Strona 1 z 2

[MK4] wymiana klockow

: pn paź 16, 2006 15:03
autor: kowal20
Prosze mi powiedziec jak sciagnac zacisk aby wymienic klocki w MK4 ??????

: pn paź 16, 2006 15:14
autor: Corso
Trzeba najpierw wykręcić dwie śruby i wtedy popukać delikatnie młotkiem i powinno wyjść

: pn paź 16, 2006 15:44
autor: plaster220
odkrecasz 2 sruby ktore sa z tylu zacisku!! lekko popukaj mlotkiem w zacisk tak aby wyszedl z tarczy! teraz trzeba wcisnac tloczek zacisku. najlepiej uzyc do tego np stolarskiego scisku bub czegos w tym stylu! jak wcisniesz tloczek zakladasz nowe klocki i przykrecasz zacisk!!

: pn paź 16, 2006 16:32
autor: martines
zawsze warto przeczyścić zaciski, z tego względu że ulegają zapieczeniu.

: pn paź 16, 2006 17:04
autor: kowal20
ale ktore to sa te sroby??? Czy to sa te dwie jedna na dole druga do gory??? To sa sruby 13??? o te chodzi prosze o pomoc???

: pn paź 16, 2006 17:09
autor: skino1
Tak to są te śruby, powinny być pod zaślepkami na sześciokąta 7

: pn paź 16, 2006 19:08
autor: kowal20
Ale tam z tylu sa 2 jakies sruby 13 zwykly klucz i sa tez ampolowe bodajze te ampolowe trzymaja chyba caly zacisk a te zwykle 13 czymaja tylko zacisk tzn tak jakbym je odkrecil to dalo by sie go odchylic nie wiem o ktore chodzi

: pn paź 16, 2006 19:43
autor: jarorlit
Sruby które trzeba odkręcic sa schowane pod gumowymi kapturkami, ktore trzeba zdjac by dostrac sie do sruby odrecanej kluczem szesciokątnym (inna nazwa: imbusowy, allena).
Chyba wlasnie rozmiar 7.
Najpierw zidentyfikuj dwa wystajace z tylu zacisku trzpienie, a na koncu nich sa owe kapturki.
JA zmienialem juz dwukrotnie klocki i raz tarcze i to zaden problem :))
Powodzenia !!!

: pn paź 16, 2006 20:35
autor: plaster220
znajdz 2 trzpienie a sruby beda na imbus pod nasadkami! tych srob na 13 zwykly klucz nie odkrecaj jo jak je odkrecisz to i tak nie zdejmiesz calych zaciskow!

: wt paź 17, 2006 13:57
autor: kowal20
Ale mi chodzi tylko o tył moze z tyłu jest inaczej ????

: wt paź 17, 2006 16:36
autor: ad.ek
wymiana klockow z tylu:
z tylu sa sroby 2 ktore sie wymienia razem z klockami (przychodza w pudle). Potrzebne ci sa dwa klucze plaskie lub plaski i oczkowy. Po wykreceniu srub. zacisk zejdzie. Teraz trzeba wsadzic tloczek. Nie jest to tak proste jak z przodu. Tloczek chowa sie ruchem posowisto- obrotowym. Najlepiej urzyc specjalnego sciagacza do tloczkow koszt ok 35zl. a potem czyscimy zacisk, papierkiem sciernym lekko klocek czyscimy (zawsze jest na nim syf z maszyny) zakladamy nowe srubki (mozna uzyc starych) one sa zabezpieczane taka farba niebieska lub czerwona. I koniec :)

: wt paź 17, 2006 18:53
autor: jajko
ad.ek pisze:Najlepiej urzyc specjalnego sciagacza do tloczkow koszt ok 35zl.
Jak nie masz czegoś w tym stylu to nawet nie zawracaj sobie głowy. Domowym sposobem wciśnięcie tłoczka jest prawie niemożliwe. Musisz go jednocześnie wciskać i obracać, jest to trudne ze względu na ogrom siły jaki trzeba w to włożyć oraz na gumową osłonę którą łatwo uszkodzić, a bez niej szybko tłoczek się zatrze.
Ja z przodu zawsze wymieniałem sam, a z tyłu dopóki nie zdobyłem specjalnego narzędzia to zawsze te 40-50zł płaciłem.

: wt paź 17, 2006 19:29
autor: ad.ek
dokladnie jak napisal jajko, czyli tym razem nie dasz zarobic mechaniorowi tylko zainwestujesz w sprzet :)

: pt lis 14, 2008 12:17
autor: subt
Jako że zmieniałem tylne tarcze tydzień temu, to mogę się pochwalić że idzie wcisnąć (wkręcić) tłoczek bez specjalnego sprzętu, ale najczęściej wymagać to będzie udziału dwóch osób. Jedna opiera zacisk na mocowaniu zacisku i szczypcami trzyma tłoczek, uważając na uszczelkę. Druga osoba kladzie na tłoczek nakrętkę np 19 i prętem zapartym o sprężynę ciśnie tłoczek w dół. Pierwsza kręci, ma swobodę dostępu i widzi czy nie łapie uszczelki :okej: