Strona 1 z 1

[MK2] wymiana plynu oraz oleju.

: śr paź 18, 2006 10:19
autor: maxtczew
Witam, mam golfa 1.3 na pelnym wtrysku. Chcialbym wymienic plyn w ukladzie chlodzenia. Gdzie najlepiej "otworzyc" ten uklad by zleciala cala woda?? Jest takie jedno miejsce czy tez musze kilka ruszyc klika przewodow?? I czy podczas wymiany jest jakies niebezpieczenstwo zapowietrzenia ukladu. Jak tak to czy ktos moglby powiedziac jak to zrobic by uniknac zapowietrzenia ?
Chcialbym tez wymianic na zime olej. Mam ok. 220 tys przebiegu. Jaki olej jest najlepszy??

Pozdrawiam i dzieki za odp.:)

[/b]

: śr paź 18, 2006 10:22
autor: Goofi
Zeby zlac plyn chlodzacy najlepiej odpiac waz od pompu na dole. O olejach tu bardzo duzo bylo, uzyj szukaczki.

: śr paź 18, 2006 10:27
autor: Gwiazdor
Olej jak nie wiesz jaki był zalany to najlepiej dać mineralny lepszej firmy...MOBIL CASTROL TEXACO i będzie w porządku.

Odepnij wąż przy pompie i odkręć korek w zbiorniczku wyrównawczym i będzie ok

Re: wymiana plynu oraz oleju.

: śr paź 18, 2006 10:30
autor: RobertP
maxtczew pisze:Witam, mam golfa 1.3 na pelnym wtrysku. Chcialbym wymienic plyn w ukladzie chlodzenia. Gdzie najlepiej "otworzyc" ten uklad by zleciala cala woda?? Jest takie jedno miejsce czy tez musze kilka ruszyc klika przewodow?? I czy podczas wymiany jest jakies niebezpieczenstwo zapowietrzenia ukladu. Jak tak to czy ktos moglby powiedziac jak to zrobic by uniknac zapowietrzenia ?
odkręć korek, i zdejmij dolny waż od pompy idący do dołu chłodnicy (jak napisał Goofi)
i spuścisz tamtędy później załóż ten wąż, zalej płynem chłodniczy, nie zakrećaj korka
odpal samochód i niech sie zagrzeje z 10 minut i zgaś go, jak ostygnie dolej ile trzeba
płynu i zakręc korek bez obawy nic nie zapowietrzysz, układ jest samoodpwoietrzający
z tym odkręcownym korekiem nie koniecznie (może być i zakręcowny jak piszą w
książakach) , ale zauważyłem że szybciej załapuje w układ cały płyn więc jak chcesz
i nigdy nie odkręcaj jak jest zagrzany bo płyn pójdzie w pi...u i sie poparzysz !

: śr paź 18, 2006 11:50
autor: byczkins
mozesz sie ustawić na pochylni przodem w dół, szybciej zejdzie i dokładniej. Zpuszczałem jakiś tydzien temu całość, weszło 5l.

: śr paź 18, 2006 16:57
autor: grzes900
mayk pisze:mozesz sie ustawić na pochylni przodem w dół, szybciej zejdzie i dokładniej. Zpuszczałem jakiś tydzien temu całość, weszło 5l.

to chyba masz niezly nadstan jak wlales 5

: czw paź 19, 2006 15:44
autor: MarCons
grzes900 pisze:mayk napisał/a:
mozesz sie ustawić na pochylni przodem w dół, szybciej zejdzie i dokładniej. Zpuszczałem jakiś tydzien temu całość, weszło 5l.



to chyba masz niezly nadstan jak wlales 5
Dokładnie :)
Ja do swojego po wymianie chłodnicy wlałem ok. 4 litry i jest pomiędzy min a max na zbiorniczku.

: czw paź 19, 2006 23:18
autor: robbox
RobertP pisze:odkręć korek, i zdejmij dolny waż od pompy idący do dołu chłodnicy (jak napisał Goofi)
- nietety w tym silniku waz idacy w dol chlodnicy jest za termostatem i uniemozliwia spuszczenie plynu z glowicy. Zeby spuscic caly plyn trzeba zdjac waz idacy od pompy ale nie jest to proste gdyz idzie on z tylu silnika pod kolektorem dolotowym, najprosciej jest wykrecic termostat tylko trzba pamietac o nowym origu uszczelniajacym obudowe termostatu.