Strona 1 z 1

PO ODPALENIU NIE GAŚNIE KONTROLKA OLEJU POMÓŻCIE

: pn lut 07, 2005 08:24
autor: TUTENHAMON
Jak w temacie co może być przyczyną poza brakiem smarowania. Czyżby gdzieś elektryka jesli tak to gdzie najczęściej szwankuje. Samochód to mk 3

: pn lut 07, 2005 16:45
autor: bryszard
1.Walnięty czujnik oleju- ewentualnie sprawdż połączenie elektryczne
2. Mały pozim oleju lub brak tego oleju w silniku :otepienie:
3.Niewłaściwy olej
4.Padła pompa olejowa :grrr:
5.Walniete panewki - silnik remont :grrr:

U kolegi świecił sie olej co było spowodowane zarznieciem silnika i poprostu brak panewek na wale korbowym robi takie jaja.Panewki mają za duży luz i nie utzrymują ciśnienia ewentualnie zatkany jakiś kanał

: pn lut 07, 2005 16:49
autor: TUTENHAMON
Sprawe chyba już rozszyfrowałem zauważyłem że olej zmienił barwe na brunatna stał się rzadszy czyli dostała się woda. Jeśli woda to z chłodnicy jesli się dostała to pewnie uszczelka pod głowica trzasła.

: pn lut 07, 2005 16:52
autor: bryszard
Jeżeli kolor oleju jest kawa z mlekiem to uszczelka na 100%.Nie dobrze ale cóż jak masz środki to zrób plan głowicy koszt ok 50 zł

: pn lut 07, 2005 17:06
autor: TUTENHAMON
Mam wuja zrobi mi za darmo mimo wszystko dzieki za pomoc pozdrawiam serdecznie.

: pn lut 07, 2005 23:07
autor: miomio1
Jeżdzisz może małe odległości i wytważa się różnica temp. w silniku i dlatego masz taki olej , a jak Tobie nie ubywa płynu chłodniczego to to z uszczelką jest OK

: wt lut 08, 2005 13:01
autor: TUTENHAMON
Płynu ubyło olej zrobił się strasznie rzadki i koloru kawy z mlekiem.

: czw mar 03, 2005 12:48
autor: szampon_ziolowy
miomio1 pisze:Jeżdzisz może małe odległości i wytważa się różnica temp. w silniku i dlatego masz taki olej , a jak Tobie nie ubywa płynu chłodniczego to to z uszczelką jest OK
wiec to normalne przy krotkich odcinkach?

: czw mar 03, 2005 19:44
autor: AEM
nie do końca. Jeśli jest smarowanie i nie poszła uszczelka to musisz przejechać tak z 50 km w trasie bez gaszenia a wtedy silnik się powinien dobrze nagrzać i woda odparuje. Zaznaczam silnik musi być sprawny. A jeśli podejrzewasz że coś nie jest tak to 1. ubywa płynu w zbiorniczku 2. będzie masełko na bagnecie, na korku wlewu oleju i w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodnicy. Jeśli nie ubywa a masz kasę to wymień olej i oczywiście jego filtr.