Strona 1 z 1

Wymiana uszczelniaczy na zaworach - gumek zaworowych.

: czw paź 19, 2006 22:52
autor: kawowy19
Witam!
mam pytanie. otóż bede zmianiał na dniach u siebie w golfie MK2 1.6 benzyna popychacze hudrauliczne (szklanki) i chce przy okazji zmienić gumki zaworowe. i moje ptanie brzmi jak to zrobić? czy po wyjęciu popychacza bede miał do nich dostęp?
bo jak wymienić popychacze to wiem tylko nie zaglądałem głębiej jeszcze i chce sie dowiedzieć.
punkty czekają!
pozdrawiam!

Re: MK2 - wymiana uszczelniaczy na zaworach - gumek zaworowy

: czw paź 19, 2006 23:43
autor: Borys
kawowy19 pisze:Witam!
mam pytanie. otóż bede zmianiał na dniach u siebie w golfie MK2 1.6 benzyna popychacze hudrauliczne (szklanki) i chce przy okazji zmienić gumki zaworowe. i moje ptanie brzmi jak to zrobić? czy po wyjęciu popychacza bede miał do nich dostęp?
bo jak wymienić popychacze to wiem tylko nie zaglądałem głębiej jeszcze i chce sie dowiedzieć.
punkty czekają!
pozdrawiam!
normalnie :grin: zrobic demontujesz wałek, wyjmujesz popychacze, rozpinasz spręzynki zaworowe pamietjac by cos zrobic z zaworami by nie powpadały do cylindrów, na toa sa 2 metody, mozna po kolei podpierac tłokiem zawory lub za pomoca sprezarki i specjalnego adaptera wkrecanego zamiast swiecy wytworzyc cisnienie w komorze by zawory przylegał do głowicy i nieopadały i pokolei zmieniac i montowac sprezynki

ot cała filozofia :jezor:

: pt paź 20, 2006 19:00
autor: kawowy19
dziekuje bardzo za odpowiedź! oto mi chodziło! dzieki bardzo :)

: pt paź 20, 2006 19:51
autor: Paweł Marek
Troszkę to nie takie proste, zwłaszcza jak sie robi pierwszy raz. Trzeba mieć jakieś narzędzie (dla wprawnych i silnych dawa śróbokręty) żeby naciskać sprężyny zaworów i potem móc wyciągnąć z nich tzw zamki, potem wyciągnąć sprężyny, dopiero wyciągać uszczelniacze. A przy zakładaniu nowych uszczelniaczy trzeba użyć tulejki nakładanej na trzonek zaworu, bo inaczej nowy uszczelniacz poharacze się o wgłębienie na zamki i cała robota może być na nic.

: pt paź 20, 2006 20:49
autor: RobertP
Paweł Marek pisze:Trzeba mieć jakieś narzędzie (dla wprawnych i silnych dawa śróbokręty)
akurat musze u siebie zmienic i chciałbym to umieć
ale niestety oddam do warsztatu gośc kasuje 150zł za 3h
za wymianę w dieselki bez zdejmowania głowicy !
a chyba warto dać te 150zł bo mam dobrą uszczlekę
pod głowica i ona zostanie

: pt paź 20, 2006 20:54
autor: Dragon
Niektórzy wciskają sznurek w cylindry żeby zawory nie wpadały... Polak potrafi

: pt paź 20, 2006 20:57
autor: RobertP
dragon5555 pisze:Niektórzy wciskają sznurek w cylindry żeby zawory nie wpadały... Polak potrafi
orzesz niexle tego nie słyszałem ! :helm:
a sznurka mam dosyć w piwnicy i garażu ;-) ciekawe ile wejdzie do silnika w cylindry :kac: :crazy: :grin: :satan:

: czw maja 24, 2007 14:22
autor: osbe
Ciekawe ile ten sznurek daje koni:) hehe.... Ja też muszę u siebie wymienić gumki... jedno pytanie... jaki jest koszt gumek i czy po za gumkami trzeba cos jeszcze kupic bo nie wiem czy w ogole sie za to brac bo za miesiac wrzucam 2litry 150km :)

i jesz czedno... czy wałek trzeba dokręcić z jakimś specjalnm monetem jak głowicę? Czy poprostu "na chama"??

: czw maja 24, 2007 19:12
autor: RobertP
Ciekawe ile ten sznurek daje koni:)
jedna para jeden koń :P czyli lejce dla jednego konia ;-) :bigok:
jaki jest koszt gumek
ok.30zł
zy po za gumkami trzeba cos jeszcze kupic bo nie wiem czy w ogole sie za to brac
jak bez zdemowania głowicy to nic więcej nie trzeba, tylko kasę i warsztat który Ci to zrobi :)
ja sobie w końcu sam zrobiłem :P nawet przyrządzik :P ale powiem jest to nie łatwo
i jesz czedno... czy wałek trzeba dokręcić z jakimś specjalnm monetem jak głowicę? Czy poprostu "na chama"??
nic na chama ! bo narobisz biedy, zajrzyj w książkę jakim momentem ma byc to zrobione !

: czw maja 24, 2007 23:25
autor: preker20
troche odkopaliscie temat:]
dragon5555 pisze:Niektórzy wciskają sznurek w cylindry żeby zawory nie wpadały
bardzo dobry pomysl sam tak robilem, pisalem o tym keidys

[ Dodano: Czw Maj 24, 2007 23:30 ]
tutaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#353044

: pt maja 25, 2007 19:28
autor: osbe
RobertP, właśnie też chcę sam to zrobić bo po co szastać sianem:D bede robil sam bo mnie to wyniesie za gumki a nie za prace a tak w ogole to i tak za miesiac bedzie inny silnik wiec nawet nie musze tego w ogole robic.... ale dla "wkrętki"chętnie się pobawie za 30PLN... no i jestem ciekaw czy to jest to czy pierścionki:D hehe ale chyba jednak uszczelniacze bo auto stało całe 2 lata w szopie

: sob maja 26, 2007 10:06
autor: zoso8894
jest jeszcze takie urzadzenie

skas to kiedys sciagnolem i sluzy wlasnie do tego w golfie

ale jak tego sie uzywa to nie kapuje

Obrazek

: sob maja 26, 2007 16:00
autor: krzycho85
Uchwyt który jest na końcu przyrządu przykręcasz do szpilki od łożyska wałka rozrządu a tą tuleją co jest w połowie przyrządu naciskasz na sprężynę zaworową, wyciągasz zamki i zdejmujesz przyrząd i sprężynę z zaworu.

: sob maja 26, 2007 18:15
autor: Paweł Marek
Warto mieć jeszcze przygotowane szczypce do wyciągania starych gumek. są specjalne ale drogie. Zwykłymi kombinerkami nie wiem czy się da, można pocharatać trzonek zaworu. Może jakieś z dłuższymi szczypcami. W każdym razie potrzeba sporo siły użyć żeby stare gumki wycignąć i chwyt musi być pewny.