Strona 1 z 3
[mk3 1,8 GT] Jak przyspieszyć zapłon?
: czw paź 19, 2006 23:33
autor: AndreasN1
Witam!
Chciałbym nieco przyspieszyć zapłon, tylko nie wiem czy aparatem trzeba kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy też przeciwnie? NO i kwestia zasadnicza - o ile obrócić ten rozdzielacz żeby nie przesadzić, ale żeby przyspieszyć go np o 1stopień?
Czemu chcę to zrobić - autko nie zbiera się jak jak powinno - tzn kumpel ma ten sam silnik 1,8 ABS i jego fura rwie do przodu od momenty dotknięcia gazu - u mnie natomiast jest taki dziwny efekt - jak przy holowaniu na elastycznej i rozciągliwej lince - że auto nie rwie od razu tylko rozpędza się, a potem czuć płynne pociągnięcie (nie mylić z rwaniem) - tak od 2200 obr. Na kompie pokazał 1 błąd sondy lambda - zwarcie do masy, ale to może przy zakładaniu gazu, bo po skasowaniu nie pojawiał się już.
Autko musi miec moc, bo jechalem nim bez problemu 170km/h w 2 osoby + bagaże a miałem jeszcze tyle gazu pod butem, że myślałem że i 190 poleci - choć jak sprawdziłem Vmax wg książki to 178km/h.
Nowe: świece, przewody, kopułka, olej valvoline maxLIFE 10W40, filtr powietrza, beny i oleju.
Proszę o odpowiedź i poradę co możnaby jeszcze pokombinować żeby stał się bestią
Z góry dzięki i pozdrawiam!!!!
: czw paź 19, 2006 23:41
autor: daaroo
jak przyspieszysz to obroty wzrosna. Najlatwiej poznac
A co do ustawienia zaplonu to najlepiej z lampa na ktorej ustawia sie stopien przyspieszenia zgodnie z tym co podaje fabryka.
: czw paź 19, 2006 23:46
autor: AndreasN1
daaroo pisze:jak przyspieszysz to obroty wzrosna
Dzięki
Czyli najlepiej w 2 osoby
Jak silnik się rozgrzeje to ma 800obr - to na ile mu zwiększyć? 850?
: czw paź 19, 2006 23:51
autor: vaclavo
jeśli moge to podłącze sie do tematu jak to zrobić w ABD bo też mam gaz i czytałem że dobrze mu przyspieszyć o jakieś 3 do 5* tylko to teoria a jak to technicznie wygląda??
pozdro
: czw paź 19, 2006 23:53
autor: maryjan112
Witam
Zrobisz jak chcesz ja bym tam sprawdził tylko czy zapłon jest ustawiony "podręcznikowo"i nie kombinował.
Jeśli jednak się zdecydujesz na taki krok to pamiętaj że nie szystkie silniki w MKIII mają czujnik spalania stukowego (mój 1,8 ABS np. nie ma). Musisz wtedy pilnować aby benzyna którą tankujesz miała odpowiednio oktanów.
Spalanie stukowe to nic przyjemnego dla silnika. Kiedyś przerabiałem ten temat (na szczęście w miarę szybko się zorientowałem). I co dziwne miało to miejsce przy idealnie ustawionym zapłonie w reakcji z benzyną z renomowanego Schella (pewnie jakaś trefna partia). Teraz po prostu tankuje Ultimate98 i o spalanie stukowe się nie martwie, nie jeżdże dużo więc jakoś przeboleje ciut droższe paliwko.
Pozdrawiam
: czw paź 19, 2006 23:54
autor: AndreasN1
vaclavo pisze:dobrze mu przyspieszyć o jakieś 3 do 5*
tez tak słyszałem - ale nie mam stroboskopu, chyba że na dicho pójdę wyszarpać
Znalazłem że wolne obroty w ABSie to 750-1000, w ABD 750-850, czyli przyspieszę na 850 i zobaczymy
: czw paź 19, 2006 23:57
autor: daaroo
AndreasN1 pisze:Czyli najlepiej w 2 osoby
Jak silnik się rozgrzeje to ma 800obr - to na ile mu zwiększyć? 850?
Nie wiem o ile wzrosna obroty jesli przyspieszysz o jeden stopien. Nie da sie tego wyliczyc a pozatym jeden stopien to bardzo maly ruch aparatem. Ja bym podjechal gdzies aby ustawic za pomoca lampy. Na oko to chlop umarl
Napisz skad jestes, moze ze Skarzyska ?
: pt paź 20, 2006 00:00
autor: AndreasN1
daaroo pisze:Na oko to chlop umarl
Jutro zapytam w serwisie - bo mój mechanior ma zbyt "ubogie" kompy - ponoć potrzebny jakiś lepszy do ustawienia kąta w.z.
W trapezie zapłon ustawiałem sam - ale FSO to nie VW
No i koszta inne jak coś walnie
Czy mogę coś uszkodzić gdy zapłon będzie zbyt wczesny?????
[ Dodano: 20 Paź 2006 00:07 ]
daaroo pisze:Napisz skad jestes, moze ze Skarzyska ?
Jestem z Kielc - to 120 rzutów beretem
Witaj Sąsiedzie!
Jeszcze jedno - do setki mój golfik ma (w 2 osoby) 14sek a powinien miec 12,1. Oczywiście umiem depnąc jak trzeba
Szczerze mówiąc lipa, bo jak zrobiłem trapeza to miał 14 i to gaźnikowiec...
[ Dodano: 20 Paź 2006 00:14 ]
maryjan112 pisze:ja bym tam sprawdził tylko czy zapłon jest ustawiony "podręcznikowo"i nie kombinował.
W sumie masz rację - pokręcę i nie będę wiedział czy czasem nie było dobrze - ciekaw jestem ile sobie zawołają w serwisie. Zobaczymy - jak drogo to zrobię jakieś znaki na obudowie i popróbuję. Jakby chodził tak jak golfik kumpla to bym nie kombinował
ABSy nie miały tego czujnika - chyba 2E miał
Paliwko tankuję na BP - 95ultimate
: pt paź 20, 2006 14:11
autor: vpil
Zrób tak:
Zdejmij kopułkę, wrzuć trzeci bieg, stań przed samochodem i pociągnij go do przodu obserwując w którą stronę będzie się obracał palec w aparacie zapłonowym.
Gdy to już ustalisz to zrób jakąś cechę na obudowie silnika i aparatu (będziesz zawsze mógł wrócić do pierwotnego położenia) następnie popuść śrubę mocującą aparat zapłonowy i przesuń go w kierunku przeciwnym do kierunku obrotu palca gdzieś
o 2-3mm.
Poskręcaj wszystko i jazda próbna i tak możesz się sam pobawić, a nuż trafisz że będzie OK - zawsze możesz wrócić do porzedniego ustawienia.
Powodzenia.
: pt paź 20, 2006 18:05
autor: mamix4
Mi gosciu ustawiał na lapmpie tak jak fabryka przewidywała i lipa,goferek przymulony.Pewnego dnia kolega dał mi się przejechać Vento 1,8ADZ i krew mie zalała!Zacząłem ustawiać zapłon na oko aż trafiłem coprawda obroty poszły do 850 ale jak wyrwałem z podwórka to ziemniaki można było sadzić :}
: pt paź 20, 2006 18:28
autor: djtom
do setki mój golfik ma (w 2 osoby) 14sek a powinien miec 12,1.
zmieniaj biegi z międzygazem podczas pomiaru
: pt paź 20, 2006 20:10
autor: Paweł Marek
AndreasN1 nie rób tego na oko! Lampę stroboskopową zwykłą starczy mieć. Na allegro sobie kup taką diodową za 25 złotych jak ci szkoda na mechanika.
ABS nie ma czujnika spalania stukowego, jak przesadzisz z przyśpieszeniem zapłonu to silnik szybko uszkodzisz od spalania stukowego. Jestem troszkę oburzony jak można doradzać na jednak w miarę nowoczesnym wrysku ustawiać zapłon na oko.
: pt paź 20, 2006 23:46
autor: c-kozi
wniskujac z tego co napisales masz LPG, tak wiec to moze nie byc wina zaplonu ze fura pozno reaguje tylko instalacji LPG. u mnie jest to samo dopiero po chwili lapie i dostaje kopa(mam ADZ) jak zakladalem gaz u kolegi to powiedzial mi drozszy system ale szybko reaguje na pedal, tanszy pozniej. Wiem ze wplyw na to ma krokowiec LPG i zastosowany komp. tak wiec najpierw zasiegnij informacji u fachowca bo jak cos polozysz w swoim malenstwie to bedziesz plakal, a my z toba. (-:
: ndz paź 22, 2006 11:40
autor: AndreasN1
vpil pisze:Poskręcaj wszystko i jazda próbna i tak możesz się sam pobawić, a nuż trafisz że będzie OK - zawsze możesz wrócić do porzedniego ustawienia.
Do serwisu nie zdążyłem - własnie myślałem o czymś takim
Dzięki za poradę
djtom pisze:zmieniaj biegi z międzygazem podczas pomiaru
niewiele to daje
Paweł Marek pisze:ABS nie ma czujnika spalania stukowego, jak przesadzisz z przyśpieszeniem zapłonu to silnik szybko uszkodzisz od spalania stukowego.
Tego nie obawiam się tak mocno - mam dobry słuch - w polonezie słyszałem zawory to myslę że i tu usłyszę - muszę spróbować
Oczywiście jeśli coś zacznie dzwonić to cofam regulację
c-kozi pisze:fura pozno reaguje tylko instalacji LPG.
Powiem szczerze, że na LPG jest to bardziej wyczuwalne - ale na benie też tak jest
[ Dodano: 22 Paź 2006 11:49 ]
c-kozi pisze:Wiem ze wplyw na to ma krokowiec LPG i zastosowany komp. tak wiec najpierw zasiegnij informacji u fachowca
Instalkę mam tomastti + bingo M - taką chwala nasi Klubowicze i taką założyłem - z rabatem 1600zł - gość się machnął bo przy płatności myślał że mi 1700 powiedział. Ustawienie na normalną jazdę
Ciekaw jestem jak chodzi na sporcie
Pzdr!
[ Dodano: 22 Paź 2006 11:52 ]
vpil,
Dałbym Ci punkt ale nie wiem jak to zrobić? Jakieś wskazówki poproszę
)
Dzięki wszystkim za cenne porady!!!