Strona 1 z 1

[mk3 gt ] problem z zimnym silnikiem (obroty i czarny dym)

: sob paź 21, 2006 22:17
autor: GUCCIO
Witam, mam pytanko dzisiaj rano odpalam samochód czekam aż się trochę nagrzeje a tu on zaczyna się dławić. Zaczęły spadać obroty i to tak do 5 tyś. Więc ja do samochodu i but na pedał gazu a on mi się dławi. Posiadam gaz w samochodzie, ale odpalałem go na paliwie. Przełącza mi się na gaz dopiero jak prze krocze 1800 Obr/min., Co zauważyłem, że leci mi czarny dym z rury jak odpalam na paliwie, jak już się nagrzeje samochód to nie leci. Koledzy, co to może być czy to nie jest czasem zbyt bogata mieszanka paliwa na ssaniu. Co mam sprawdzić? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pomoc. Pozdrawiam

: sob paź 21, 2006 22:31
autor: stonefree
Na VAGa ?

: sob paź 21, 2006 22:40
autor: GUCCIO
ja na vagu moge sprawdzić tylko sterownik abs no chyba że złego programu używam.

: sob paź 21, 2006 23:46
autor: marek2907
na mój gust za bogata mieszanka, moze komp łapie błędy z winy gazu najczęsciej jest to spowodowane zła emulacją sondy lambda. jeśli na gazie nie kopci rury gdy jest zimny stawiam na emulację sondy lambda (trza się do gazowników udać niech poprawią to co spartaczyli)

: sob paź 21, 2006 23:57
autor: Jacenty85
sonda nie pracuje przy zimnym silniku!!!!Na 80%czujnijk temperatury wody Ci siadł. Miałem podobne objawy. Po prostu można dziada wyciagnąć i zbadać omomierzem.Pewnie masz tak ze na około 15 sekund po odpaleniu jest ok a póxniej obroty lecą na łeb na szyje w dół i auto się dławi przy dodaniu gazu. Po porstu czujnik temperatury kiedy powiedzmy nieco trywialnie wyczuje minimalne podgrzanie wody podaje w tym momencie za niski opór do komputera i zaczynają się problemy. Oczywiscie nie mówie że na 100% bo zawsze może byc mnóstwo innych cudów.niemniej jednak jest to dosć prawdopodobne

: ndz paź 22, 2006 10:27
autor: stonefree
Jacenty85 pisze:można dziada wyciagnąć i zbadać omomierzem
nie mozna bez wyjmowania?