Strona 1 z 1

[mk2 1,6 D] ile powinno być płynu w chłodnicy?

: wt paź 17, 2006 21:59
autor: angela23x
prosze, napsizcie ile litrów powinno być płynu w chłodnicy?
w golfie 2 1,6D 1984 ?

ps slyszalam cos o 6,5L

: wt paź 17, 2006 22:20
autor: TheBiSHoP
powinnno być tyle by po odpowietrzeniu układu poziom w zbiorniczku wyrównawczym był między max a min.
Ale jeśli interesuje cię ilość to faktycznie jest to około 6,5 L.

Re: [mk2 1,6 D] ile powinno być płynu w chłodnicy?

: wt paź 17, 2006 22:20
autor: RobertP
angela23x pisze:prosze, napsizcie ile litrów powinno być płynu w chłodnicy?
w golfie 2 1,6D 1984 ?

ps slyszalam cos o 6,5L
w całym obiegu 6,3l wyczytałem w książce WKŁ "Sam naprawiam"
chociaż nigdy jesli chodzi o wymianę to tyle nie nalejesz bo nigdy nie
zleci całość zawsze deczko zostaje :okej:

: wt paź 17, 2006 22:56
autor: Grzesiekk1982
angela23x pisze:ps slyszalam cos o 6,5L
Tak, dla silnika JP dane mówią 6.5 litra.
Pozdrawiam.

: śr paź 18, 2006 07:47
autor: RobertP
kurcze już w drugiej książce znalazłem w serwisówce wersja angielska
że w całym systemie chłodzenia jest wchodzi 6,3l płynu chłodniczego

Obrazek

:okej:

: śr paź 18, 2006 10:01
autor: Grzesiekk1982
A znowu autodata podaje 5.5 litra, natomiast infotech 6.5... Cyrk :kac:

: śr paź 18, 2006 10:40
autor: RobertP
Grzesiekk1982 pisze:A znowu autodata podaje 5.5 litra, natomiast infotech 6.5... Cyrk :kac:
możliwe
myśle że pisza tak bo jak chcesz zmienić np. płyn przed zimą to zlewasz go
i wlewasz nowy, wtedy wchodzi być moze z 5,5 litra (nidy nie zjedzie Ci cały,
chyba że wydmuchasz jakoś po ciśnieniem zewsząd ... :okej: )
a jak na nowym zupełnie nigdy nie zalewanym silniku to wtedy te 6,3l
a 6,5l piszą dlatego, bo jak nie masz ręki wyrobionej albo wlewasz po
kilku piwkach w garażu ;-) to rozlewasz po bokach :goof: :rotfl: :jezor:

: śr paź 18, 2006 12:01
autor: MaSa_Golf
Ja wczoraj zalewalem nowym plynem, bo mialem wode (wymienialem pompe wody i zalalem wode zeby w razie jakis wyciekow nie stracic nowego plynu :P) i weszlo okolo 5,5 litra :bigok:

: śr paź 18, 2006 16:36
autor: angela23x
hmn.. u mnie weszło 4,5 litra.
a gdzie sie odpowietrza układ?
w tej rurze gumwoej co idzie od lewej strony chłodnicy do głowicy silnika nie mam płynu #-o

: śr paź 18, 2006 22:56
autor: MaSa_Golf
Uklad odpowietrza sie automatycznie, zalewasz plynem, wlaczasz silnik, plyn ze zbiorniczka zaraz ucieknie w uklad, wiec dolewasz zeby bylo znowu namax w zbiorniczku, i tak ze 2 razy, jak juz przestanie uciekac ze zbiorniczka, zakrecasz korek i zostawiasz autko zeby pochodzilo sobie na luzie az do wlaczenia wentylatora, jak sie wlaczy wentylator, to uklad juz jest odpowietrzony. mozesz tylko ewentualnie dolac plynu jesli masz za malo :D

: czw paź 19, 2006 09:30
autor: RobertP
angela23x pisze:hmn.. u mnie weszło 4,5 litra.
a gdzie sie odpowietrza układ?
w tej rurze gumwoej co idzie od lewej strony chłodnicy do głowicy silnika nie mam płynu #-o
jakoś mało te 4,5l
a w zbiorniczku wyrównawczym na zupełnie zimnym silniku jest coś pomiędzy max a min ?
dolej do max na zimnym silniku,
a ogrzewanie normalnie działa ?
w tej górnej lewej rurze po ściśnięciu powinno się wczuwać że jest płyn (tylko ściśnij na zimnym :-) )

: czw paź 19, 2006 09:34
autor: MaSa_Golf
A przy zlewaniu plynu wyciagalas termostat czy sciagalas tylko dolny waz od chlodnicy do kolanka termostatu??

: czw paź 19, 2006 16:48
autor: angela23x
RobertP, " w zbiorniczku wyrównawczym na zupełnie zimnym silniku jest coś pomiędzy max a min ?"

tak jest płyn miedzy max i min.

"a ogrzewanie normalnie działa ? "
tak,

Soczek, "A przy zlewaniu plynu wyciagalas termostat czy sciagalas tylko dolny waz od chlodnicy do kolanka termostatu??"

był zakłądany nowy termostat (wahler 87st) wiec płyn wypuścili dołem.

Soczek, "zostawiasz autko zeby pochodzilo sobie na luzie az do wlaczenia wentylatora, jak sie wlaczy wentylator, to uklad juz jest odpowietrzony. "

no własnie o to chodzi że temp dochodzi do 3/4 na wskaźniku a wentyl nie działa :-( a czujnik też nowy. Wiatrak działą na krótko. Mysle czy może chłodnica nei jest troche zamulona i moze nie dochodzi ciepły płyn do końcówki czujnika?? Musze chyab poluźnić ten czujnik i zobaczyc czy płyn bedzie kapał spod niego. Już nie mam pojecia co moze być...?

[ Dodano: 19 Paź 2006 16:49 ]
dlaczego ten wiatrak nie załancza..?

: pt paź 20, 2006 09:02
autor: MaSa_Golf
Moze termostat jest wadliwy?? Slyszalem o takich numerach na forum, i sam tak mialem ale z vernetem ze nowy nie dzialal jak powinien :/

[ Dodano: Pią Paź 20, 2006 9:06 am ]
Sprawdz czy dolny waz od chlodnicy ten co sie laczy z termostatem jest goracy przy nagrzanym silniku. Jesli termostat jest sprawny, to przy nagrzanym silniku powinien miec taka sama (mniej wiecej) temperature jak gorny waz od chlodnicy