Strona 1 z 1

[MK2] olej w filtrze powietrza

: śr paź 18, 2006 18:38
autor: krzysiek77
witam.mam poważny problem z golfem II silnik 1.3 MH.szukałem w szukaczce ale nie znalazłem nic odpowiedniego.chodzi o to że mogę jechać moim golfem do 90km/h.ponieważ po dłuższej jeździe prędkością 110-120,wywala olej do obudowy filtra powietrza i to dużo,tzn.cały filtr az ocieka z oleju.co może być tego przyczyną?autko ma 213000 jeździ na mobilu mineralnym i nie bierze oleju.pilnie proszę o pomoc.

: śr paź 18, 2006 19:02
autor: juby
krzysiek77, walenie oleju w odme oznacza zużywanie się silnika. Ostatnio widziałem patent na to w takim silniku jak Twój. Gość założył długi wąż gumowy i wypuścił go pod samochód.

: śr paź 18, 2006 19:08
autor: krzysiek77
zużywanie silnika?miałem mierzone ciśnienie na cylindrach i jest ok,żadnych stuków panewek ani zużycia oleju.tylko jazda powyrzej 110 daje efekt wywalenia oleju i to dużej ilości.mechanik podejrzewa uszkodzenie pompy olejowej tylko nie wiem czy warto bo zaśpiewał za to 700zl

: śr paź 18, 2006 20:22
autor: juby
krzysiek77, jak miałem poprzednie auto to od przebiegu ok 130tys km zaczął walić olejem w odme. I też ciśnienie na cylindrach było ok, luzy zaworowe wszystko było w porządku. Mechanior powiedział po prostu że tak jest. A co do konkretnej prędkości to stawiał bym raczej na obroty. Powinno się tak robić na każdym biegu, kiedy pompa daje jakieś tam konkretne ciśnienie.

: śr paź 18, 2006 20:44
autor: pszczyna
Jak byłem posiadaczem malucha miałem podobny problem a poradziłem sobie zanim w ten sposób iż rurkę odmy wydłużyłem maksymalnie i puściłem nad filtrem szumów a olej miał do pokonanie większa drogę a filtr w końcu był czysty.
Od tej pory zwracam na to uwagę obecnie w MKIV od obudowy filtra powietrza na sam wlot włożyłem z FIATA 126 filterek -mgły-olejowej , ostatnio sprawdzałem jest czysto a wcześniej zawsze był jakiś olej i zanieczyszczał przepustnicę koszt 3zł/szt.
W twoim przypadku aby się poratować spróbuj coś skombinować i na odmie zrób poszerzenie tak aby olej niemiał dalej siły bić do góry [ala cylinder] wiem głupi pomysł ale zawsze coś , a wolnym czasie będziesz szukać przyczyny

: śr paź 18, 2006 21:02
autor: bomberxl
Możliwe,że wystarczy wymienić uszczelniacze zaworów w głowicy.Lubią z czasem stwardnieć i przestają uszczelniać.Koszt niewielki,a często wystarczający jest to zabieg.