Strona 1 z 1

[mkII] Nie chciał odpalić :(

: pn lut 07, 2005 10:24
autor: MaSa_Golf
Mój Golfik Diesel nie chciał mi rano odpalic:(
Czy to normalne że przy takim mrozie nie jest możliwe odpalenie go??
Jak wychodziłem z domu było -14 stopni, a podejrzewam że w nocy był jeszcze większy mróz

Wszedłem do auta, zagrzałem świece kilka razy,nie chciał zapalić.
Próbowałem tego kilka razy aż w końcu wyczerpałem akumulator, alarm zaczął wyć i poszedłem do domu zdenerwowany :grrr:

Mam autko od niedawna, a ono mi już taką świnie podklada :>

Akumulator jest dobry, 88Ah(nie za duży?) roczny, nie miałem jeszcze problemów z odpalaniem, proszę o pomoc.

Ps. Czy spraye typu starter, które pomagają odpalić diesla działają??
I czy nie są szkodliwe dla silnika??

A tak wogóle to chciałem się przywitać :P:P :bigok:

od Quatro7: uprzejmie prosi się o precyzowanie tematów

: pn lut 07, 2005 12:49
autor: yaroz
Tez mialem tego typu problemy.Akumulator masz zeczywiscie troszke duzy.Ja w swoim mam Centre plus 62Ah.Moze ci alternator go nie ladowac.A ile tn aku ma???Moze juz stary jest??Podstawa to swiece,wtryski,pompa.Ja jeszcze musze cos z bendixem pokombinowac bo jak odpalam to gdzies go blokuje i sie zacina.Trzeba wyciagnac rozebrac i przeczyscic tulejki.No jeszcze filterek paliwa trzeba wymienic.

: pn lut 07, 2005 13:16
autor: MaSa_Golf
Aku jest w miare nowy ma około roku.
W alternatorze byl wymieniony niedawno regulator napiecia, co do ladowania i aku nie mam żadnych zastrzeżeń.

Zauważyłem że nie tylko ja miałem dzisiaj problem z odpaleniem, Punto Diesel odjechało spod bloku na holu ;)

: pn lut 07, 2005 13:17
autor: stary123
Najważniejsze jest to co lejesz do baku - jak tankujesz dowiedż się do ilu stopni ma certyfikat wystawiony przez dostawcę. Jak paliwo jest spoko, filtr paliwa jest czysy i nie zasysa do układu powietrza to powninien odpalić bez problemów.

Re: [mkII] Nie chciał odpalić :(

: pn lut 07, 2005 19:19
autor: tomekel
witam - mialem podobny problem -
za pierwszym razem - paliwo - przy większych mrozach wytraca sie parafina zatyka przewody i kaplica - sa dodatki do ON aby temu zapobiec ew juz samo paliwo zawiera w sobie trza sie na stacjii dowiedziec.
-
za drugim razem swiece żarowe - poprostu skonczyl sie ich ew jednej żywot
-
za trzecim razem ktos mi polecil :> plukanie silnika i sie rozsczelnil - takze jak przyszedl mroz pojawil problem z uruchomieniem kompresja zbyt slaba i trza krecic i krecic aby odpalil - zaczal tez kopcic i rozne inne dziwne cuda
-
przy większych mrozach mimo iż akumulator jest nowy (ew. dobry) traci z 30 % a dieselkowi trza mocnego kopa - takze troche sie pokreci i moze zdechnac :/

: pn lut 07, 2005 22:08
autor: MaSa_Golf
Jakie powinienem kupic świece żarowe (silnik JP) i ile może kosztować komplet??

Aku sie laduje w domciu, mam nadzieje że w nocy nie będzie takiego wielkiego mrozu i nie będe miał rano problemów

: pn lut 07, 2005 23:06
autor: Michael G60
Nie no aku za duży. Nie dołądowany jest. Jeśli jeździsz na krótkich dystansach, a teraz zima, żwiatła, ogrzewanie.
Instrukcja zaleca chyba 62 - ja mam 72 (DOŚĆ)!

: pn lut 07, 2005 23:15
autor: ck
Soczek pisze:Jakie powinienem kupic świece żarowe (silnik JP) i ile może kosztować komplet??

Aku sie laduje w domciu, mam nadzieje że w nocy nie będzie takiego wielkiego mrozu i nie będe miał rano problemów
Jak wymieniasz świece to najlepiej wszystkie cztery.Mi ostatnio padła na trzecim cylindrze i tylko ją wymieniłem,to się zdziwiłem,jak padła kolejna.Jak będziesz kupował świece to BERU lub BOSCH(niewiele ponad 30 zł/szt.) ewentualnie NGK(droższe) żadne ISKRY.

: pn lut 07, 2005 23:17
autor: yaroz
Ja kupilem ostatnio swiece zarowe z iskry za 14zl sztuka.