[mk2] Jaki akumulator do 1.6PN (dośc pilna sprawa)
: śr paź 18, 2006 22:57
Witam.
Czeka mnie pilna wymiana akumulatora i chciałem się Was poradzić, ale zaczne od paru pytań. Pilna ponieważ chciałbym zrobic to jutro i dzis przydalyby sie ejszcze porady.
1. Po pozostawieniu na około 3h na swiatłach postojowych (zapominalstwo ). Stary akumulator sie tak totalnie rozładował, ze nawet dioda od autoalarmu tylko pare razy mignie i gaśnie (powinna migac non stop). To samo sie tyczy wszystkich kontrolek, nawet oswietlenie tabliy rozdzielczej zanika (nie krece rozrusznikiem). To juz chyba oznaka tragicznego stanu akumulatora - chodz mi o to, ze 3h na światłach postojowych nie powinny go tak zozładowac?
2. Napięcie ładowania mam ~13,4V przy właczonych światłach i radiu na wolnych obrotach, wiem, ze to troche mało, czy taki prąd sprawi, ze nowy akumulator nie zdązy się ładować (jeżdze raczej na krótkich trasach 2 - 3km)?
3. Sprawdzałem napięcie ładowania bezpośrednio miedzy alternatorem i (-) w akumulatorze i było 13,8 czy spadek 0,4V na kablach to duzo,czy mało? Gdzie szukać ewentualcych przecieków?
4. Poprzedni akumulator miał 55Ah, czytałem gdzieś, ze mniejsza pojemność np 45, lub 50Ah będzie lepsza na którtkie trasy (szybsze doładowanie), czy to prawda i jaka pojemność wybrać?
5. Mam wrazenie, ze podczas postoju "ucieka" troche prądu (moz jakies zwarcie) ponieważ poprzedni akumulator się rozładowywał. Jak sprawdzić pobór prądu przy wyłaczonym silniku? gdzie podłączyć amperomierz?
Z góry dzieki za odpowiedzi na pytanka
Pozdrowienia
Czeka mnie pilna wymiana akumulatora i chciałem się Was poradzić, ale zaczne od paru pytań. Pilna ponieważ chciałbym zrobic to jutro i dzis przydalyby sie ejszcze porady.
1. Po pozostawieniu na około 3h na swiatłach postojowych (zapominalstwo ). Stary akumulator sie tak totalnie rozładował, ze nawet dioda od autoalarmu tylko pare razy mignie i gaśnie (powinna migac non stop). To samo sie tyczy wszystkich kontrolek, nawet oswietlenie tabliy rozdzielczej zanika (nie krece rozrusznikiem). To juz chyba oznaka tragicznego stanu akumulatora - chodz mi o to, ze 3h na światłach postojowych nie powinny go tak zozładowac?
2. Napięcie ładowania mam ~13,4V przy właczonych światłach i radiu na wolnych obrotach, wiem, ze to troche mało, czy taki prąd sprawi, ze nowy akumulator nie zdązy się ładować (jeżdze raczej na krótkich trasach 2 - 3km)?
3. Sprawdzałem napięcie ładowania bezpośrednio miedzy alternatorem i (-) w akumulatorze i było 13,8 czy spadek 0,4V na kablach to duzo,czy mało? Gdzie szukać ewentualcych przecieków?
4. Poprzedni akumulator miał 55Ah, czytałem gdzieś, ze mniejsza pojemność np 45, lub 50Ah będzie lepsza na którtkie trasy (szybsze doładowanie), czy to prawda i jaka pojemność wybrać?
5. Mam wrazenie, ze podczas postoju "ucieka" troche prądu (moz jakies zwarcie) ponieważ poprzedni akumulator się rozładowywał. Jak sprawdzić pobór prądu przy wyłaczonym silniku? gdzie podłączyć amperomierz?
Z góry dzieki za odpowiedzi na pytanka
Pozdrowienia