[MK II] Problemy z akumulatorem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

PAWEL89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn cze 05, 2006 21:32
Lokalizacja: Biskupiec NOL...
Kontakt:

[MK II] Problemy z akumulatorem

Post autor: PAWEL89 » ndz paź 22, 2006 19:10

Od kilku dni mam problem z moim aku bardzo szybko się wyładowuje tzn. podłączam go na noc do naładowania wsadzam rano do samochodu pali odrazu ale już następnego dnia nie da rady odpalić aku siada i całą procedure z ładowaniem trzeba powtarzać. Co może być tego przyczyną??

Nie będe zakładał nowego tematu więc tu się zapytam czy to jest komp ??? znajduje się to w podszybiu od strony kierowcy może mi ktoś opisać lepiej tą "część" ??? z góry dzięki :okej:
Obrazek



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz paź 22, 2006 19:18

Ile czasu ma to aku? Jesli jezdziles sporo na krotkich odcinkach to aku nie ma sie jak naladowac. Moze alternator lub regulator szwankuje?

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

PAWEL89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn cze 05, 2006 21:32
Lokalizacja: Biskupiec NOL...
Kontakt:

Post autor: PAWEL89 » ndz paź 22, 2006 19:28

ale bez przesady nie po 24 godzinach ledwo dzień trzyma to chyba troche zamało aku ma około 3 lat


[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz paź 22, 2006 19:28

Zmierz ładowanie, jeśli jest dobre to raczej bateria już do wymiany.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz paź 22, 2006 19:38

Pomiar napięcia ładowanie, i pomiar prądu pobieranego na pstoju. Być może masz jakieś "kradzieże".
To na podszybiu to ECU, inaczej komp.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz paź 22, 2006 19:45

PAWEL89 pisze:ale bez przesady nie po 24 godzinach ledwo dzień trzyma to chyba troche zamało aku ma około 3 lat
3 lata i chyba bateria do wymiany.. jak pisalem wczesniej - jesli czesto jezdzisz na krotkich odcinkach zywotnosc aku spada.. Aby aku sie naladowal podczas jazdy potrzeba ok 40km ciaglej jazdy inaczej jest niedoladowany i szybko pada..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz paź 22, 2006 22:06

Moim zdaniem albo ładowanie do bani, albo na postoju coś ciągnie prąd - zmierz napięcie na aku podczas pracy silnika - 13,7V - 14,4V - mniej więcej taki zakres powinien być (nie jestem pewien, jak ktoś wie lepiej to niech mnie poprawi). Aby zmierzyć pobór prądu na postoju - odłącz klemę + od aku i podłącz amperomierz. Powinien być jakiś bardzo mały pobór prądu (no bo przecież zegarek musi być zasilony i ewentualnie alarm, czasami też radio troche bierze). Tylko nie odpalaj przypadkiem silnika przy podłączonym amperomierzu, można uszkodzić elektrykę.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Dragon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: Dragon » ndz paź 22, 2006 22:34

Albo aku z jakieś przyczyny się kończy (za szybko jak na 3 lata)albo coś gdzieś coś ciągnie prąd. W moim przypadku było kiedyś tak że kabelek wzbudzający alternator zwierał z kablem zasilającym min aku z alternatora. Poprzedni właścisiel zaizolował owe kable razem i po jakmś czasie się one "połączyły". Proponuję wyłączyć wszystko co się da i amperomierzem sprawdzić czy coś nie pobiera prądu. Jeśli momo wszystko pobór jest to szukaj co wyjmując pokolei bezpieczniki. Powodzenia!


Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 288 gości