[MK2] wymiana plynu oraz oleju.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

maxtczew
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 13, 2005 11:55
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

[MK2] wymiana plynu oraz oleju.

Post autor: maxtczew » śr paź 18, 2006 10:19

Witam, mam golfa 1.3 na pelnym wtrysku. Chcialbym wymienic plyn w ukladzie chlodzenia. Gdzie najlepiej "otworzyc" ten uklad by zleciala cala woda?? Jest takie jedno miejsce czy tez musze kilka ruszyc klika przewodow?? I czy podczas wymiany jest jakies niebezpieczenstwo zapowietrzenia ukladu. Jak tak to czy ktos moglby powiedziac jak to zrobic by uniknac zapowietrzenia ?
Chcialbym tez wymianic na zime olej. Mam ok. 220 tys przebiegu. Jaki olej jest najlepszy??

Pozdrawiam i dzieki za odp.:)

[/b]
Ostatnio zmieniony śr paź 18, 2006 11:53 przez maxtczew, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » śr paź 18, 2006 10:22

Zeby zlac plyn chlodzacy najlepiej odpiac waz od pompu na dole. O olejach tu bardzo duzo bylo, uzyj szukaczki.



Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » śr paź 18, 2006 10:27

Olej jak nie wiesz jaki był zalany to najlepiej dać mineralny lepszej firmy...MOBIL CASTROL TEXACO i będzie w porządku.

Odepnij wąż przy pompie i odkręć korek w zbiorniczku wyrównawczym i będzie ok


Obrazek

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: wymiana plynu oraz oleju.

Post autor: RobertP » śr paź 18, 2006 10:30

maxtczew pisze:Witam, mam golfa 1.3 na pelnym wtrysku. Chcialbym wymienic plyn w ukladzie chlodzenia. Gdzie najlepiej "otworzyc" ten uklad by zleciala cala woda?? Jest takie jedno miejsce czy tez musze kilka ruszyc klika przewodow?? I czy podczas wymiany jest jakies niebezpieczenstwo zapowietrzenia ukladu. Jak tak to czy ktos moglby powiedziac jak to zrobic by uniknac zapowietrzenia ?
odkręć korek, i zdejmij dolny waż od pompy idący do dołu chłodnicy (jak napisał Goofi)
i spuścisz tamtędy później załóż ten wąż, zalej płynem chłodniczy, nie zakrećaj korka
odpal samochód i niech sie zagrzeje z 10 minut i zgaś go, jak ostygnie dolej ile trzeba
płynu i zakręc korek bez obawy nic nie zapowietrzysz, układ jest samoodpwoietrzający
z tym odkręcownym korekiem nie koniecznie (może być i zakręcowny jak piszą w
książakach) , ale zauważyłem że szybciej załapuje w układ cały płyn więc jak chcesz
i nigdy nie odkręcaj jak jest zagrzany bo płyn pójdzie w pi...u i sie poparzysz !



Awatar użytkownika
byczkins
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 13:37
Lokalizacja: Warszawa | Skarżysko | Siedlce
Kontakt:

Post autor: byczkins » śr paź 18, 2006 11:50

mozesz sie ustawić na pochylni przodem w dół, szybciej zejdzie i dokładniej. Zpuszczałem jakiś tydzien temu całość, weszło 5l.



Awatar użytkownika
grzes900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pn paź 17, 2005 16:10
Lokalizacja: chorzow/ruda slaska
Kontakt:

Post autor: grzes900 » śr paź 18, 2006 16:57

mayk pisze:mozesz sie ustawić na pochylni przodem w dół, szybciej zejdzie i dokładniej. Zpuszczałem jakiś tydzien temu całość, weszło 5l.

to chyba masz niezly nadstan jak wlales 5


GG

Awatar użytkownika
MarCons
Świdnica
Świdnica
Posty: 168
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:28
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: MarCons » czw paź 19, 2006 15:44

grzes900 pisze:mayk napisał/a:
mozesz sie ustawić na pochylni przodem w dół, szybciej zejdzie i dokładniej. Zpuszczałem jakiś tydzien temu całość, weszło 5l.



to chyba masz niezly nadstan jak wlales 5
Dokładnie :)
Ja do swojego po wymianie chłodnicy wlałem ok. 4 litry i jest pomiędzy min a max na zbiorniczku.


IV VAG Meeting Bielawa 12-13.05.2012 viewtopic.php?f=53&t=435930&start=14#p5281815
Obrazek

robbox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: czw lut 16, 2006 20:49
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: robbox » czw paź 19, 2006 23:18

RobertP pisze:odkręć korek, i zdejmij dolny waż od pompy idący do dołu chłodnicy (jak napisał Goofi)
- nietety w tym silniku waz idacy w dol chlodnicy jest za termostatem i uniemozliwia spuszczenie plynu z glowicy. Zeby spuscic caly plyn trzeba zdjac waz idacy od pompy ale nie jest to proste gdyz idzie on z tylu silnika pod kolektorem dolotowym, najprosciej jest wykrecic termostat tylko trzba pamietac o nowym origu uszczelniajacym obudowe termostatu.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 269 gości