Strona 1 z 1

[mk2] usunięcie katalizatora a obroty

: ndz paź 15, 2006 19:56
autor: jarekp23
witam. Mam pewien problem

mam golfa 2 poj 1,3 NZ na wielopunktowym wtrysku z 1991 r

tydzien temu wywalilem z niego katalizator bo sie rozlecial

sonde lambda zostawilem

jak pierwszy raz uruchamialem silnik po tym zabiegu to slabo przykrecilem mase od sondy i nie moglem odpalic silnikia, a przekaznik pod kierownica nie mogl sie styknac , bo strasznei glosno chodzil

po dokreceniu masy juz wszystko bylo ok

ale teraz mam problem

po zapaleniu silnika po pierwszym przegazowaniu niezaleznie czy silnik jest cieply czy zimny

obroty mi strasznie skacza , niekeidy nawet silnik zgassnie

ale za chwile sie wszystko stabilizuej i jest ok

nie wiem comjest grane

czy sopnda lambda jest zepsuta, a moze przez niedokrecenie masy cos sie przypalilo w sterowniku, albo w przekazniku.

prosze o p-omoc

: ndz paź 15, 2006 20:48
autor: Duber
sciagnij kleme + na kilka godzin i sprawdz jak pali.

: ndz paź 15, 2006 21:47
autor: KamilW
Popieram. Zrob reset komputera czyli odlacz na pare minut akumulator. Powinno wrocic wszystko do normy.

: pn paź 16, 2006 00:31
autor: tauka
teoretycznie resetowanie kompa w NZ nic nie daje bo to nie jest komputer, tylko prymitywny sterownik wtrysku, który nawet pamięci nie ma. Z teorii to resetuje się przy każdym zgaszeniu auta :)

: śr paź 18, 2006 22:08
autor: sebodg
ja mam podobny problrm z tym ze przy katalizatorze nic nie grzebalem :/.
Jeszcze jak by tego było mało to zaczął mi gasnąc jak wbije na "luz", strasznie zuca silnikiem wszystko sie trzęsie i gasnie.

: czw paź 19, 2006 00:46
autor: Ostry!
sebodg pisze:ja mam podobny problrm z tym ze przy katalizatorze nic nie grzebalem :/.
Jeszcze jak by tego było mało to zaczął mi gasnąc jak wbije na "luz", strasznie zuca silnikiem wszystko sie trzęsie i gasnie.
Miałem podobny problem. Też mi szarpał i gasł na luzie. Zdjąłem filtr i przyjżałem się gaźnikowi. Okazało się że zsunął mi się wężyk od strony silnika. Wymieniłem prawie wszystkie wężyki które wchodzą do gaźnika bo stare były tak miękkie że same się zsuwały. Po wymianie silniczek chodzi jak zegarek nie gaśnie i nie szarpie :D Sprawdź u siebie może masz ten sam problem co ja :D

: czw paź 19, 2006 08:50
autor: tauka
VW Maniak, u poprzednich userów nie ma gażników. Tamte są na pełnym wtrysku :P

: czw paź 19, 2006 21:28
autor: Ostry!
Opisana przeze mnie porada tyczy się tak naprawdę golfika mojego kumpla :D A napisałem bo może akuratnie ktoś z gaźnikowców zajrzy do tego tematu. Mój gofer też ma pełny wtrysk :D

: pt paź 20, 2006 19:02
autor: jarekp23
Bylem u mechanika i powioedzial ze to moze byc sonda, przed usunieciem katalizatora, kiedy byl on zapchany sonda sie szybciej nagrzewla, wiec nie bylo widac problemu. Teraz kiedy jest usunlumikaiety spaliny przelatuja od razu do tlumika i sonda nie moze sie szybko nagrzac. Jutro bede ja sprawdzal, a jak okaze sie ze to ona to tzreba bedzie poprostu kupic nowa. A samochodzik mi juz gasnie jak jest zimny, wiec problem sie powieksza