Strona 1 z 1

[mk3] 97' Niedziałające kierunkowskazy

: sob paź 21, 2006 15:14
autor: andrew01
Witam wszystkich serdecznie,

Jestem tu od niedawna lecz wielokrotnie znajdowałem cenne wskazówki dotyczące naszych kochanych golfików :). Czas jednak nadszedł aby poprosić Was o pomoc.

Tak jak w temacie chodzi o kierunkowskazy. Jadę sobie dłuższy czas, wjeżdzam do miasta i jakież było moje zdziwienie gdy włączam kierunki a tu nic. Na postoju rozruszałem całą manetke góra - dół, powłączałem awaryjki i zaczęło działać - jak się okazało pewnie przez przypadek. Teraz nie działają w ogóle. Ani kierunkowskazy ani awaryjne. Myślałem że winny jest przerywacz gdyż słychać jak styki pracują ale kierunki już nie, więc rozebrałem go i przeczyściłem styki, które faktycznie do najczystrzych nie należały - niestety nic to nie pomogło.

Jeżeli natomiast załączam alarm to kierunkowskazy działają - czyli od progu - gdzie wpinałem się z kierunkami do samych kierunków wraz z żarówkami wszytsko jest w porządku. Do przywacza też sygnał od manetki jak i włącznika awaryjnych dochodzi więc sądze że tu też nie ma winnego. Wygląda na to jakby coś za przerywaczem - chyba że on sam jest jednak uszkodzony (jest tam mały układzik 8pin, kilka rezystorów, dioda, tranzystor, cewka - nic nie widać żeby było nadpalone).

Może przejdę do sedna - chodzi mi o to jak w najprostrzy sposób wykluczyć bądź upewnić się co do winy przerywacza (nie mam za bardzo w tej chwili żadnego pod reką na podmianę) - chciałbym jakoś sprawdzić czy za przerywaczem wszystko jest w porządku - tylko za bardzo nie wiem jak. Lub też może jakieś inne pomysły by się pojawiły co się mogło stać.

Co do samego przerywacza to znajduja się na nim następujące oznaczenia:
Hella
TB 64
DOT
4DM003360-00
(4DM004420-04)
(A) 71424

Z góry dziekuję za wszelką pomoc.
Pozdrawiam
Andrzej

: sob paź 21, 2006 17:06
autor: jaszczur
andrew01, proponuję ci porawić luty w tym przerywaczu,ja co prawda takie coś robiłem w mazdzie u kolegi i pomogło

: sob paź 21, 2006 18:53
autor: Paweł Marek
Włącznik awaryjnych jest powiązany z kierunkami i gdzieś tam pod nim masz styki wypalone, może uda się zreanimować ale trzeba to rozebrać. Dlatego zadziałało ci po włączeniu awaryjnych bo jeszcze na tą chwilę załapał styk .

[ Dodano: Sob Paź 21, 2006 6:59 pm ]
Jak sprawdzić przerywacz?
masa na styk 31, plus na 49, do 49a podłączasz zarówkę od reflektora ok 50-60W a jej drugi styk do masy. Ma migać.

[mk3] 97' Niedziałające kierunkowskazy

: ndz paź 22, 2006 13:59
autor: andrew01
Witam,

Dziękuję za odpowiedzi, sytuacja wygląda następująco:

Jeszcze raz dokładnie obejrzałem płytkę drukowaną i okazało się że lut od miedzianego bodajże korpusu cewki jest pęknięty w koło, to by tłumaczyło czemu chwilowo jeszcze działało do momentu przepalenia lutu dookoła. Lutownica, troszkę cyny - potem sprawdziłem sam przerywacz - zadziałało, zamontowałem i jak narazie kierunkowskazy działają bez zarzutu.

Tak, że jeszcze raz dziękuję za wskazówki i pomoc.

Pozdrawiam
Andrzej

: wt lip 20, 2010 14:13
autor: Mako
odgrzewam kotleta ;)
dzisiaj wyjechałem w miasto wszystko ok nagle włączam kierunkowskazy a tu zonk a ni w lewo w prawo awaryjne też nic, zatrzymałem się na poboczu i zaczeły działać, możecie mi powiedzieć gdzie jest ten przerywacz tak dokładnie ? bo nie mam zielonego pojęcia gdzie go szukać może ma ktoś fotke ? :P to przekaźnik ? wyjełem bezpiecznik 21 zresetowało mi się włożyłem i narazie działa hmm a żeby manetki wyjąć to trzeba kierownicę najpierw zdjąć ?
Pozdrawiam



albo ktoś może podpowie co może być nie tak ? :/
szukałem w skrzynce bezpieczników przekaźnika 21 ale nie znalazłem :/ Poproszę o pomoc koledzy :)