[mk3 1,8 GT] Jak przyspieszyć zapłon?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3 1,8 GT] Jak przyspieszyć zapłon?
Witam!
Chciałbym nieco przyspieszyć zapłon, tylko nie wiem czy aparatem trzeba kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy też przeciwnie? NO i kwestia zasadnicza - o ile obrócić ten rozdzielacz żeby nie przesadzić, ale żeby przyspieszyć go np o 1stopień?
Czemu chcę to zrobić - autko nie zbiera się jak jak powinno - tzn kumpel ma ten sam silnik 1,8 ABS i jego fura rwie do przodu od momenty dotknięcia gazu - u mnie natomiast jest taki dziwny efekt - jak przy holowaniu na elastycznej i rozciągliwej lince - że auto nie rwie od razu tylko rozpędza się, a potem czuć płynne pociągnięcie (nie mylić z rwaniem) - tak od 2200 obr. Na kompie pokazał 1 błąd sondy lambda - zwarcie do masy, ale to może przy zakładaniu gazu, bo po skasowaniu nie pojawiał się już.
Autko musi miec moc, bo jechalem nim bez problemu 170km/h w 2 osoby + bagaże a miałem jeszcze tyle gazu pod butem, że myślałem że i 190 poleci - choć jak sprawdziłem Vmax wg książki to 178km/h.
Nowe: świece, przewody, kopułka, olej valvoline maxLIFE 10W40, filtr powietrza, beny i oleju.
Proszę o odpowiedź i poradę co możnaby jeszcze pokombinować żeby stał się bestią
Z góry dzięki i pozdrawiam!!!!
Chciałbym nieco przyspieszyć zapłon, tylko nie wiem czy aparatem trzeba kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy też przeciwnie? NO i kwestia zasadnicza - o ile obrócić ten rozdzielacz żeby nie przesadzić, ale żeby przyspieszyć go np o 1stopień?
Czemu chcę to zrobić - autko nie zbiera się jak jak powinno - tzn kumpel ma ten sam silnik 1,8 ABS i jego fura rwie do przodu od momenty dotknięcia gazu - u mnie natomiast jest taki dziwny efekt - jak przy holowaniu na elastycznej i rozciągliwej lince - że auto nie rwie od razu tylko rozpędza się, a potem czuć płynne pociągnięcie (nie mylić z rwaniem) - tak od 2200 obr. Na kompie pokazał 1 błąd sondy lambda - zwarcie do masy, ale to może przy zakładaniu gazu, bo po skasowaniu nie pojawiał się już.
Autko musi miec moc, bo jechalem nim bez problemu 170km/h w 2 osoby + bagaże a miałem jeszcze tyle gazu pod butem, że myślałem że i 190 poleci - choć jak sprawdziłem Vmax wg książki to 178km/h.
Nowe: świece, przewody, kopułka, olej valvoline maxLIFE 10W40, filtr powietrza, beny i oleju.
Proszę o odpowiedź i poradę co możnaby jeszcze pokombinować żeby stał się bestią
Z góry dzięki i pozdrawiam!!!!
-
- Ma gadane
- Posty: 204
- Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam
Zrobisz jak chcesz ja bym tam sprawdził tylko czy zapłon jest ustawiony "podręcznikowo"i nie kombinował.
Jeśli jednak się zdecydujesz na taki krok to pamiętaj że nie szystkie silniki w MKIII mają czujnik spalania stukowego (mój 1,8 ABS np. nie ma). Musisz wtedy pilnować aby benzyna którą tankujesz miała odpowiednio oktanów.
Spalanie stukowe to nic przyjemnego dla silnika. Kiedyś przerabiałem ten temat (na szczęście w miarę szybko się zorientowałem). I co dziwne miało to miejsce przy idealnie ustawionym zapłonie w reakcji z benzyną z renomowanego Schella (pewnie jakaś trefna partia). Teraz po prostu tankuje Ultimate98 i o spalanie stukowe się nie martwie, nie jeżdże dużo więc jakoś przeboleje ciut droższe paliwko.
Pozdrawiam
Zrobisz jak chcesz ja bym tam sprawdził tylko czy zapłon jest ustawiony "podręcznikowo"i nie kombinował.
Jeśli jednak się zdecydujesz na taki krok to pamiętaj że nie szystkie silniki w MKIII mają czujnik spalania stukowego (mój 1,8 ABS np. nie ma). Musisz wtedy pilnować aby benzyna którą tankujesz miała odpowiednio oktanów.
Spalanie stukowe to nic przyjemnego dla silnika. Kiedyś przerabiałem ten temat (na szczęście w miarę szybko się zorientowałem). I co dziwne miało to miejsce przy idealnie ustawionym zapłonie w reakcji z benzyną z renomowanego Schella (pewnie jakaś trefna partia). Teraz po prostu tankuje Ultimate98 i o spalanie stukowe się nie martwie, nie jeżdże dużo więc jakoś przeboleje ciut droższe paliwko.
Pozdrawiam
- daaroo
- Forum Master
- Posty: 1784
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
- Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
- Kontakt:
Nie wiem o ile wzrosna obroty jesli przyspieszysz o jeden stopien. Nie da sie tego wyliczyc a pozatym jeden stopien to bardzo maly ruch aparatem. Ja bym podjechal gdzies aby ustawic za pomoca lampy. Na oko to chlop umarlAndreasN1 pisze:Czyli najlepiej w 2 osoby Jak silnik się rozgrzeje to ma 800obr - to na ile mu zwiększyć? 850?
Napisz skad jestes, moze ze Skarzyska ?
Jutro zapytam w serwisie - bo mój mechanior ma zbyt "ubogie" kompy - ponoć potrzebny jakiś lepszy do ustawienia kąta w.z.daaroo pisze:Na oko to chlop umarl
W trapezie zapłon ustawiałem sam - ale FSO to nie VW No i koszta inne jak coś walnie
Czy mogę coś uszkodzić gdy zapłon będzie zbyt wczesny?????
[ Dodano: 20 Paź 2006 00:07 ]
Jestem z Kielc - to 120 rzutów beretem Witaj Sąsiedzie!daaroo pisze:Napisz skad jestes, moze ze Skarzyska ?
Jeszcze jedno - do setki mój golfik ma (w 2 osoby) 14sek a powinien miec 12,1. Oczywiście umiem depnąc jak trzeba Szczerze mówiąc lipa, bo jak zrobiłem trapeza to miał 14 i to gaźnikowiec...
[ Dodano: 20 Paź 2006 00:14 ]
W sumie masz rację - pokręcę i nie będę wiedział czy czasem nie było dobrze - ciekaw jestem ile sobie zawołają w serwisie. Zobaczymy - jak drogo to zrobię jakieś znaki na obudowie i popróbuję. Jakby chodził tak jak golfik kumpla to bym nie kombinowałmaryjan112 pisze:ja bym tam sprawdził tylko czy zapłon jest ustawiony "podręcznikowo"i nie kombinował.
ABSy nie miały tego czujnika - chyba 2E miał
Paliwko tankuję na BP - 95ultimate
-
- Ma gadane
- Posty: 166
- Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Golf 7
- Silnik: Czca
Zrób tak:
Zdejmij kopułkę, wrzuć trzeci bieg, stań przed samochodem i pociągnij go do przodu obserwując w którą stronę będzie się obracał palec w aparacie zapłonowym.
Gdy to już ustalisz to zrób jakąś cechę na obudowie silnika i aparatu (będziesz zawsze mógł wrócić do pierwotnego położenia) następnie popuść śrubę mocującą aparat zapłonowy i przesuń go w kierunku przeciwnym do kierunku obrotu palca gdzieś
o 2-3mm.
Poskręcaj wszystko i jazda próbna i tak możesz się sam pobawić, a nuż trafisz że będzie OK - zawsze możesz wrócić do porzedniego ustawienia.
Powodzenia.
Zdejmij kopułkę, wrzuć trzeci bieg, stań przed samochodem i pociągnij go do przodu obserwując w którą stronę będzie się obracał palec w aparacie zapłonowym.
Gdy to już ustalisz to zrób jakąś cechę na obudowie silnika i aparatu (będziesz zawsze mógł wrócić do pierwotnego położenia) następnie popuść śrubę mocującą aparat zapłonowy i przesuń go w kierunku przeciwnym do kierunku obrotu palca gdzieś
o 2-3mm.
Poskręcaj wszystko i jazda próbna i tak możesz się sam pobawić, a nuż trafisz że będzie OK - zawsze możesz wrócić do porzedniego ustawienia.
Powodzenia.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
AndreasN1 nie rób tego na oko! Lampę stroboskopową zwykłą starczy mieć. Na allegro sobie kup taką diodową za 25 złotych jak ci szkoda na mechanika.
ABS nie ma czujnika spalania stukowego, jak przesadzisz z przyśpieszeniem zapłonu to silnik szybko uszkodzisz od spalania stukowego. Jestem troszkę oburzony jak można doradzać na jednak w miarę nowoczesnym wrysku ustawiać zapłon na oko.
ABS nie ma czujnika spalania stukowego, jak przesadzisz z przyśpieszeniem zapłonu to silnik szybko uszkodzisz od spalania stukowego. Jestem troszkę oburzony jak można doradzać na jednak w miarę nowoczesnym wrysku ustawiać zapłon na oko.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
wniskujac z tego co napisales masz LPG, tak wiec to moze nie byc wina zaplonu ze fura pozno reaguje tylko instalacji LPG. u mnie jest to samo dopiero po chwili lapie i dostaje kopa(mam ADZ) jak zakladalem gaz u kolegi to powiedzial mi drozszy system ale szybko reaguje na pedal, tanszy pozniej. Wiem ze wplyw na to ma krokowiec LPG i zastosowany komp. tak wiec najpierw zasiegnij informacji u fachowca bo jak cos polozysz w swoim malenstwie to bedziesz plakal, a my z toba. (-:
Do serwisu nie zdążyłem - własnie myślałem o czymś takim Dzięki za poradęvpil pisze:Poskręcaj wszystko i jazda próbna i tak możesz się sam pobawić, a nuż trafisz że będzie OK - zawsze możesz wrócić do porzedniego ustawienia.
niewiele to dajedjtom pisze:zmieniaj biegi z międzygazem podczas pomiaru
Tego nie obawiam się tak mocno - mam dobry słuch - w polonezie słyszałem zawory to myslę że i tu usłyszę - muszę spróbować Oczywiście jeśli coś zacznie dzwonić to cofam regulacjęPaweł Marek pisze:ABS nie ma czujnika spalania stukowego, jak przesadzisz z przyśpieszeniem zapłonu to silnik szybko uszkodzisz od spalania stukowego.
Powiem szczerze, że na LPG jest to bardziej wyczuwalne - ale na benie też tak jestc-kozi pisze:fura pozno reaguje tylko instalacji LPG.
[ Dodano: 22 Paź 2006 11:49 ]
Instalkę mam tomastti + bingo M - taką chwala nasi Klubowicze i taką założyłem - z rabatem 1600zł - gość się machnął bo przy płatności myślał że mi 1700 powiedział. Ustawienie na normalną jazdę Ciekaw jestem jak chodzi na sporciec-kozi pisze:Wiem ze wplyw na to ma krokowiec LPG i zastosowany komp. tak wiec najpierw zasiegnij informacji u fachowca
Pzdr!
[ Dodano: 22 Paź 2006 11:52 ]
vpil,
Dałbym Ci punkt ale nie wiem jak to zrobić? Jakieś wskazówki poproszę )
Dzięki wszystkim za cenne porady!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 223 gości