nadzieję ze korek był do d... .