Strona 1 z 2

[Vento] 1.8 ABS - niedostatek mocy ?

: pt paź 20, 2006 23:08
autor: vw_vw
Witam
Jak go kupiłem dwa lata temu to było tak samo, nic się nie pogorszyło i nic się nie polepszyło. Zarówno na benzynie jak i na gazie chodzi mułowato (na gazie to już wogóle żółw)
Żeby wyprzedzić TIRa to muszę to odpowiednio zaplanować bo strach wyprzedzać. Na benzie sprint od 0-100km/h robi w jakieś 18sek - to najmniej ile udało mi się wydusić w dwie osoby (ja i pasażer)

Wymienione zostało praktycznie wszystko w tym czasie:
- kable WN
- świece NGK
- wszystkie filtry
- palec z kopółką
- czujnik temp.

i dalej nic nowego :kac:

Kumpel ostatnio sprowadził Mk3 1.8 75KM i widzę że moje 90KM zostaje daleko w tyle :goof:
Nie wiem już co o tym myśleć.
Czy to różnica w wadze obu aut?
Czy może rozmiar kół (u mnie 195/60/R15) ?
Czy może zapchany katalizator (czy można to jakoś zbadać np na kompie) bo mechanik dziś mi robił wydech i zaglądał do niego i mówi że raczej wszystko z nim ok)


Chłopaki pomóżcie mi normalnie jeździć :panna:

: pt paź 20, 2006 23:16
autor: stonefree
Na VAGa z nim

: sob paź 21, 2006 00:46
autor: maryjan112
A toczy się lekko?
Na prostej drodze toczące się autko powinno stopniowo i płynnie wytracać prędkość aż do zatrzymania. czasami gdy hamulce do końca nie puszczają to auto w końcowej fazie toczenia zamiast przekulać się jeszcze z metr gwałtownie się zatrzymuje.
Nie zaszkodzi sprawdzić,choć wydaje mi się że aby hamulce mogły tak bardzo wpłynąć na osiągi to pewnie po przejechaniu dłuższego kawałka coś zaczęloby sie kopcić.

Pozdrawiam

: sob paź 21, 2006 08:07
autor: marek2907
dawaj go na Vaga mój 1,8 ABS beezproblemowo wyprzedza na piątce a 1,8 AAM (75Km) to tylko wącha smród moich spalin. 1,8 ABS powinien rozpędzać się do 100km/h w około 11-12 sekund może masz przestawiony rozrząd :crazy: (bez wagaię nieobędzie)

: sob paź 21, 2006 11:39
autor: mamix4
Ja kupiłem takigo muła ,i walczyłem z nim i udało się.Zacznij od sprawdzenia rozrządu(u mnie był przestawiony o jeden ząbek) następnie podstawa gumowa aparatu wtryskowego(była dziurawa i łapała lewe powietrze) ,no i oczywiście ustawienie zapłonu.Powodzenia!

o właśnie

: sob paź 21, 2006 11:50
autor: vw_vw
uszczelkę wczoraj zmieniłem pod przepustnicą (i faktycznie była dziurawa i klejona silikonem - teraz jest nowa) i dalej to samo.

rozrząd też jest ok - robił go najlepszy spec w mieście i nie ma bata na niego

i teraz faktycznie został mi zapłon (trzeba będzie poszukać kogoś z lampą - niech zrobi co do niego należy)
Czy faktycznie mogą być takie straty na wydajności przez zapłon?

: sob paź 21, 2006 11:56
autor: Paweł Marek
vw_vw pisze:i teraz faktycznie został mi zapłon
trochę wątpię, zapłonem troszke poprawisz ale nie za dużo, chyba że jest teraz źle ustawiony. Nie m,asz czasem dziwnych modyfikacji w dolocie zrobionych przez gazowników? Chodzi mi o zablkowoaną klapkę pod filtrem, przysłonięte otwory wlotowe do filtra itp?

: sob paź 21, 2006 12:39
autor: Martino81
Też mam problem z ABSem. Mam też MK2 1.6 i wydaje mi sie że w sprzyjających warunach był by szybszy. Zauważyłem że mój ABS nieźle się zbiera na autostradzie np. przy 120 na 5 biegu daję podłogę i idzie jak złoto a po mieście kiszka tyle tylko że ciągnie od niskich obrotach jak diesel ale to pewnie zasługa pojemności i momentu. Pozdro

w sprawie dolotu

: sob paź 21, 2006 12:54
autor: vw_vw
[quote="Paweł Marek"][quote="vw_vw"]i teraz faktycznie został mi zapłon[/quote]
trochę wątpię, zapłonem troszke poprawisz ale nie za dużo, chyba że jest teraz źle ustawiony. Nie m,asz czasem dziwnych modyfikacji w dolocie zrobionych przez gazowników? Chodzi mi o zablkowoaną klapkę pod filtrem, przysłonięte otwory wlotowe do filtra itp?[/quote]

Dolot do obudowy filtra faktycznie mam ułamany (fabrycznie idzie z dołu pod zderzakiem)
Klapka raczej nie jest modyfikowana. Ale jeszcze dokładnie rzucę na to okiem.

: sob paź 21, 2006 15:11
autor: mamix4
Zostaje jeszcze sprawdzenie ciśnienia na zaworach.

: sob paź 21, 2006 20:33
autor: Marcins237
Ja bym sprawdził czy czujnik halla jest sprawny i palec w rozdzielaczu zpłonu.... ja miałem podobne objawy w moim mk3 po naprawie hulał jak dawniej.Proponował bym najpierw VaG tam wyjaśni sie wszystko.

: sob paź 21, 2006 20:39
autor: Paweł Marek
vw_vw pisze:fabrycznie idzie z dołu pod zderzakiem
raczej z błotnika

hmm

: ndz paź 22, 2006 19:43
autor: vw_vw
a co powiecie na sondę - jeśli jest walnięta to też może tak mulić?
Zauważyłem też że wskazówka od paliwa leci w miarę szybko i nawet jak stoi się z tyłu na rozgrzanym silniku to czuć dość mocno zapach benzy.

PS jutro zamawiam interfejs (koszt taki jak jednego badania, a starczy mi na dłużej) brać na max232 ?

: ndz paź 22, 2006 20:24
autor: marek2907
jeśli na ciepłym czuc paliwo to obstawiam czujnik temperatury (może wysyłać zły sygnał do kompa i trochę "przylewac" silnik