Strona 1 z 1

[MK2] Skrzynia biegów

: sob paź 21, 2006 14:46
autor: Panter
witam. tak jak w temacie nie chca wskakiwac biegi np jadac na 1 (jesli uda sie wrzycic bo czasami wchodzi wsteczny albo na odwrot) bardzo siezko sie wrzuca 2 praktycznie caly czas wchodzi z 1 na 4 i albo zaczyna zgrzytac albo trzeba z calej sily zeby weszla 2 . nie wiecie co tu jest grane? podejzewam ze problem tkwi w tej przejsciowce od drazka zmiany biegow do skrzyni tam jest jakas taka jak by kulka i na nia zalozona jest guma i na tym luzy sa. prosze o pomoc.

: sob paź 21, 2006 15:32
autor: Panter
no wlasnie o te łaczniki chodzi chyba... nie wiesz gdzie to mozna dostac ? i jak to sie fachowo nazywa ,apropo poduszek skrzyni to raczej odpada, i i jeszcze przegladam inne tematy to olej tez byl wymieniany i jest nówka, co prawda nie wiem co z tym wspulnego ma olej no ale .. :)
a i jeszcze jedno pytanie jak je rozberac ? trzeba kanału do tego czy da sie od góry i jak da sie to jak ?

: sob paź 21, 2006 17:48
autor: Panter
aha.. no ale jeszcze poczekam moze ktos kto to juz robil by mogl cos podpowiedziec na ten temat

Re: Skrzynia biegów MK2

: sob paź 21, 2006 18:13
autor: RobertP
Panter pisze:podejzewam ze problem tkwi w tej przejsciowce od drazka zmiany biegow do skrzyni tam jest jakas taka jak by kulka i na nia zalozona jest guma i na tym luzy sa.
tą kulkę nazywaja też potocznie jabłkiem
może juz masz tak duże luzy że nie chce wchodzić albo calość źle przykręcona
za mocno w lewo, a robił mi tomechanik nba podnosniku ja siedziałem w środku
a on tak kręcił i kazał mi sprawdzać i mowił że się przesunęło, tak własnie
miałem dawno w swoim mk1

: sob paź 21, 2006 19:52
autor: Panter
a mozliwe ze ona sie obluzowala na śrubie ?? i wogole od gory sie ja wykreca? czy od dołu ?

: ndz paź 22, 2006 03:44
autor: RobertP
Panter pisze:czy od dołu ?
tak od dołu

: ndz paź 22, 2006 10:42
autor: Panter
RobertP a wiesz moze jaki klucz ? i czy ciezko sie dostac do tego? trzeba kanału?

: ndz paź 22, 2006 15:46
autor: RobertP
Panter pisze:RobertP a wiesz moze jaki klucz ? i czy ciezko sie dostac do tego? trzeba kanału?
nie jest cieżko dostać sie do tego ....,
nie pamietam ale to chyba albo był klucz 10 lub 13,
ale glowy nie dam uciąć nie pamietam, wtedy mechanior
siedział pod spodem a ja w autku i on kręcił a ja na górze
sprawdzałem czy biegi wszystkie są i czy dobrze wchodzą
tylko przypominam to było w mk1 nie wiem jak jest w mk2
ale chyba tak samo, chociaż nie mam pewności
bo w mk3 czy pasku b3 z góry się odkręca cztery śruby
kluczem nr 10 i opada "obudowa" i wtedy jest dostep do
tego mechanizmu od wajchyb od biegów