Strona 1 z 2

Wtyk do odczytu kodow blyskowych

: ndz lut 06, 2005 21:37
autor: GUCCIO
witam mam pytanie czy ktos moze mi powiedziec czy wtyk na zdjeciu sluzy do odczytywania kodow blyskowych w golfie mkII 88r PN. No i oczywiscie jak powinno wygladac lub jak sie nazywac urzadzenie ktore to pokazuje te błyski. z gory dziekuje:)

: ndz lut 06, 2005 21:55
autor: Dziadoo
Witam,
Poszperaj na forum - bylo kilka(~dziesiat?) tematow o kodach itp.
Zajrzyj tez tutaj. http://vwgolf.pl/porady/kody.

Ja "urzadzenie" do szczytywania kodow zrobilem ze zwyklej diody+opornik 1kOhm. [/list]

: ndz lut 06, 2005 22:10
autor: GUCCIO
Dziadoo pisze:Witam,
Poszperaj na forum - bylo kilka(~dziesiat?) tematow o kodach itp.
Zajrzyj tez tutaj. http://vwgolf.pl/porady/kody.

Ja "urzadzenie" do szczytywania kodow zrobilem ze zwyklej diody+opornik 1kOhm. [/list]
Jak bys mi jakis fajny schemacik narysowal to bym sie cieszyl. Bo ni ewiem czy to mam miec jakies swoje wlasne zasilanie, albo czy to gdzies do masy samochodu tzreba podpoioc??

: ndz lut 06, 2005 22:28
autor: Dziadoo
Cos tam mi sie udalo naskrobac, ale nie wiem, czy jest to dla Ciebie czytelne :bigok:

opis do schematu:

1. Zlacze diagnostyczne
2. opornik ( 1 kilo ohm)
3. Dioda LED (opornik lutujemy do dluzszej nozki - jest to "+" diody)
4. masa samochodu
5. Dodatkowy kabelek, ktory ciagniesz od zlacza diagnostycznego i przed sczytaniem bledow na 5 sekund laczysz go z masa.

Po podlaczeniu diody do zlacza i do masy, dioda swieci sie swiatlem ciaglym a w czasie laczenia zlacza diagnostycznego z masa (za pomoca kabelka nr 5) dioda nie sieci sie. Po odczekaniu 5 sekud i rozlaczenniu kabelka 5 od masy rozpoczyna sie sczytywanie bledow.

Powodzenia!

: ndz lut 06, 2005 22:38
autor: GUCCIO
Dziekuje bardzo Dziadoo rysunek jest czytelny dla mnie. jeszcze raz dzieki. No i oczywiscie masz u mnie pifko :pub: oczywiscie wirtualne pifko :grin: . jeszce raz THX

: ndz lut 06, 2005 22:41
autor: Dziadoo
Nie ma za co :bigok:

A tak jeszcze w gwoli scislosci: silnik z oznaczeniem PN to gaznik, a nie jednopunkt...

: ndz lut 06, 2005 22:44
autor: GUCCIO
sorry to nie wiedzialem, ale juz kilka osob mi mowilo ze gaznik sterowany elektronicznie to jest jedno punktowy wtrysk.

: ndz lut 06, 2005 22:59
autor: Dziadoo
No ja tez sie spotkalem kilka razy z taka opinia, ze gaznik sterowany elektronicznie to jednopunkt, ale zdecydownaie nie jest to prawda. A tak na marginesie, to modl sie, zeby Ci cos nie nawalilo w tym gazniku, bo to bedzie dopiero problem... :satan: :grrr:

: ndz lut 06, 2005 23:11
autor: GUCCIO
no juz mialem kilka problemow z nim. ale sie jakos samo naprawilo. Ale domyslam sie kiedy, jak zakladalem sprzet audio car, to akumulator byl odpiety na kilka godzin i pewnei wtedy sie naprawilo. A mianowicie co mi sie dzialo. Na swiatlach na luzie dodawal mi sam gazu. tzn silnik wkrecal sie na wysokie obroty. Oraz na trasie poprostu mi stawl kopcil jak disel, ale po zgaszeniu i odpaleniu ponownie bylo zawsze oki. ale teraz juz nei mam tego. Nawet nie wiem co to bylo, asz koda bo jestem ciekawy.
A tak wogole to oco chodzi ze moga byc z nim problemy kwesti finansowej czy wyregulowania jego??

: ndz lut 06, 2005 23:25
autor: Dziadoo
Problem polega na tym, ze na tych gaznikach malo kto sie zna i wie, jak to wyregulowac/naprawic.
Problemem jest tez kwestia finansowa: jak cos w tym gazniku padnie, to musisz kupowac oryginalna czesc, bo nie ma zamiennikow. Np silniczek krokowy (taka zlota grucha z lewej strony) kosztuje 1200 zl. Jes tez problem z czesciami uzywanymi - gaznikow tych jest bardzo malo i ciezko znalezc cos na szrotach.

: śr lut 09, 2005 19:35
autor: daaroo
Dziadoo pisze:Cos tam mi sie udalo naskrobac, ale nie wiem, czy jest to dla Ciebie czytelne :bigok:

opis do schematu:

1. Zlacze diagnostyczne
2. opornik ( 1 kilo ohm)
3. Dioda LED (opornik lutujemy do dluzszej nozki - jest to "+" diody)
4. masa samochodu
5. Dodatkowy kabelek, ktory ciagniesz od zlacza diagnostycznego i przed sczytaniem bledow na 5 sekund laczysz go z masa.

Po podlaczeniu diody do zlacza i do masy, dioda swieci sie swiatlem ciaglym a w czasie laczenia zlacza diagnostycznego z masa (za pomoca kabelka nr 5) dioda nie sieci sie. Po odczekaniu 5 sekud i rozlaczenniu kabelka 5 od masy rozpoczyna sie sczytywanie bledow.

Powodzenia!
zrobilem tak samo jak napisales i ta dioda jara mi sie naokraglo

: śr lut 09, 2005 22:02
autor: igor002
a dajesz odpowiedni opornik? tak do 12v to bedzie jakieś 700-800 ohm, i oczywiscie opornik podłanczasz do nuzki plusowej!!!!!!!!!!!

: śr lut 09, 2005 22:09
autor: szorka
kody

oraz

tester

po raz ostatni- ogólnie zapraszam na stronę w sigu

: śr lut 09, 2005 22:33
autor: daaroo
opornik jest dobry mam wlasciwie tak samo zrobione jak szorka to przestawil mozliwe ze to moze byc z tym gniazdem diagnostycznym ??