Strona 1 z 1

mk3 ABF Skrzynia problem

: sob paź 21, 2006 21:31
autor: imp
witam...dziś pojawił mi się problem ze skrzynią biegów...najpierw ..zaczołem mieć problemy z 1 i 5....coraz ciężej wchodziły aż wkoncu przestały....potem tak samo było z 2 ....tylko 3 i 4 ..chodziły ok....odstawiłem samochód....na 15 min..po 15 minutach wszytko wróciło do normy...po jakimś czasie jazdy znów problem sie pojawił ....co to może być??? rozdaje punkty

ps na forum znalazłem podobny problem ...
cyt...
raf2234
Mały gagatek
Auto: Golf 3 GT Specjal
Silnik: 1.8 ABS


Wysłany: Pią Kwi 07, 2006 07:53
U mnie ciezko wchodziły biegi. Ale problem byl w oporach na mechanizmie zmiany biegów. Powyrabiały sie tulejki prowadzace. Przy ruchu dzwigni biegow (na 1,2 i 5 bieg) byl slyszalny pisk - jakby cos tarlo o gume. Doraznie popsikalem mechanizm widoczny od strony komory silnika WD40. Biegi wchodza lekutko ale widac, ze powyrabialy sie ciegna i sa duze luzy na mechanizmie. Niestety dostep jest do tego mechanizmu nieciekawy i robota z wymiana raczej na pol/caly dzionek...
Czy ktos to z Was wymieniał cos w mechanizmie zmiany biegów? Trudno jest wyregolowac uklad? Czy lepiej sie nie dotykać?

: sob paź 21, 2006 22:04
autor: ziolo115
a moim zdanie na to moze miec wpływ temperatura oleju w skrzyni biegów. problem polega na tym ze gęstośc oleju w skrzyni ma decydujący wpływ na prace skrzyni a jesli jest gorący to robi sie za żadki i stąd mogą sie pojawiac problemy z wbiciem biegu a po odstawieniu samochodu na jakis czas olej przestyga i jest juz lepiej. to samo moze być jesli jego poziom jest nieprawidłowy... więc na początek KONTROLA ILOSCI OLEJU:) Pozdrawiam

: sob paź 21, 2006 22:30
autor: imp
jak skontrolować ilość??

: sob paź 21, 2006 22:36
autor: piotrjamrozek
z boku skrzyni jest sruba na duzy imbus. po odkreceniu sruby olej musi byc na jej poziomie. ja juz wymienilem olej i nie bylo poprawy. mysle ze to wyrobione laczniki miedzy lewarkiem i skrzynia ja mialem problemy z trojka. na razie podregulowalem i jest ok ale wkrotce wymienie tulejki od wodzikow.

: sob paź 21, 2006 22:39
autor: imp
dobrze...ale..jaki olej ...jak go wlac??..czy stary usunąć?? jak regulować na wodzikach??

: sob paź 21, 2006 22:46
autor: ziolo115
olej 75W/90 z tego co mi iwadomo a nazwy nie powtórze musisz dokładnie domagać sie w skepie oryginalnego oleju do skrzyń lanego przez VW bo jak nalejesz cos dziadoskiego to mozesz sobie pogorszyc tylko sprawe

: sob paź 21, 2006 22:53
autor: piotrjamrozek
parametrow oleju ani nazwy ci nie podam. gdzies na forum pisali ze jak sie zaleje gestszy to sie poprawia sprawa z wlaczaniem biegow, ale u mnie sie nie sprawdzilo. poza tym generalnie sie nie wymienia oleju w skrzyni ( instrukcja vw).

ja regulowalem tak ze popuszczalem taka srube na ramieniu wodzika przy skrzyni, przestawialem o milimetr, dokrecalem i sprawdzalem czy latwiej wchodza biegi az uzyskalem optimum.

dokladnie to nie opisze bo dawno to robilem. zdaje sie ze reguluje sie w dwoch pozycjach:

ruch lewarkiem prawo lewo
i przod tyl

: sob paź 21, 2006 23:05
autor: eidos
olej do skrzyni biegów tylko syntetyczny na 100%, zalejesz mineralnym a biegów zima nie wrzocisz!!!
75W/90 syntetyk najlepiej gl4 ale gl4/5 tez jest dobry. do skrzyni wchodzi ok. 2l

: ndz paź 22, 2006 08:07
autor: ck